over alles wat met Cuba te maken heeft...

Moderator: FORUMBEHEERDER

#116546 door Robert
27 nov 2020, 09:02
Conclusie, pcr test is niet super betrouwbaar. De resultaten lopen overigens redelijk parallel met de ziekenhuisopnames dus zo onbetrouwbaar zal het ook weer niet zijn, wat mijn conclusie dan weer is.
De ontwikkelde vaccins zouden gevaarlijke bijwerkingen kunnen hebben op de lange termijn, dus maar niet inenten als je niet tot een risicogroep behoort en geen reisplannen hebt. Ben ik niet over uit, gelukkig behoor ik niet tot een risicogroep.
#116547 door hombredecuba
27 nov 2020, 11:14
Elk jaar worden er in de wereld miljarden mensen gevaccineerd. Met bekende en onbekende vaccins. Is er bij iemand bekent dat het massaal fout is gegaan met vaccineren? Zelf heb ik al 10 jaar de griepprik. Ook deze samenstelling is elk jaar anders. Maar feit is dat ik al 10 jaar geen griep meer hebt gehad. Als iemand ziek in het ziekenhuis terecht komt wordt er van alles in je lichaam gespoten. Dan zegt niemand dat hij dat niet wil. En nu krijg je dus een hipe van een groep mensen die de wetenschap niet vertrouwd. Natuurlijk kunnen er bijverschijnselen optreden. Maar dat is bij elk medicijn.Kijk eens op de bijlage van een asperine,wat je daar allemaal voor bijwerkingen van kan krijgen. Ik ben dan ook voor vaccinatie. Ik begrijp dat sommige mensen niet gevaccineerd willen worden,maar zij mogen dan van mij geweigerd worden in openbare gelegenheden. Ik sta vooraan bij het nieuwe corona vaccin en heb het volste vertrouwen in de wetenschap.....
#116548 door Joop_Siroop
27 nov 2020, 13:17
Het lijkt me dat je reageert zonder de video te hebben bekeken. Of bedoel je: ik heb geen enkel vertrouwen in de wetenschap en sta vooraan bij het nieuwe corona vaccin.
#116549 door hombredecuba
27 nov 2020, 14:02
Ja,ik heb dat "gezemel" van pseudo virologen gezien. Ik vindt het prima als dit soort types hun mening geven. Op internet zijn trouwens veel theoriën die zij verkondigen ontkracht. Maar wees gerust Joop, het gaat vanzelf weer over....en zullen de echte wetenschappers het corona probleem oplossen.
#116550 door Everdine
27 nov 2020, 16:32
@Hombredecuba: je maakt niet de indruk de video geluisterd te hebben. Peter Borger is moleculair bioloog, en hij verkondigt geen theorie maar vertelt zijn wetenschappelijke ervaringen. En als je even op google zoekt vind je ook dat het protocol omtrent de PCR inderdaad begin september gewijzigd is waarna er ineens een golf positieve testuitslagen volgde.
#116553 door jantat
30 nov 2020, 12:07
Koopmans : toont niet aan of je besmettelijk bent
Video : toont niet aan of je besmet bent, dit statement is dus niet van Koopmans.

Dit alles in de 1e minuut van de video (verder heb ik niet gekeken...leek me niet de moeite na deze woordverdraaiing)

Begrijp dus niet goed waarom dit de PCR test zou diskwalificeren.
#116554 door hombredecuba
30 nov 2020, 12:35
Er is veel informatie op Internet over deze club.Het is een club geloofsfanaten die geloven in complot en samenzwerings theoriëen.Ook wel complotgelovige genoemd. Elke vorm van autoriteit is bij hun verdacht. Overheden ,politici,bedrijven,wetenschappers,rechters zijn per definitie niet te vertrouwen. Het overduidelijk gevaar van geloof in samenzwerings theoriën is dat het mensen vatbaar maakt voor extremisten en volksmenners. Met alle gevolgen vandien. Lees ook over Willem Engel die ook banden heeft met deze club. Patrick Savalle behoort ook tot de HIV en AIDS ontkenners.
Lees meer over deze club op Internet.....
#116559 door Joop_Siroop
01 dec 2020, 10:47

Ik neem de (oudere) mensen die het anders zien niets kwalijk omdat ze al 9 maanden lang bestookt zijn met bangmakerij op alle conventionele media kanalen in NL
#116591 door Robert
24 dec 2020, 22:35
https://youtu.be/vsQaOhdZd70
Geinig, wappie.

