over alles wat met Cuba te maken heeft...

Moderator: FORUMBEHEERDER

#117062 door Everdine
01 apr 2021, 13:44
Af en toe krijg ik toch een enorme hekel aan de bureaucratie in Cuba (overal, maar nu dus in La Habana). Een vriendin trouwde met kerst 2019 met een Spanjaard. Hij ging vooruit, zij zou volgen in maart, nou, niet dus. Nu was het eindelijk zo ver dat het wél kon, ze had een ticket naar Barcelona voor morgen. Moest toen wéken van te voren in Havana komen, daar 15 dagen in quarantaine, eindeloos naar de Spaanse ambassade om benodigde stempels in haar paspoort te krijgen. En enkele dagen geleden sluit de ambassade dus 'wegens corona' en iemand zijn paspoort even teruggeven kan dan natuurlijk niet.

Geld weg, bijna vier weken voor niets in Havana gebivakkeerd. En nu terugliften naar Banes.
#117065 door dasilvasolis
01 apr 2021, 14:22
Wat een rottige ervaring.
Ik vind het vooral een voorbeeld van het absurd klantonvriendelijke gedrag van de spaanse ambassade.
Gedrag wat ik wel vaker zie bij ambassades, en niet alleen bij de Spaanse.

Saludos
#117142 door Everdine
10 apr 2021, 11:18
Ja, het betreft hier de Spaanse ambassade. En het vervolg is: toen de ambassade weer openging (toen de vluchtdatum al voorbij was) ging ze erheen om haar paspoort op te halen. Dat kreeg ze, maar het visum was geweigerd omdat haar Spaanse echtgenoot al die tijd niet in Cuba geweest was.

Tja. Er is inderdaad in het najaar kort gelegenheid geweest naar Cuba te komen en dat heeft hij niet gedaan, maar ik denk dat hij het wél gedaan had indien hij van deze regel had geweten!

Een reden van de ambassade kan zijn dat zij de motieven voor het huwelijk wantrouwden. Maar het gaat hier om een man van 48 en een vrouw van 41, dus nou niet direct een argwaanwekkende zaak.

Enfin, het zij zo.