Cubaanse steden, Cubanen, Cubaanse rum, Cubaanse sigaren, Havana, Santiago de Cuba, Varadero, Trinidad, enz 

para resolver unos problemas

Moderator: FORUMBEHEERDER

#79163  door H. Jonk

Wij willen zakelijk een bedrag van 20000 euro overmaken naar een bankrekeningnummer in cuba van een cubaans bedrijf.
De huisbank ING wil dit niet doen,
Wie weet een andere oplossing?

H. Jonk

#79164  door PapiChulo

Kijk even in de andere onderwerpen hierover svp!

Andere Banken zoals Fortis/ABN/Rabo maken namelijk gewoon geld over na Cuba en buigen niet voor het americaanse "bloqueo" zoals ING.

#79165  door Robert

Open een rekening bij; Fortis of Rabo of ASN ..........
 #79171  door HenkieHF

ehhh zal ik het brengen?

ben erg betrouwbaar.........

Wij willen zakelijk een bedrag van 20000 euro overmaken naar een bankrekeningnummer in cuba van een cubaans bedrijf.
De huisbank ING wil dit niet doen,
Wie weet een andere oplossing?

H. Jonk
 #79182  door Wim

ehhh zal ik het brengen?

Nu weet ik wel dat je reactie grappig bedoeld is, maar FIJATE, als je meer
dan € 10.000,- cash bij je hebt en de NL (of B) douane zou er achter komen, dan heb je een groot probleem mi'jo. Je moet dat namenlijk zelf aangeven en kunnen bewijzen wie, wat ,waar waarom en hoezo en dan zou het goed kunnen (let wel kunnen) gaan, geef je niets aan en men vind zo'n bedrag dan berg je maar..

"U mag zonder aangifte te doen tot 10.000 euro in contanten meenemen als u de EU binnenkomt of verlaat. Hogere bedragen contant geld moet u aangeven bij de douane. Deze beperkingen op contant geld moeten het witwassen van geld en andere criminele activiteiten tegengaan. Voor sommige lidstaten gelden beperkingen voor de hoeveelheid contant geld als u tussen EU-landen reist."
BRON http://europa.eu/abc/travel/money/index_nl.htm

Groet, Wim

#79199  door HijodelMundo

Maar wim misschien is Henkie daar juist van op de hoogte en zal van de 20.000 maar 10.000 Cuba bereiken... :twisted:

Hijo

#79203  door Elisabeth

Ik vraag me iets heel anders af. Wat wil H. Jonk in vredesnaam in Cuba kopen wat 20'000 EUR kan kosten?! Een paar tonnen nikkel? Die zou ik maar liever in Canada bij Sherritt rechtstreeks kopen want als je weet wat over die joint-venture op het ogenblik voor geruchten gaan...

Of 100'000 ton sinaasappels? Kan misschien. Alhoewel erdoor èen van de zomerorkanen een enorme schade aan de sinaasappelplantages is ontstaan, net als aan de tabaksbladeren waar de oogst ook langer op zich laat wachten.

Verder is er nog éen interessant medîcijn op de markt maar zover ik weet vermarkten de Canadezen dat. En of dat überhaupt op de Nederlandse markt is toegelaten?! En wat exporteert Cuba nu verder nog. Dus hoegenaamd niets?

In ieder geval zou ik zo'n bedrag nooit van mijn leven zonder bijvoorbeeld het rapport van Surveillance dat de waar uitgeklaard op een schip ligt aan een Cubaanse staatsinstantie overmaken. Grote kans dat je je geld kwijtraakt.

#79212  door HijodelMundo

Ik vermoed dat de heer Jonk. zaken op Cuba doet (al dan niet kosher) en moet geld daar krijgen.
Ik weet dat het lokale agentschap waar ik mee werk ook welleens gedoe heeft met aan cash te raken. Het geld krijgen zij meestal op nederlandse en belgische rekeningen en dat is in het verleden niet altijd even makkelijk op Cuba geraakt...

Anyway, ,

Hijo