Cubaanse steden, Cubanen, Cubaanse rum, Cubaanse sigaren, Havana, Santiago de Cuba, Varadero, Trinidad, enz 

over alles wat met Cuba te maken heeft...

Moderator: FORUMBEHEERDER

#117939  door Tijn

Dank je Robert,
Wat zal het saai worden hier op het forum.
Heb maar nipt gewonnen want dacht dat de $ de honderd zou halen dit jaar... Dat gaat volgens mij volgend jaar wel gebeuren!

Albert, je mag er best een paar aan mij verkopen tegen de straatwaarde voor euro's in Olst :-)
 #117943  door Albert

Tijn schreef: 01 jan 2022, 16:47 Albert, je mag er best een paar aan mij verkopen tegen de straatwaarde voor euro's in Olst :-)

Dank voor het aanbood Tijn, maar ik wacht nog even tot de koers weer onder de 35 pesos is gekomen..... :wink: :D
Groet Albert!
 #117944  door Tijn

Tegen die tijd weeg jij een ons Albert...
Heb tijdens deze pandepaniek een aantal keer de reis naar Havana gemaakt... (en terug). De helft van die keren een container geld tegen gekomen en verder weinig vrachtvervoer... Dus Cuba drukt als een dolle geld bij en produceert niets meer... Wat zou daar het gevolg van kunnen zijn?
Wil wel weer een weddenschap afsluiten voor een flesje rum... eind 2022 staat de USD op 100 peso...
 #117957  door Tijn

Hahaha... kat in bakkie... Cuba heeft voor het Venusuelaanse model gekozen... iemand de Bolivar gevolgd de afgelopen jaren?
Nu nog een scheidsrechter... lijkt me iets voor Robert
 #117959  door Robert

Ik woon niet op Cuba dus helaas.
Om niet verder te dalen in waarde zal de beschikbaarheid aan usd en of euro's op straat moeten toenemen, de salarissen moeten slechts met max enkele procenten per jaar stijgen en tot slot moet er meer geproduceerd gaan worden.
Helaas lijkt een te groot percentage op Cuba liever te stelen ( op het werk of van familie bijvoorbeeld ) en te verkopen dan echt te werken.
En ook corona blijft een dingetje, zolang we niet gewoon accepteren dat het er is, de zorg daarop aanpassen en verder 'normaal' gaan doen blijft de ellende voor landen die sterk afhankelijk zijn van toerisme groot (net als hier voor horeca en alles wat daar mede van afhankelijk is).
 #118468  door dasilvasolis

Hoi Ginny.

Allereerst de beste wensen. Ook aan alle andere cubaliefhebbers.
Hopelijk wordt 2023 een mooi jaar. En ook een beter jaar voor Cuba dan 2020, 21 en 22. Vamos a ver.
In ieder geval lijkt de constante stroomuitval in Camagüey sinds december achter de rug.
De dollarkoers tussenstand is helaas duidelijk in het voordeel van Tijn. Koers schommelt nu ergens tussen 165 tot 170. En verwacht niet dat El Toque m veel laat zakken..
Maar ik heb nog tot 31 dec 2023 de tijd

Abrazo M
 #118475  door Tijn

Tijd is op Dasilvasolis!!!
Ik win :-) maar laat jou de definitieve uitslag bekend maken :-)
Inmiddels heeft Robert me verblijd met een fles uitstekende rum! (dit om de vorige weddenschap netjes af te ronden. Die kan de boeken in...
Wedje leggen over de koers eind 2023?
 #118480  door Robert

Om 165peso voor een euro te krijgen hoef je alleen maar te zeggen hoeveel euro je wilt wisselen. Wel daar kwam ik achter nadat ik zo stom was om meteen 100 te wisselen op het vliegveld tegen 126 voor 1 euro.
Ter illustratie, hotel pernik ( ruime kamer met airco, warm water uit de douche ) koste mij 2430peso incl ontbijt ( wel een heel beperkt ontbijt) en WiFi. Een liter benzine, indien aanwezig, 25 peso en een brood, 'op straat', 80 peso.
Cubaanse rum is op Cuba bijna net zo duur als in Nederland, maar wellicht onderschat ik de prijzen in NL wel.