para resolver unos problemas

Moderator: FORUMBEHEERDER

#85948 door Yvette26
25 jan 2010, 22:51
hallo,
I wil graag geld overmaken naar Cuba. Ik heb een nummer van een "delivery card" en natuurlijk de naam. Hoe werkt dit nou precies? Ik kan het zo snel niet terugvinden op het forum, tenminste niet recentelijke informatie. Ik hoop op jullie reactie.
bedankt!!
#85954 door JVLebbink
26 jan 2010, 12:03
Hoi Yvette,

Ik zou naar meer informatie vragen, want dit is wel heel erg vaag hoor. (Ik zit te denken dat het om een Debit Card gaat, die specifiek in Cuba beschikbaar zijn. bijv. caribbeantransfers , maar wie zal het weten?)

Jeschael

#85959 door HenkieHF
26 jan 2010, 15:41
hoi yvette,

heb dit ook een tijdje gebruikt

je moet geld overmaken naar bank in italie, banco unicredit
in Terni, Italie

iban IT61E0200814400000040338685
bic UNCRIT2B765

land bank begunstigde Italie

bij omschrijving zet je dan delivery card nr van degene in cuba

op deliverycard , kun je eea nalezen en ook een berekening van de kosten maken

#85985 door Yvette26
27 jan 2010, 19:35
Het is helemaal duidelijk nu, dank jullie wel :-)
Als het werkt een goede manier om geld over te maken. Ben benieuwd.
Groetjes Yvette

#86776 door Yvette26
26 feb 2010, 19:02
Korte reactie op de delivery card, mocht iemand dit willen gebruiken. Aanmaken via de site. zie bovenstaand berichtje. Binnen tien dagen af te halen en je kunt op veel plekken geld halen cq betalen. Overigens heb ik er nog geen geld op gezet omdat ik even wou afwachten of de kaart en bijbhorend nummer daadwerkelijk klopten en afgehaald konden worden. Kaart lag op tijd klaar. Binnenkort zet ik er geld op (als ik zelf naar Cuba ga) en even kijken hoe dat werkt. Maar kaart lag binnen tien dagen klaar in Holguin!

#86845 door Kefke04
27 feb 2010, 22:39
wij hebben er ook zo 1, het geld staat binnen de 48 uur op de kaart. en weinig kosten.

#88705 door Yvette26
02 mei 2010, 10:15
Geld overgemaakt naar Delivery card komt niet aan in Cuba. Iemand hier ervaring mee? Klopt het dat dit niet meer lukt?????
Enig idee hoe ik mijn geld terug kan krijgen?
Probeer wat geld over te maken voor de uitnodigingsprocedure maar weet nu niet zo goed meer wat ik moet doen. Iemand recente ervaringen met een makkelijke manier van geld overmaken?

#88729 door carino
03 mei 2010, 10:31
Neem contact op via email. In het verleden reageerden ze daar snel op.
atencionaclientes@deliverycard.net

Beter is gewoon via de bank geld over te maken. Zie de diverse berichten daarover op het forum.
De ontvanger hoeft geen rekening e hebben maar kan met carnet geld afhalen aan de kas.

#88836 door Kefke04
10 mei 2010, 08:32
is dit gelukt, bij mij staat het nu ook al 2 dagen op credit in progress.

#88846 door Yvette26
10 mei 2010, 18:17
Nee nog steeds niet terug of aangekomen en geen antwoord op email. Inmiddels geld overgemaakt met Caribbean Transfers. Werkt erg snel!

#88855 door Kefke04
11 mei 2010, 07:50
bij mij was het bij caribbeantransfers, het bleef pending staan, omdat ze in het weekend niet werken.

#88858 door Tony Cuba
11 mei 2010, 08:49
Ik heb het er al eerder over gehad dat het mooiste is om als je op Cuba bent een bankrekening te openen voor de persoon naar wie je het geld verstuurd.
''Banco Popular de Ahorro'' en met ABN-AMRO een buitenlandse betaling doen.
In twee dagen staat het geld op de rekening.

#88859 door Kefke04
11 mei 2010, 10:37
met ct is het er binnen24 a 48 uur.

mijn vriendin heeft een rekening bij banco metropolitano, van Belgie naar Cuba, neemt minsten 5 dagen in beslag. en de bankkosten zijn bijna 40 euro.

bij ct zijn er zo goed als geen bankkosten.
#89374 door havanaclub
09 jun 2010, 09:06
Dag mensen,

Wij sturen via CT al jarenlang geld naar Cuba en dit ging altijd goed.
Alleen sinds eind vorig jaar is onze visacard gebruikt voor betalingen die niet door ons zijn verricht. Dit gebeurde altijd vlak nadat we de card gebruikten voor CT. Wij vermoeden dat het misbruik dan ook door CT komt omdat wij alleen voor dit betalingen via internet doen
Zijn er meer mensen die dit is overkomen?

Wees in iedergeval gewaarschuwd.

