Cubaanse steden, Cubanen, Cubaanse rum, Cubaanse sigaren, Havana, Santiago de Cuba, Varadero, Trinidad, enz 

Wat bezoeken, tips & tricks: Cubakenners geven advies en antwoord op vragen

Moderator: FORUMBEHEERDER

#96485  door heimwee

Hoe kan ik het best een toeristen visum voor cuba aanvragen. Zelf naar het consulaat van Cuba gaan in Rotterdam is lastig voor me. De visumbureaus die ik gegoogled heb vond ik vrij prijzig: 60 - 80 euro. Tips zijn welkom, alvast bedankt

#96486  door ElineM

Ik heb er laatst een paar aan de balie gekocht van Arkefly op Schiphol. 30 euro per stuk

#96508  door heimwee

Bedankt voor je antwoord Eline. Kun je bij Arkefly ook een toeristen visum voor Cuba kopen als je met een andere maatschappij vliegt?

#96509  door Joop_Siroop

Check ook Ltur, hebben een balie op schiphol
je kunt ze bellen: 0800 - 21 21 21 00

#96512  door salsalieve

Ik heb in mei jl mijn ticket naar Holguin geboekt bij Ltur maar moest toen het visum bij de Arkefly balie op Schiphol halen stond in de bevestiging. Of beter gezegd kopen want het was niet bij de prijs inbegrepen zoals bij Arkefly.

#96514  door ElineM

Ja idd.. het kan ook als je met een andere maatschappij vliegt.. 30 euro was de prijs voor als je niet met hun vliegt..

#96524  door heimwee

Heb gebeld naar Arke Fly 0900-2753358 en gevraagd of mogelijk is op Schiphol een toeristen visum te kopen. Kreeg als antwoord dat niet mogelijk als je ticket elders hebt gekocht.
Heb ook gebeld met Ltur (00800-21212100 en 0900-2023008) met zelfde vraag. Kort antwoord: niet mogelijk.

Heb tenslotte nog een mailtje gestuurd naar Arke Fly. Wacht nog op antwoord.

Desalniettemin: bedankt voor de reacties en . . . . misschien heeft iemand nog een andere tip?

#96526  door ElineM

Wat hinderlijk dat hun communicatie naar klanten dus niet consequent is. Ik ben ongeveer 3 weken geleden bij die balie geweest, was gewoon betalen en meenemen. Ik vloeg ook niet met hun. Er hoefde verder niets geregistreerd te worden of paspoort laten zien dus je hoeft het niet persoonlijk te kopen. Je kan het visum gewoon zelf invullen. Mocht je dus iemand kennen die daar toevallig nog in de buurt moet zijn kan die het ook voor je halen. Veel succes verder
 #96527  door mov

Inderdaad jammer dat dit zo onnduidelijk is, ik hen net een bericht gestuurd of het nog steeds mogelijk is om een visum te krijgen wanneer je wel met Arkefly vliegt.

Ik laat het antwoord uiteraard nog even weten hier.

MvG,
Maarten

#96530  door PapiChulo

Ik heb hier ook nog eentje liggen (zie scan's) en die is te koop voor slechts 29.99€ (inkl. briefporto in NL):
Afbeelding
Afbeelding

Bij interesse svp contact!

#96532  door heimwee

verkocht!

#96533  door carino

Ik heb eens bij de balie van Neckerman een visum op Schiphol gekocht.
Tegen bijna dezelfde prijs als de consul.
Je kunt het ook eens bij KLM proberen, die nemen immers de vluchten van Martinair over.

#96563  door heimwee

Hieronder de reactie van ArkeFly op mijn mail met vraag om een toeristen visum.

Wij kunnen alleen een visum regelen voor klanten die met Arkefly naar Cuba vliegen. Wanneer dit voor u niet van toepassing is dient u contact op te nemen met de luchtvaartmaatschappij waarmee u vliegt.

Customer Contact Center
ArkeFly
 #96564  door mov

Wat een rommeltje daar bij Arkefly:

Reactie arkefly op de vraag of een visum bij het ticket is inbegrepen op 6 oktober:
---
Hartelijk dank voor uw boeking naar Cuba.
Bij het boeken van alleen een retourvlucht is geen visum inbegrepen.
U kunt de informatie over een visum vinden op de site van de anbassade/consulaat van Cuba of b.v. op de site van http://www.visumburo.nl.

