Cubaanse steden, Cubanen, Cubaanse rum, Cubaanse sigaren, Havana, Santiago de Cuba, Varadero, Trinidad, enz 

over alles wat met Cuba te maken heeft...

Moderator: FORUMBEHEERDER

#118404  door Jogo

Gezien de alsmaar voortdurende stroomonderbrekingen op Cuba ben ik van plan om op mijn eerstvolgende reis naar Cuba solar verlichting mee te nemen. Verlichting die oplaad door zonlicht. Heeft iemand hier ervaring mee? Welke kan ik het beste kopen en waar?

Alvast bedankt voor de reacties.

Jos
 #118405  door HijodelMundo

Enige dat ik zou zeggen is koop geen goedkoope meuk...
Meeste van die lampjes die ik ken en gezien heb zijn vaan het kaliber: Goedkoop is duurkoop. Geven of heel weinig licht, doen het slecht en soms (oppeens) helemaal niet...

Er zijn vast degelijke varianten te koop, helaas voor jou, ken ik die niet
 #118407  door YS6777

Ik heb zelf ooit zo’n waka waka lamp meegenomen, is tegelijkertijd een powerbank. En ook een zaklantaarn die als die in de oplader zit, zodra de stroom eraf gaat een enorme bak licht geeft. Ze gebruiken deze al enige jaren…het merk zaklantaarn weet ik eerlijk gezegd niet meer.
 #118409  door Joop_Siroop

Ik zou een flink dure lamp kopen. De meeste spullen hebben de neiging nooit kapot te gaan in Cuba.
;-)
In mijn hotelkamer gaf het lampje van mn mobiele telefoon al een redelijke bak licht. Ook had ik ene powerbank en 2 koperen kerstlicht strips... elk `10 meter en pak m beet 100 lampjes.... blijft een week branden en je krijgt er spontaan een kerstgevoel van. Dan nog een solar matje om je powerbank op te laden y lista es Yusimisyleydis
 #118414  door havanalover

solar verlichting bij COOL BLUE
merk : Yeti portable station 1516 Wh
waarschijnlijk te duur voor de doorsnee Cubaan 2.199 euro
 #118415  door Robert

Nee ik heb daar geen ervaring mee.
Mijn ex had voor ons huis indertijd een tl met ingebouwde accu die automatisch aanging bij stroomonderbreking. Gekocht op Cuba en werkte perfect.
Houdt er met het meenemen van batterijen en accu's rekening mee dat er niet veel mee mag in het vliegtuig. Goed opzoeken wat wel en niet mee mag op jouw vlucht is dus handig.
Bij zonnepanelen zou ik een voorkeur hebben voor een plaat met glas en niet met kunststof. Elk zonnepaneeltje dat ik had met kunststof op het paneel overleed zeer snel.
Ik zou dus 1 of meerdere goede zonnepaneeltjes met regelaar en 1 of meerdere op jouw vlucht toegestane powebanks en verlichting die je op de powerbank aan kan sluiten meenemen. Powerbanks met zonnepaneeltje erop zijn in mijn ogen waardeloos.
Succes.