Nieuwe forumleden stellen zich voor.

Moderator: FORUMBEHEERDER

#103623 door pedro
17 mei 2013, 07:28
Hallo Marieke,

Heb je een pb gestuurd.

Groet
Pedro
#106530 door rob1959
18 feb 2014, 23:29
Jogo schreef:Hoi Harriete,

Kun je iets meer vertellen over de creditcard van aisremesascuba ?

Via de site wordt het me niet helemaal duidelijk. Als ik het goed begrijp kan mijn vriendin een dergelijke kaart gratis aanvragen en kan ik er van hier uit Nederland geld op storten wat maar € 7,50 kost. En waar zij dan in Cuba geld mee kan pinnen. Klopt dat. Ik betaal nu € 13,00 voor een transactie bij de ABNAMRO en de laatste keer heeft mijn vriendin 6 uur in de rij gestaan om het op te kunnen nemen.

Ik hoor graag van je.

Groetjes,

Jos

#106532 door Encantó
18 feb 2014, 23:50
?
Je betaalt een commissie bij het 'opladen' van de kaart. Het kantelpunt (welke manier van geld sturen is het goedkoopst) bedraagt bij gebruik van deze kaart ongeveer 150 € (bij een vaste kost van 13 € bij je bank in Nl.).
Het voordeel voor de Cubaan is dat hij niet meer in de rij moet staan om gratis geld te ontvangen.

6 uur in de rij gestaan? Overdrijven is een kunst.

#106536 door Jogo
19 feb 2014, 07:43
Encantó schreef:6 uur in de rij gestaan? Overdrijven is een kunst.

Dat is het inderdaad maar heb de rij gezien bij de bank in Banes en er zelf ook wel eens in gestaan...
#106537 door rob1959
19 feb 2014, 14:48
Visa's prepaid creditcard - 3vCard.nl‎

deze prepaidvisa(alleen visa)geef je af in cuba
die persoon kan met deze visa overal pinnen,maar niet negatief komen
jij stort iedere keer op deze rek(max €150 p.m op jaar basis max €2500)
bijna geen kosten en valuta exchange is %1.75 per opname
dus er kan nooit debet worden gestaan,als de rek.houder niet iedere maand
stort.of als je zelf in b.v cuba bent stort van tevoren op deze rek
en je hebt daar geld
geen dure kosten creditkaart/geen al te grote risico,s

er zijn ook andere mogelijk heden met credit/visa maar die zijn duurder

#106560 door sandersh
21 feb 2014, 02:17
Rob1959, hoe zie je dat voor je met de pre paid 3VCard? Ik lees op hun site dat je per keer maximaal E 150,- op de kaart kan storten.
Jij schrijft dat het handig is, dat ding mee te nemen naar Cuba.
Ga je van te voren 16 keer E 150,- storten op die kaart? E 2500,- totaal mag je erop zetten, per JAAR!
Ik denk dat de 3VCard alleen geschikt is voor mensen die kort in Cuba verblijven en daar niet een auto gaan huren. Of voor groep-reizigers die van te voren hun verblijf en vervoer al betaald hebben.
Voor mensen die langere tijd naar Cuba gaan, daar een auto huren en alles zelf moeten afrekenen, lijkt me die kaart te gelimiteerd.

#106561 door Osito
21 feb 2014, 02:57
Hallo Sandersh,
ik denk dat het de bedoeling is van Rob1959 deze prepaid card te laten gebruiken voor zijn Cubaanse relatie. Hij kan dan als sponsor geld daarop overmaken (vanuit Nederland) , maar de relatie kan niet meer geld opnemen dan er op de card staat.
#106562 door rob1959
21 feb 2014, 09:51
inderdaad osito