Ik hoop u met dit antwoord van dienst te zijn geweest en wens u nog een prettige dag.
---

Mijn tegenvraag:
----
Bedankt voor je antwoord, ik heb begrepen dat als je een vlucht boekt
via Arkefly dat het ook mogelijk is om een visum aan te schaffen bij
de balie van Arkefly op schiphol. Is dit correct en heb je hier nog
enige informatie over?
----

Antwoord Arkefly op 15 october:
----
In tegenstelling tot een eerder bericht is het visum wel inbegrepen bij uw retourvlucht. U heeft hier ook voor betaald.
Het visum zal naar uw adres worden verstuurd.
---

Ik wacht maar even af, maar er lijkt wel binnen de organisatie van Arkefly wat onduidelijkheid te bestaan.

MvG,
Maarten

#96568  door salsalieve

Als je bij Arkefly een vlucht boekt zit het visum er bij in. Ik heb dit al een aantal keer gedaan en altijd een visum ontvangen bij m'n ticket. Zoals ze schrijven in de mail zit in de ticketprijs een bedrag (18,- euro) voor het visum. Dat ga je dus echt wel ontvangen.

#96572  door Encantó

Ik koop pas in Havana mijn visum. Kost maar 20 CUC (of 25 euro als u geen CUC hebt). In de wachtruimte voor de identiteitscontrole staat achteraan een bureautje. Je kan er ook de verplichte verzekering kopen.
grt.

#96575  door Joop_Siroop

hopsa, dat zijn goede tips
ik pas voor het eerst geen visum bij mijn ticket
(want ltur office was nog niet open)

dus kopen, 35 euro
toen verkeerd ingevuld want moest ineens bij het inchecken van die
"verrekte mongols" dus te snel en fout

kon ik er $%&*@!! nog een kopen
Bingo

#96577  door Robert

Tja ik had er nog 1 liggen van een jaar of 7 a 8 geleden.
Ik had iets van ze zullen mij toch niet terugsturen, daar ik ook al eerder iets las over kopen op vliegveld van Havana.
Maar de toeristenkaart was nog prima.
Ook voor het eerst als verblijf ingevuld 'casa particular', geen probleem.

KLM

#97160  door el sol

Hoi,

Heb net met de KLM gebeld, daar ze aanbiedingen hebben naar Havana vlucht + hotel. Er zit geen visum bij, moet U zelf voor zorgen werd gezegd.

Klopt dit verhaal of kun je ze toch aan de KLM balie krijgen?

:wink:

#97163  door Abena

Ik woon in de buurt van Rotterdam. Ik zal bij mijn volgende bezoek aan het Cubaanse consulaat eens polsen of ik er geen lege kan kopen en opsturen naar cubagangers die niet in de buurt van Rotterdam wonen. Nooit geschoten, altijd mis. Ik vraag dan of ik er een paar lege voor mijn kinderen mag meenemen. Want ik vind de prijzen die ik nu in de topic lees, ook van particulieren die een toeristenkaart verkopen, wel erg overdreven.
Ik ga zelf 6 december weg en kom pas na 23 maart terug, dus het zal na die tijd worden.

#97206  door heimwee

Zojuist terug uit Cuba.
Bij inchecken bij Air Europe in Madrid voor de vlucht naar Havana wilden ze per se mijn toeristenvisum zien. Nog niet eerder meegemaakt dat nodig was.
Als je aankomt in Havana kun je bij de immigratie achter in de zaal inderdaad een toeristenvisum kopen.
 #99621  door koelkast2000

Hallo Cuba-gangers of anderszins Cuba-einteresseerden, wat is op dit moment het handigste om je visum te kopen?
Op vliegveld Havana, of bij een of andere balie iop Schiphol?
Ik tel Consulaat Roterdam ff niet mee, want dat ligt wat uit de richting voor me.

Mvg,
Koelie

#99628  door sandersh

L Tur balie op Schiphol. Daar verkopen ze losse visa. Zo gepiept.

#99630  door koelkast2000

Ah, dan ben ik weer ff op de hoogte. Leuk die verslagen die je doet, via radio en op je site. Wel slecht voor mn nachtrust :) Je blijft lezen, want t is zo kenmerkend beschreven :)