over alles wat met Cuba te maken heeft...

Moderator: FORUMBEHEERDER

#117236 door HijodelMundo
12 mei 2021, 22:04
Je kan zonder vaccinatie naar Cuba.
Je MOET bij aankomst testen en in quarantaine. Voor niet Residentes is dat op eigen kosten in een hotel (kamer 5 dagen niet uit).
Na 5 dagen weer een test en bij negatieve uitslag mag je 'de wei' in...
#117240 door Everdine
13 mei 2021, 03:39
@Hijo: weet je ook of deze stringente regels gelden voor iemand die wél 2x gevaccineerd is? En die vijf dagen in een hotel, is dat een hotel dat zij voor je bepalen of kan het het hotel zijn waar je geboekt hebt?
#117242 door Eloisaanna
13 mei 2021, 07:36
Bedankt voor het antwoord jan! Weet je toevallig ook hoe het zit voor mensen met een familie visum/ en dus een huis om heen te gaan of is het voor hen precies hetzelfde verhaal als voor de door jou genoemde ‘toeristen’.
#117244 door Consulado#Neptuno
13 mei 2021, 07:54
Over de interpretatie van de quarantaine regels is op het Duitse Cubaforum veel discussie geweest.
De regels zijn als volgt:

De quarantaine in het hotel is voor gewone toeristen 2 dagen. Dan kan men naar een casa particular.
Echter personen die niet in een casa paricular verblijven, maar bij Cubanen thuis, moeten 5 dagen in quarantaine.

https://www.aventoura.de/fileadmin/glob ... 310321.pdf
#117255 door Everdine
15 mei 2021, 14:48
Pakketreis: ALS ik naar Cuba zou gaan zou ik inderdaad een pakketreis nemen omdat TUI je dan terughaalt bij calamiteiten - bij een los vliegticket moet je 't zelf maar uitzoeken. Maar voorlopig ga ik dus niet.
#117256 door hombredecuba
16 mei 2021, 09:52
@everdine. Je weet dat de terugreis (tui) via Mexico altijd een chaos is omdat je normaal moet uitstappen,door de douane,op het vliegveld wachten(uren) en weer instappen voor vertrek naar Amsterdam. Dus dat gaat hem niet worden in deze corona tijd. Wat Jan zegt zou een oplossing kunnen zijn dat je in het vliegtuig kan blijven zitten. Ik verlang weer terug naar de tijd dat je met Martinair kon vliegen. Zonder overstap van Amsterdam/Cuba en weer terug. En veel betere service.....
#117257 door Everdine
16 mei 2021, 10:48
MartinAir . . . . die hadden aanbiedingen van € 350 voor een retour Havana - de stewardessen kenden me, zo vaak als ik weer lekker op de achterste banken lag te slapen! Dat was in 2010 . . . Aaaaarrrgggg . . .