Euro's, dollars, CUC's, creditcards, travellerchecks, pinnen?
#92203 door Martijn84
30 nov 2010, 02:50
Als ik het goed begrijp kun je het beste contante euro's meenemen en die dan wisselen naar CUC? Ik ga twee weken, dus is het dan aan te raden halverwege de trip een keer opnieuw geld op te nemen?

Stel je wil ook de pesos van de Cubanen zelf bemachtigen om op straat een pizzaatje te eten of iets dergelijks, hoe doe je dat dan het beste?

En... Wat geef je zoal uit op een dag in Cuba?

#92208 door Robert
30 nov 2010, 07:26
Wisselen kan bij een bank of cadeca(een soort stalletje waarin een mini bank is gevestigd), ook voor gewone peso's (cup).
Een credit card meenemen is handig.
Wat geef je hier zoal uit op een dag?
Dat ligt eraan wat je van plan bent en hoe je gewent bent te leven.

#92651 door Martijn84
30 dec 2010, 17:19
Dank! Maar kan ik het beste al heel veel pinnen op Schiphol en daar wisselen, of bij wijze van spreke elke dag een kleiner bedrag pinnen?

#92653 door sjansen1987
30 dec 2010, 18:09
Sowieso kun je op Schiphol niet wisselen, maar pas in Cuba zelf. (correct me if I'm wrong)
En mocht van wat ik hoor zijn de pinautomaten een stuk schaarser dan hier in Nederland, en bovendien betaal je bij geldopname in vreemde valuta meestel nog transactiekosten, bovenop de koersopslag.. Het voordeligst is dus genoeg contanten meenemen en daar wisselen..

#92657 door HijodelMundo
30 dec 2010, 23:28
pinnen in Cuba kan sowieso alleen met Creditcard en niet met de gewone (maestro) pinpas...

Hou daar rekening mee

Hijo

#92662 door Elisabeth
31 dec 2010, 10:01
...en dan ook nog alleen maar met Visa en niet met de Master kaart.

Bovendien zijn er maar weinig automaten die ook nog vaak stuk zijn of om andere mysterieuse redenen hun functie niet vervullen. Ik zou in Cuba in elk geval nooit geld uit de muur proberen te trekken want eerder gaat die muur kapot als dat er geld uit komt...

Liever bij een bank wisselen of geld opnemen, zelfs als je daarvoor een tijdje in de rij moet staan.

#92668 door Stan
31 dec 2010, 11:06
elke dag een kleiner bedrag pinnen...

Ik zou -beslist- het zekere voor het onzekere nemen: als je wisselen kunt, wissel voldoende voor misschien wel een week vooruit want je weet niet waar of wanneer je weer een wisselmogelijkheid krijgt of tegenkomt!!

Bedenk dat dus enkele dagen in 'het vooruit', voordat je door je geld heen raakt! En zeer zeker buiten la Habana.

#92671 door Sandro72
31 dec 2010, 15:35
ik heb altijd met mastercard geld gehaald en betaald, en ga over 2 weken naar Cuba, is het nieuw dat de mastercard niet meer gebruikt kan worden?

sandro

#92705 door HijodelMundo
02 jan 2011, 03:29
Sandro er wordt hier nergens gemeld dat dat niet meer kan hoor....

Hijo

#92726 door Kefke04
03 jan 2011, 11:29
mastercard is ok, je moet wel binnen gaan in de bank,
pinautomaten aanvaarden enkel Visa.

en daar je daar meestal lang in de rij moet staan, gebruik ik liever visa in de automaat.

#92763 door tobro
06 jan 2011, 19:37
Sandro72 schreef:ik heb altijd met mastercard geld gehaald en betaald, en ga over 2 weken naar Cuba, is het nieuw dat de mastercard niet meer gebruikt kan worden?

sandro

ben net terug van rondreis door cuba, en het vreemde is dat onze cubaanse gids zelf vertelde dat er in cuba niet meer met mastercard geld kan worden opgenomen.
een dag later bleek dat er gewoon bij de cadeca met de master creditcard geld kan worden opgenomen. kennelijk leeft het verhaal dus ook onder de cubanen dat er met de mastercard geen pesos kunnen worden opgenomen. Kan dus gewoon.
zou je aanraden om gewoon zoveel mogelijk contant mee te nemen. Bij de ANWB kun je een geldriem kopen, al je euries ongezien bij je dragen en je kunt ze bovendien ook niet verliezen. Deze geldriem is zeker een aanrader!!

#92764 door Joop_Siroop
06 jan 2011, 20:21
Ik ging in december geld halen met mijn masterkaart bij een cadeca bij mij
in de buurt waar ik volgens mij al vaker geld gehaald heb. Mastercard was
niet mogelijk! In een andere cadeca iets verderop ging het gewoon weer wel.

;-(

Ik heb 2 paar van deze jongens:

http://www.revert.nl/product/5665-stash-.html

niet alleen de beste slippers die er te koop zijn (ijzersterk, extreem
comfortabel) maar ook met een geheim opbergvak. Ik ben vorig jaar
bestolen maar mijn slippers lieten ze liggen. Dom, want er zat 1000 euro in.
;-)

ps
nu nog 1 paar want el suegro heeft nu ook een paar

#94899 door Tijn
19 jun 2011, 11:00
Top idee! Net besteld... soort "Afrikaanse kluis" voor Cuba! :-)

#94908 door jetje
19 jun 2011, 19:36
mmmmm alleen voor jongetjes zo te zien?

#94909 door Joop_Siroop
19 jun 2011, 20:07
Afbeelding

#94910 door ramona r
19 jun 2011, 22:43
Tijn schreef:Top idee! Net besteld... soort "Afrikaanse kluis" voor Cuba! :-)

heb jij zeker de laatste?

#95164 door Tijn
09 jul 2011, 10:14
Vandaag binnen gekomen... toppers... ze hadden wel wat leveringsproblemen... maar ze zijn er... kan hoop geld in (En er zit nog een pennetje in ook!)