Wie, wat, hoe, waar

Moderator: FORUMBEHEERDER

#36192 door Donaldo
23 jul 2005, 21:41
vandir schreef:paar keer gebeld naar Cuba via deminuten.be. Gaat vlot, ieder keer dirtect verbinding.
Kostprijs: 0,723 euro per minuut, oftewel 26 minuten voor 20 euro (omdat er een 0,99 euro voor de verbinding aangerekend wordt).
Er bestaat ook een ander tarief, speciaal voor korte gesprekken, die per minuut iets duurder zijn, maar waarbij de start goedkoper uitvalt.
Ik gebruik dit meer voor gesprekken naar Spanje, waarbij ik voor 20 euro zo'n 10 uur kan bellen (van vast naar vast).

Heeft iemand ervaring met http://www.directbellen.be? (Vanuit België)
Werkt ook met een toegangsnummer, je betaalt een kort 0900-gesprek enkel voorafgaand aan je echte gesprek. Voor het echte gesprek betaal je dan € 0.45 / min.

Vandir, met Belgacom International Pulse (gewoon een dienst die je gratis kan activeren) betaal je in de daluren slechts 70.18 ct per minuut, dit lijkt nog goedkoper dan deminuten.be. (Maar misschien ben je niet bij Belgacom.)

Hebben anderen (Belgen) nog tips om goedkoop naar Cuba te bellen?

#36249 door myriame
24 jul 2005, 12:09
een beetje off-topic maar misschien voor velen interessant :

sms vanuit Cuba naar België : bij Base aan dezelfde prijs als een sms vanuit België naar België.

Hoe het komt weet ik niet maar in Cuba had ik als operator : Base.

Bellen heb ik niet geprobeerd omdat daar niet zo onmiddellijk een aanleiding toe was en ook een beetje omdat ik niet grag telefoneer.

Tip : geef je cubaanse 'kennis' een Belgische Base kaart !

PS1 : ik heb een abonnement, ik weet niet of het met een pre-paid hetzelfde tarief is.

PS2 gelieve geen vragen hierover te stellen bij Base, ik zou niet willen dat ze de tarieven aanpassen !

#36256 door Donaldo
24 jul 2005, 13:04
Tiens, da's raar.
Op http://www.base.be staat het volgende voor postpaid vanuit Cuba:

SMS verzenden naar België: 1,5138, waarvan:
- bedrag gefactureerd door BASE 0,1500
- bedrag gefactureerd door buitenlandse operator 1,3638

Ben je zeker dat je dat 2de bedrag niet hebt moeten betalen?

Met een prepaid kaart is het in ieder geval voordeliger (0.80 € per sms) dan met postpaid. (Allez, de officiële prijzen dan toch, niet als ze zich zouden vergissen zoals bij jou :wink: ).

Met Pay&Go is het trouwens nog 5 ct goedkoper.
#36510 door Donaldo
26 jul 2005, 12:11
kjoow schreef:Heeft iemand ervaring met http://www.directbellen.be? (Vanuit België)
Werkt ook met een toegangsnummer, je betaalt een kort 0900-gesprek enkel voorafgaand aan je echte gesprek. Voor het echte gesprek betaal je dan € 0.45 / min.

Heb dit gisteren uitgeprobeerd. 3x hetzelfde scenario, ik word verbonden met het 0900-nummer, toets daarna het internationaal nummer en krijg vervolgens een hele verre computerstem die in een taal spreekt die ik helemaal niet begrijp (het leek wel Japans). Verder niks.

Ik heb dan maar gewoon Belgacom gebruikt en dit ging probleemloos van de eerste keer.

Het is wel een heel stuk duurder dus andere tips zijn nog steeds welkom!!! (Dialpad is geen optie voor mij.)

#38235 door bert.bertels
11 aug 2005, 14:32
tot nu toe blijft Belgacom nog steeds de winnaar voor mij met zijn 70 cent/min in de daluren...
#38261 door paulter_geist
11 aug 2005, 16:14
kjoow schreef:Tiens, da's raar. Op http://www.base.be staat het volgende voor postpaid vanuit Cuba:

SMS verzenden naar België: 1,5138, waarvan:
- bedrag gefactureerd door BASE 0,1500
- bedrag gefactureerd door buitenlandse operator 1,3638

Ben je zeker dat je dat 2de bedrag niet hebt moeten betalen?
...

Ik zou je komende faktuurspecificaties maar in de gaten houden. Tot twee of drie maanden na datum kan het nog gebeuren dat de kosten van buitenlandse operators doorbelast worden. Wel braaf met correcte datum-vermelding. :?
Is mij in het verleden vaak genoeg gebeurd dat er veel tijd overheen ging met buitenlandse operators. Zowel binnen Europa als daar buiten.
#61153 door lockefeerh
12 sep 2006, 00:38
inderdaad perfecte service en gebruik deze nu sinds geruime tijd. Daar ik bel naar de vaste lijn met een telefoon van het werk kost mij dit niets meer. Is echter 99/100 direct verbinding met bijna altijd perfecte kwaliteit. En als je toch problemen hebt en zoals met alle andere kan gebeuren dat er gesprekken aangerekend worden zonder dat je effectief verbinding hebt gehad, stuur je ze een mailtje en ze storten het bedrag terug op je krediet.
In 't kort : goede prijs, perfecte kwaliteit en bijna altijd direct verbinding