Fidel si, Fidel no

Moderator: FORUMBEHEERDER

#116231 door hombredecuba
23 sep 2020, 11:21
Gisteren de kamerdebatten gevolgt over het bestrijden van het coronavirus. Ik ben blij in een land te wonen waar het democraties toegaat. Daar kunnen ze op Cuba alleen maar van dromen. De volksvertegenwoordiging bepaald hier wat er wordt beslist. Doen ze het slecht dan worden ter verantwoording naar de tweede kamer geroepen. Ook kunnen ze hier na 4 jaar worden afgerekent door de kiezer. Van al dit alles is op Cuba geen sprake. Geen stem van het volk. Beslissingen nemen zonder inspraak van het volk. Anders denkenden oppakken en in gevangenis gooien zonder rechtspraak. De leiders niet op hun verantwoordelijkheid kunnen aanspreken. 60 jaar lang dictatuur,onderdrukking en mensenrechten schendingen. In 2020 is het nog steeds dweilen met de kraan open. Alleen de machthebbers geloven nog in het communistisch systeem. Hoe lang moet deze ellende nog duren voor de bevolking.......
#116235 door ginny in cuba
23 sep 2020, 18:17
Zolang de gehele bevolking niet in opstand komt zal er niks gebeuren, kijk naar wat er in Belarus gebeurt. Daar komt ook nog bij dat het embargo een dusdanige rol speelt dat er alles te korten zijn.
Daarnaast woon ik ook gewoon in Nederland maar ga niet zeggen dat het hier wat betreft corona nou zoveel beter gaat. Oude mensen die dit land hebben opgebouwd, in hun huizen/kamers opsluiten zonder bezoek, deze gaan niet dood aan corona maar door eenzaamheid ,nee dan ben je goed bezig als regering.
#116238 door hombredecuba
23 sep 2020, 20:32
@ginny. Je hebt helemaal gelijk. Ook bij ons systeem zijn kanttekeningen te plaatsen. Toch kies ik voor democratie en niet voor dictatuur.
#116244 door Consulado#Neptuno
24 sep 2020, 08:20
@ Hombre
Hierbij een link naar een goed verhaal van Martin Bosma.
De toespraak duurt een half uur, en om die tijd daaraan te besteden, is uiterst zinvol.
Bosma legt uit dat er geen echte democratie is in Nederland maar dat de linkse elites bepalen wat in ons land gebeurd.
Dit is een op een vergelijkbaar met Cuba.
Daar bepaalt de Communistische Partij de richting waarin zich het land beweegt.

https://www.youtube.com/watch?v=NJXZvGtUWYI
#116245 door hombredecuba
24 sep 2020, 09:05
Ja,ik ken Martin Bosma en dit debat omdat ik veel kamerdebatten volg. Zijn uiteenzetting is zeker interessant. Ook heeft hij een boek geschreven wat de aandacht verdiend. Maar ik weet ook dat Martin Bosma een fel tegenstander is van het Communisme....