para resolver unos problemas

Moderator: FORUMBEHEERDER

#116570 door Lena13
07 dec 2020, 19:33
Recent is Sendvalu gestopt met geldtransfer naar Cuba. Iemand tips via welke bank of systeem het nog lukt vanuit België zodat de cubaan cash in de bank kan gaan afhalen? Alvast bedankt!
#116573 door Lena13
07 dec 2020, 20:37
Fonmoney juist gebruikt! Dank u voor de tip "ginny in cuba"!

Sendvalu doet momenteel geen transfers naar Cuba ook niet via kaart "Virginderegla".
#116574 door VirgindeRegla
07 dec 2020, 20:54
Heb 28 november nog gebruikt maar is al eens eerder geweest dat het niet kon. Zie dat het nu niet kan.
#116576 door Everdine
12 dec 2020, 08:13
En ik had Fonmoney gebruikt om een dollar-AIS-kaart aan te vragen voor een Cubaan - de 30 dagen werden negen weken en eergister heeft hij zijn kaart opgehaald in Holguin. Er stond $40 op en ik wilde er $20 bij doen. Gedaan. En nu dus een mail van Fonmoney dat ze dat bedrag helaas niet op de kaart kunnen zetten omdat ze problemen hebben met de bank in Cuba. En over de $ 40 kan hij ook nog niet beschikken omdat Fonmoney "uit veiligheidsoverwegingen" enkele dagen wacht met het er op te zetten. Ik heb het 29 september overgemaakt!

Het komt allemaal niet erg betrouwbaar over.
#116578 door havanalover
12 dec 2020, 12:54
@Everdine
Ja het komt allemaal niet betrouwbaar over. Veel van die geld firma's zijn op Malta gedomicilieerd Malta heeft geen beste reputatie. Voor hogere bedragen zou ik toch een bank to bank account gebruiken. Veel hangt natuurlijk af "van de financiële geletterdheid" van uw Cubaan. Kan hij zelf die kaarten niet aanvragen, kan hij geen bankrekening openen ? Ja niet aan mij om te oordelen maar hij zit dichter bij de bron.
#116579 door Jogo
13 dec 2020, 08:36
Werk al jaren met Sendvalu en ging altijd goed. Maar ze storten netjes het geld terug op mijn creditcard. Dat ze even geen geld naar Cuba kunnen sturen is geen beslissing van Sendvalu. Al met al ben ik heel positief over ze en hoop dat het snel weer wel kan. Geld van bank naar bank overmaken via iedere Nederlandse bank. Wel via ABNAMRO maar die zijn erg duur in vergelijking met Sendvalu.
#116580 door Everdine
13 dec 2020, 12:15
@havanalover en @jogo bedankt voor de reacties.
- Ik heb de MLN-kaart aangevraagd omdat de desbetreffende Cubaan in de rimboe woont en het voor mij in vijf minuten te doen is.
- het gaat hier niet om gewoon geld sturen maar om amerikaanse dollars op de MLN-kaart te zetten waarmee de Cubaan dan vlees e.d. kan aanschaffen in een dollarwinkel
- van sendvalu weet ik niets, ik had gebruik gemaakt van de diensten van Fonmoney (omdat die als eerste weer de mogelijkheid bood om zo'n MLN-kaart aan te vragen)

Ik neem aan dat ook zij het geld terugstorten als het niet op de kaart gezet kan worden maar hoop dat e.e.a. weer goed gaat lopen.