Goedemorgen,
Wat een fantastische aanfluiting was die aflevering over Cuba.
Ik heb nog nooit zo'n slecht stukje Journalistiek gezien, sterker nog hij heeft zichzelf in mijn ogen echt voor lul gezet.
Een paar dingen die mij opvielen,
-Wie wisselt er geld en telt dit niet eerst of zegt tegen diegene die gaat wisselen niet even het is zoveel? Waarom het gewoon op een stapeltje naar binnen gooien? (Dat is echt nergens te wereld aan te raden!)
Verder was het verhaal over dat je alleen op het vliegveld mag wisselen natuurlijk dikke onzin!
-Wat verwacht je van een doos Cubaanse sigaren iligaal en goedkoop op straat gekocht? (Maar als ze niet nep waren geweest was het zeker wel goed geweest?).
-Wat doe je als journalist in Cuba (Een reportage maken) op een toeristenvisum? (Dat is namelijk strafbaar!)
Het was leuk om te zien hoe moeilijk hij deed (Om zijn reportage wat invulling te geven) en hoe makkelijk de Cubanen het geld voor de sigaren teruggaven. Verder was het erg leuk om te zien hoe de meneer beneden het restaurant hem normaal zonder boeha antwoord gaf over het aantal menu kaarten met verschillende prijzen, Nee meneer we hebben niet maar twee kaarten maar zelfs drie verschillende menu kaarten, één met gids, één voor mensen die uit zichzelf komen en één voor vaste klanten!

HAHAHA !!!
Ik, mijn vrouw en mijn moeder hebben ons echt kapot gelachen! Verder heb ik niet echt iets gezien van geoorganiseerde misdaad, grootschalige oplichting of iets anders.
Één advies, altijd zelf het initiatief nemen met bijvoorbeeld geld wisselen, niet een ander de mogelijkheid geven om je te bestelen, verder alijd zeker van jezelf zijn (Dat waren die van het programma niet, ze kwamen in ieder geval niet zo over). En je kunt in Cuba wel degelijk je gelijk krijgen/halen maar je zal wel even je ballen moeten laten zien. Gewoon netjes en beleefd verhaal halen en heisa maken. Niet weg lopen en daarna pas verhaal gaan halen! Een beetje met de politie dreigen doet ook wonderen.
Gr.