Persoonlijk vond ik het onnodig dat al de winkels gesloten werden, mondmasker plicht in de winkels die wel open mogen blijven is erg genoeg, erg onhandig ook voor kerst, maar snap daarintegen ook niet de mensen die massaal naar drukke winkel centra of de ikea gingen.
Maar ook post.nl niet die in 4 dagen nog geen brief van West naar Oost Nederland kan brengen.
#116592 door Robert
24 dec 2020, 23:01
https://youtu.be/xqh49l95378
En idd mensen die altijd en overal buiten mondmaskers dragen zijn wellicht ook wappies.

Maar om te blijven hameren op de pcr test die niet zou deugen is ook nogal irrelevant daar er wel degelijk een stijging is in de ziekenhuis opnames, en het aantal doden wat wel te meten is lijkt mij.
#116593 door hombredecuba
25 dec 2020, 11:55
Het is deze groep ook helemaal niet te doen om oplossingen te zoeken. Chaos en twijfel zaaien is hun enigste doel. Wat zijn hun oplossingen??? Nooit praten zij hierover. Laatst hoorde ik nog zo'n complotdenker zeggen dat het acteurs zijn die op de IC liggen. Hoe gestoord kun je zijn......
#116597 door Robert
26 dec 2020, 23:43
De mensen, vanuit Nederland, die naar Curaçao of bijvoorbeeld de Canarische eilanden zijn gegaan begrijp ik daarintegen heel erg goed en heb weinig begrip voor de personen die daar zo fel tegen zijn.
Je zal er tenslotte niet meer risico lopen op covid19 als hier met zo'n 10.000 besmettingen per dag. Cuba of andere landen waar de gezondheidszorg een issue is dat is een compleet ander verhaal, daar ga je niet naartoe, niet om jezelf of 'Nederland' te beschermen maar om de mensen daar te beschermen, net als je erg voorzichtig bent met een bezoek aan je ouders of iets dergelijks.
#116598 door Everdine
27 dec 2020, 05:22
@Robert: ik ken iemand die eind november naar Cuba is gereisd omdat hij een voor hem dringende reden had. Hij is hier eerst twee weken in quarantaine gegaan, heeft zich laten testen, is naar Cuba gevlogen waar hij opnieuw getest is. Hoe kan hij een gevaar zijn voor de Cubaanse bevolking!

Overigens vraag ik me af hoe het gaat als we gevaccineerd zijn! Het lijkt erop dat je, als je gevaccineerd bent én nog een negatieve covid-test-uitslag hebt, wel veilig kunt reizen. De vraag is of je daar zin in hebt.
#116601 door Robert
27 dec 2020, 13:16
Uitzonderingen zijn er altijd, iets met de regel bevestigen.
Maar kijk gewoon naar de feiten, zo'n beetje de helft van de covid19 gevallen op Cuba betreffen buitenlanders of door buitenlanders besmette personen.
De gemiddelde persoon gaat niet 2 weken in quarantaine voor een reis!
Grote kans zelfs dat redelijk wat mensen een test doen en vervolgens nog even een afscheidsfeestje geven voor de vakantie.

Iets anders, los hiervan, waarom zou je je laten vaccineren als blijkt dat je al antistoffen in je bloed hebt?
Met andere woorden is het niet onzinnig dat mensen die covid19 gehad hebben zich laten vaccineren?
#116607 door hombredecuba
29 dec 2020, 15:55
Elke keer hetzelfde patroon. Niets gaat goed en iedereen is schuldig. Niet 1 woord over hou 'zij 'het corona probleem gaan oplossen.
Lekker makkelijk,schreeuwen vanaf de zijlijn. Maar goed dat deze complotdenkers /doemdenkers geen voet aan de grond krijgen.....want dan waren we slecht af....