#89381 door Kefke04
09 jun 2010, 13:05
bij mij is het nog niet gebeurd, bedankt voor de waarschuwing, ik zal het in de gaten houden.
#89700 door mori
02 jul 2010, 01:12
havanaclub schreef:www.cubaforum.nl/viewtopic.php?t=10949

Dat is bij mij ook gebeurd werd geld online voor een goksite afgeschreven en niet zo'n beetje ook .

Daarna heb ik een nieuwe creditcard gekregen , maar ben een beetje huiverig om die daar nu weer te gebruiken .Alleen zal ik wel moeten als ik geld over wil maken naar Cuba , want de site van Delivery Card is uit de lucht en kreeg een sms van mijn vriendin , dat toen ze geld van de delivery card wilde halen , de bank zei dat er geen geld opstond .

Weet iemand er meer van ?

#89701 door Robert
02 jul 2010, 05:24
Je moet natuurlijk niets!
Er zijn ook nog banken die geld overmaken naar Cuba.

#89702 door dutchjong
02 jul 2010, 07:12
Ik maak tot volle tevredenheid regelmatig gebruik van https://www.caribbeantransfers.com Je betaalt wel een behoorlijke commissie maar het bedrag is binnen een paar dagen in Cuba via een debitcard op te nemen.

Door het regelmatig gebruik van mijn kaart zowel in het binnen- als buitenland als op internet check ik wel bijna dagelijks mijn creditcard account op internet. Als er dan een frauduleuze overboeking heeft plaatsgevonden kun je meteen je kaart laten blokkeren en krijg je een nieuwe terug.

Er hoeft maar een corrupte medewerker binnen een verder betrouwbare onderneming te zitten die misbruik van je kaartgegevens maakt en het kwaad is geschied.

Het was ook wel heer erg gemakkelijk om alleen met je kaartnummer en expiratiedatum internetaankopen te doen maar er komen gelukkig steeds meer maatregelen om dit veiliger te maken.

#90055 door hansdegans
28 jul 2010, 18:20
Hoe maken jullie geld over via Caribbeantranfers? Ik heb mijn creditcard gegevens ingevoerd maar nu vragen ze mij nogmaals alle creditcardgegevens op een pdf te zetten en te mailen. Is dat wel veilig? Hoe hebben jullie dat gedaan?

#90056 door Sandro72
28 jul 2010, 18:26
nooit gegevens van credit card en copie id kaart of paspoort versturen, dan heeft men alles om je card leeg te trekken, al zou het een veilige instantie zijn, ik doe dat niet,ik heb een bankrek. geopend in cuba voor mijn vrouw, en stuur daar het benodigde geld naartoe, is er binnen een week, in 3-4 dagen als je het met spoed doet, swift code van haar bank kreeg ik ook toen, die is nodig om geld over te maken naar buitenlandse banken, werkt perfect, en versturen doe ik via telebankieren,

#90063 door Yvette26
29 jul 2010, 05:19
Ik gebruik inmiddels al maanden Caribean Transfers, nog nooit een foute afschrijving gehad. De eerste keer moet je even kopie maken van je paspoort en creditcard zodat ze weten dat je legaal bent. Daarna staat geld er binnen 2 dagen op. Nooit problemen gehad, erg tevreden.

#90066 door hansdegans
29 jul 2010, 09:20
Yvette26 schreef:Ik gebruik inmiddels al maanden Caribean Transfers, nog nooit een foute afschrijving gehad. De eerste keer moet je even kopie maken van je paspoort en creditcard zodat ze weten dat je legaal bent. Daarna staat geld er binnen 2 dagen op. Nooit problemen gehad, erg tevreden.

Heb je dit gewoon naar ze gemaild? Of via dat faxnummer?

Normaal stuurde ik alles via de bank, maar dit is al sinds 9-7 onderweg terwijl het er normaal in 2 dagen is.

#90068 door Sandro72
29 jul 2010, 11:06
als je geld hebt verstuurd via je bank en het duurt al zolang 9/7 verstuurd. vandaag 30/07
ik ben van mening dat het geld allang is aangekomen, je kan je bank ook een onderzoek laten starten waar het geld gebleven is, bij mijn rabobank kost dat geloof ik te herinneren 40 euro.

#90081 door Yvette26
29 jul 2010, 18:05
hansdegans schreef:
Yvette26 schreef:Ik gebruik inmiddels al maanden Caribean Transfers, nog nooit een foute afschrijving gehad. De eerste keer moet je even kopie maken van je paspoort en creditcard zodat ze weten dat je legaal bent. Daarna staat geld er binnen 2 dagen op. Nooit problemen gehad, erg tevreden.

Heb je dit gewoon naar ze gemaild? Of via dat faxnummer?

Normaal stuurde ik alles via de bank, maar dit is al sinds 9-7 onderweg terwijl het er normaal in 2 dagen is.

Ingescand en verstuurd via de mail. Bij je eerste transactie wordt hierom gevraagd. Gewoon transactie/betaalopdracht aanmaken. "send money" en de rest wijst zich vanzelf.....