hier storten,daar pinnen
(goedkope)en veilige manier om je novia te onderhouden.
als je een gezin hebt dan kan het wat aan de krappe kant zijn
qua limiet maar € 150 is nu op dit moment cuc 190 geen dure stortings-boekings kosten.
En grote bedragen kun je beter meenemen
(mits je het kan verantwoorden)
#106563 door rob1959
21 feb 2014, 09:58
en inderdaad sanders daar kun je niet een auto van huren

ik heb nog nooit een auto gehuurt
wij maakten altijd een prijs afspraak voor een auto met chauffeur voor een dag of een week.
maar dat wordt ook steeds moeilijker(duurder)
Havana-varadero retour 2 jaar geleden cuc 50
is denk ik niet meer mogelijk,maar wie weet.

#106571 door Pieterklu
21 feb 2014, 16:09
Wat kost de kaart Rob en tegen welke koers wordt er afgerekend?

Hoe werkt het aanvragen?
Ik begrijp dat de kaart in cuba aangevraagd moet worden door een Cubaanse onderdaan. Daar zit vermoedelijk dan een rekeningnummer aan gekoppeld waar jij je geld op kan storten. Of heb ik het mis?
#106579 door rob1959
21 feb 2014, 18:40
als je even googled naar prepaidvisa zie je 3vkaart
3v card: online en offline prepaid met Visa betalen
daar staat heel veel informatie op
vergelijk die maar met de andere creditkaarts of visa
is veel duurder en je zit met hoge kosten en natuurlijk risico
wat is het leven mooi in cuba als je onbeperkt geld uit de muur trekt.

maar hier moet je afrekenen.

#106582 door Encantó
21 feb 2014, 20:19
Let even op: de 3V card werk niet in Cuba. Persoonlijk gebruik ik naar volle tevredenheid een prepaid kaart van AIS-remesas. Maar er zijn nog gelijkaardige producten op de markt.
#106585 door rob1959
22 feb 2014, 01:04
mijn allereerste ervaring in cuba bij de bank was geen geld

uit voorzorg twee bankpassen mee zak/prive
twee creditcards mee en geen geld.
alleen wat ik contant bij mij had.
mijn vriend had zijn anwb-visa bij hem,en die trok bij bijna elke bank
geld uit de muur.
bij terugkeer in nederland bezwaar bij de bank gemaakt n.l er staat op de pas (wereldpas)en gederft vakantie plezier geclaimt en ik heb toen een tegemoed koming gekregen.
toen mijn passen opgezegd.(vonden ze niet grappig bij de bank)

#106586 door sandersh
22 feb 2014, 01:18
Rob1959, begrijp ik nu dat jij zelf nooit een 3VCard gebruikt hebt in Cuba?
En zelf geen 3VCard aan je relatie in Cuba gegeven hebt?

Encanto, jij weet zeker dat de 3VCard onbruikbaar is in Cuba?
#106587 door rob1959
22 feb 2014, 01:36
Ik heb de 3vkaart nog niet aangeschaft om eerlijk te zijn
ik ben/was in de stelligste overtuiging dat dit wel mogelijk was in cuba
omdat het visa is.
en wilde deze aanschaffen
Ik weet niet waar Encanto de info vandaan komt dat de card daar niet werkt
ik heb dat waarschijnlijk over het hoofd gezien
maar het geeft mij ook bedenkingen,temeer omdat ik het nog niet uitgeprobeert heb/had
#106591 door Encantó
22 feb 2014, 11:48
rob1959 schreef:weet je dat zeker dat de kaart daar niet werkt?

sandersh schreef:Encanto, jij weet zeker dat de 3VCard onbruikbaar is in Cuba?

Ik heb in december de kaart geprobeerd aan een terminal in Habana (nabij Parque Central). De kaart werkte niet.

