Cubaanse steden, Cubanen, Cubaanse rum, Cubaanse sigaren, Havana, Santiago de Cuba, Varadero, Trinidad, enz 

Kan het? Hoe, wat, waar? Vergunningen, adressen...

Moderator: FORUMBEHEERDER

#44891  door paulter_geist

Geen idee waar de lokale bieren op Cuba gebrouwen worden, maar gezien de aanvoer in tankwagens de wijken in, denk ik dat ze niet veel aan marketing zullen doen. Websites van Cubaanse bierbrouwerijen zullen daarom wel héél zeldzaam zijn.

Blijven over de websites van de grote internationale brouwerijen à la Heineken :? .

Maar bier :toost: op :flag45:? In dat land hoor je toch alleen maar RUM te drinken!

:idea: (La) Chouffe heeft een hoger rendementspercentage dan je spaarrekening. Vive La Chouffe!!

Afbeelding Brasserie d'Achouffe

P.S. Deze thread hoort toch zeker in 'eten en drinken' of 'De dagelijkse discussie'?

#44943  door jacky

crystal wordt gebrouwen onder licentie van labatt(canada)

#44971  door michiel

Op de flessen en blikken van Cristal en Bucanero staat dat ze gebrouwen worden (in dezelfde fabriek) in Holguin. Vorig jaar las ik ergens dat ze niet ver van Havana een tweede fabriek willen neerzetten.

#45124  door havanalover

ik dacht dat Bucanero en cristal in één brouwerij werd gebrouwen een joint venture tussen cuba en IMBEV het vroegere INTERBREW. Een vriend in cuba heeft nog gewerkt in opdracht van Interbrew aan de installaties . Het bier in cuba is van goede kwaliteit vooral de bucanero en sorry "keesjes" een stuk beter dan alle oranjeboopjes , grolsh en heinekens tesamen.

#45126  door michiel

helemaal mee eens!!!