over alles wat met Cuba te maken heeft...

Moderator: FORUMBEHEERDER

#116106 door Tijn
31 aug 2020, 11:54
Niets... dat een aantal Cubaanse vliegvelden een covid certificaat hebben en dat er dus veilig vliegtuigen kunnen landen...
Dus niet dat er vliegtuigen landen...
#116183 door Everdine
12 sep 2020, 06:48
TUI heeft de hele bestemming Holguín eruit gehaald, Condor heeft de eerste vlucht verschoven naar 14 februari.
Dit heeft niet te maken met de vraag of en wanneer Cuba de grenzen opent, maar met kostenbesparing. Van een insider bij TUI hoorde ik dat men vluchten schrapt waar minder belangstelling voor is, en alhoewel de vluchten naar Holguín altijd propvol zaten, zijn de passagiersaantallen voor Varadero veel groter.

Tegen de tijd dat de grenzen opengaan ga ik uitzoeken wat de mogelijkheden zijn en ik hoop dan ook op tips van forumleden.
#116185 door Jan Almeida B.
12 sep 2020, 09:38
Everdine schreef:Tegen de tijd dat de grenzen opengaan ...

Mijn Cubaanse insider zegt dat de grenzen niet opengaan voor 1 april 2021 (einde winterhoogseizoen).
#116190 door Mari
13 sep 2020, 20:25
Everdine schreef:TUI heeft de hele bestemming Holguín eruit gehaald, Condor heeft de eerste vlucht verschoven naar 14 februari.

:shock: hier baal ik echt van, er waren al zo weinig alternatieven voor Holguin. En de afstand Havana/Varadero - Holguin is niet heel relaxed met een hoop koffers en een peuter...
#116201 door Jogo
16 sep 2020, 19:46
Vandaag telefonisch contact gehad met TuiFly de bestemming Holguin is opgeschort tot maart 2021 al naar gelang de situatie dan komt deze weer terug.
#116202 door Everdine
17 sep 2020, 06:00
@Jogo: ik lees heel wisselende berichten, op de facebookpagina van Friends of Club Amigo staan posts van mensen die gebeld hebben met TUI, en de ene zegt met zekerheid april, een ander zegt heel 2021 niet en mijn contact zegt dat ze het gewoon niet weten. Afwachten dus maar!
#116203 door rickenbilly
17 sep 2020, 16:07
Aan allen!!

Luchthavens gaan pas open als de Cubaanse autoriteiten dat besluiten. Luchtvaart maatschappijen kunnen plannen wat ze willen maar bepalen NIKS.

Havanna zit nog steeds in fase NUL en zojuist weer verlengd tot eind September en en het gaat nog maanden duren.
Fase 1, fase 2, fase 3 en daarna luchthaven open. Vermoedelijk pas als er een vaccin is gaat de boel weer open maar nogmaals dat wordt bepaald door de Cubaanse autoriteiten.
Deze lijken het plan te hebben om Cuba virusvrij te maken. Naar mijn idee ijdele hoop maar ok mijn idee telt hier niet.

groet,

R.
#116210 door Tijn
18 sep 2020, 12:45
Wat Rick en Billy zeggen...

We kunnen hier speculeren wat we willen en alle bronnen die speculeren op een rijtje zetten maar het is echt de Cubaanse overheid die bepaalt wanneer er weer vliegtuigen landen.
Voor een succesvolle vlucht heb je overigens 2 vliegvelden nodig!
#116215 door Tijn
19 sep 2020, 12:38
HijodelMundo schreef:Stop onzinnig quoten: doe de Quotecursus![/url]

Hahahahahahahahahahaha.... de wereld is nu officieel gek...