para resolver unos problemas

Moderator: FORUMBEHEERDER

#87832 door Hombre
03 apr 2010, 09:21
Is er toevallig iemand die recent de prijzen van koelkasten in Holguin heeft gezien. We willen geld sturen voor mijn schoonouders om er een te kopen, maar wat kost zo'n ding op dit moment?

Gracias por el ayuda

#87835 door Tony Cuba
03 apr 2010, 10:51
Toch wel gauw 600 cuc (zeg maar 500 euro)
Wel heel belangrijk op Cuba.

#87888 door HijodelMundo
05 apr 2010, 21:10
Kom momenteel overeal de drei zelfde modellen tegen. LG en Frigidaire, alledrie meer dan 700 CUC

Oh er is ook een klein "minibar" modelletje te krijgen voor zo'n 350 CUC

HIjo

#87895 door Kefke04
05 apr 2010, 23:33
de prijs van een noodzakelijk iets zoals een koelkast is compleet van de pot gerukt.

als je 18 cuc in de maand verdient moet je meer dan 3 jaar werken, zonder al de andere kosten.

#87901 door Tony Cuba
06 apr 2010, 09:13
Daar ben ik het helemaal mee eens.
Schandalig dat een koelkast,die echt nodig is op Cuba zoveel kost.
Dit geldt ook voor wasmachines.
Er bestaan wel afbetalingsregelingen op Cuba maar toch...
Nogmaals,een schande en niet goed te praten...... :evil:

#87904 door Kefke04
06 apr 2010, 09:43
ik heb daar in januari een wasmachine gekocht zo een samsung, met een was en droogfunctie, heeft me 290 cuc gekost.

maar dat ding spoelt zelf niet vanzelf, dus je moet het nog wel altijd uitspoelen.

tot voor kort moesten we zo een wastoestel huren bij de buren, die vroegen dan 3 cuc per keer.

maar koelkasten, dat is echt buiten proportie, zelfs die chinese rommel is niet te betalen

#87905 door jorn2jorn
06 apr 2010, 09:44
De afbetaal-koelkasten in Cuba, van het fameuse merk "Hayer", worden regelmatig gelijk weer doorverkocht voor ik meen rond 400 cuc. Dit is natuurlijk om snel aan geld te komen. Daarna moet de oorspronkelijke koper wel jarenlang afbetalen met een deel van z'n salaris. Wij kregen zo een airco aangeboden. Gloednieuw in de doos, met papieren. De eigenaar had hem alleen maar aangeschaft om hem daarna gelijk voor dollars te kunnen verkopen. Hij blij, wij blij!
Huisraad verkopen of belenen is de normaalste zaak van de wereld in Cuba. Ik zou het aan je familie overlaten om de voordeligste koop te vinden.