Nu: ik heb er daarna verder geen aandacht meer aan geschonken omdat ik het jaar tevoren de Skrill-kaart had aangeschaft en die werkte ook niet. Maar dat is duidelijk een mastercard (toen ik die kocht was dat niet duidelijk). In principe zou alles wat de naam visa draagt moeten werken. Ik zal daarom in de eerste week van april de 3V kaart opnieuw proberen met wat meer volharding.

rob1959 schreef:Encanto gebruik je deze prepaid kaart van AIS-remesas. zelf of gebruikt jou vrouw(of familie deze kaart) en is daar ook een debet mogelijkheid

Eén van mijn zwarte pieten gebruikt deze kaart. Ik heb de kaart aangeschaft na het probleem met de Skrill kaart. Vooraleer je zo een kaart aanschaft moet je nagaan waarvoor en hoe je relatie ze zal gebruiken.

In mijn geval schrijf ik regelmatig een bedrag groter dan 200 € over via de bank. Alle kosten zijn daarbij voor de begunstigde (dat is een bewuste keuze). Per overboeking zal dan ongeveer worden aangerekend: 8€ transactie EU (gastos remitte) + 10 CUC transactie Cuba (gastos remitte) + 10 CUC terbeschikkinghouding Cuba (Cobrada). Bovendien moet je rekening houden met een wisselkoers inclusief de wisselcommissie (aankoopkoers CUC Cuba/Banco Central).

Mijn AIS kaart, die mijn Zwarte Piet gebruikt: de kosten op 100 € bedragen 12%. Met andere woorden: Ik laad vandaag de kaart op met 100 €. De kosten bedragen 12 € en ginder ontvangt men (tegen dagkoers 22 feb 2014) exact 115 CUC. om te kunnen ontvangen moet men naar één van de kantoren gaan die worden aangeduid op de website van AISremesas.

Ik gebruik de AIS-kaart als er snel een relatief klein bedrag (tot max ± 200 CUC) moet worden overgemaakt. Praktisch onmiddellijk na de transactie kan men ginder het geld opvragen. In de praktijk probeer ik de AIS te vermijden (maar er zijn dagen dat er een acuut cashprobleem is. Es Cuba :shock: )

Ik heb de AIS kaart op naam van Zwarte Piet aangevraagd. Hij/zij is die de dag erna in een aangeduid filiaal van AIS te Cuba gaan oppikken. Ik had de kaart onmiddellijk opgeladen. Binnen 24 u. na eerste lezing website AIS had hij/zij het geld in handen...

De AIS kaart is in feite een soort debetkaart: je kan niet meer geld afhalen dan er op staat.

Maar zoek op internet naar goedkopere alternatieven. Het is een markt die in voortdurende beweging is..

#106592 door Encantó
22 feb 2014, 12:06
3v card werkt niet?
Ik kan op het www niet onmiddellijk informatie vinden over het functioneren van de 3V-card op Cuba.
Op Cafe Babbels.nl staat er echter wel een negatieve ervaring van het opperhoofd.

Encantó schreef:Cafe Babbels.nl

Wtf? ik schrijf en bedoel cubaplaza_nl.

Encantó schreef:De kosten bedragen 12 €

Die worden eerst van de 100 € afgetrokken. Er gaan via elektronische weg dus 88 € naar ginder, waarvan uiteindelijk (22/02/'14) 115 CUC worden ontvangen.

Encantó schreef: Ik heb de kaart aangeschaft (...)

Ik heb de kaart nooit in handen gehad. Die lag 24 u later gereed in Cuba.

Laatst aangepast door Encantó op Za Feb 22, 2014 13:22, in totaal 55 keer bewerkt (zucht)

#106625 door sandersh
25 feb 2014, 20:13
Na een krappe week enthousiaste berichten over de 3vCard, ontvang ik net een pb van Rob59 dat betreffende kaart in Cuba NIET werkt.
Dat is weer dat.
#107505 door holantina71
05 jun 2014, 07:56
Hoi Marieke,
Ik heb een vraagje voor jou. Kun je goed Spaans spreken? Kun je goed (Cubaanse) Spaans verstaan?
Groetjes,
Holantina.