Algemene thread. Hier dus niet de aanbiedingen.
#114810 door Jan Almeida B.
24 sep 2019, 15:02
Iemand recent nog vanuit Havana via Miami teruggevlogen naar Amsterdam? Hoeveel tijd is er op Miami minimaal nodig tussen 2 opeenvolgende vluchten van een verschillende maatschappij (van gates D naar gates F) ?
#114811 door Madc
24 sep 2019, 15:42
Ben ik ook benieuwd naar. En mag mijn Cubaanse partner van Amsterdam via Miami naar Cuba reizen? Iemand daar ervaring mee?
#114816 door Jan Almeida B.
01 okt 2019, 12:30
voordeliger en praktisch

Ik moet eerst in Santiago zijn en daarna in Havana. Ik reis over Miami naar Santiago. Terug via Havana naar Miami. Een vliegticket vinden voor een vlucht in Cuba is moeilijker geworden. Ook is Santiago gewoon moeilijk als luchthaven van aankomst of vertrek . Ik heb ondertussen een ticket met 2.5 uur tussen 2 vluchten in Miami gekocht.

Bovendien is in de ticketprijs voor vluchten vanuit de VS de verplichte gezondheidsverzekering inbegrepen. In totaal betaalde ik ± 720 € voor AMS-MIA-SCU en terug HAV-MIA-AMS. Voor de binnenlandse vlucht van SCU naar HAV betaalde ik 122€.
#114818 door VirgindeRegla
04 okt 2019, 22:21
Interessant, ik heb er ook naar gekeken. Traject ams-miami-santiago. Moet je helemaal uitchecken en inchecken? Blijf je op hetzelfde vliegveld? En dan dus transfer? Geen visum nodig? (Ik ben nog nooit in de vs geweest, dus benieuwd)
#114819 door HijodelMundo
05 okt 2019, 00:50
Waarschijnlijk sowieso transit visum nodig. Voor een Nederlander zou ESTA afdoende moeten zijn. Maar het kan zijn dat ze moeilijk doen omdat je doorvliegt naar Cuba en je daar officieel moet voldoen aan een van de 12 categorieën waarbinnen de US het toestaat dat je naar Cuba vliegt.
Ik zou het eerder geneigd zijn het andersom te doen.

Saludos,
#114822 door Jan Almeida B.
08 okt 2019, 09:36
ESTA is inderdaad noodzakelijk en kost 14 € op de website van esta.cbp.dhs.gov

Vraag ESTA op tijd aan (ten laatste 72 uur voor vertrek). Noodzakelijk omdat het geen transit vlucht is, maar opeenvolging van onafhankelijke vluchten met uitchecken en terug inchecken (van gate D# naar gate F#) ; Ik reis met KLM naar Miami en met AA naar Cuba en terug naar Miami. ESTA is voor reizen naar Cuba slechts 45 dagen geldig (binnen 45 dagen terugkeren naar de VS).

correctie: ik heb 666€ betaald (AMS-MIA-SCU / HAV-MIA-AMS) + binnenlandse vlucht Cuba. Ik merk nog op dat Santiago de Cuba niet als mogelijke bestemming verschijnt op de website van American Airlines. Oplossing: in vak 'naar' voluit ingeven,vervolgens datum en dan enter...
#114828 door Madc
15 okt 2019, 12:25
HijodelMundo schreef:Heeft jou Cubaanse Partner een visum voor the Verenigde Staten? Zo nee, dan niet doen!

Ah toch nog gedoe dus, thanks voor je antwoord. Ik heb gehoopt ik een ESTA en hij een transit visum voor als we naar Santiago willen. Via miami wel zo makkelijk. Nog even doorzoeken dan.

Iemand toevallig op dit moment in Santiago met wat extra cash? Er moeten wat euro's/cuc met spoed naar Santiago.