over alles wat met Cuba te maken heeft...

Moderator: FORUMBEHEERDER

#116354 door Jan Almeida B.
18 okt 2020, 13:14
De andere kant van de medaille

Ik kwam een leerrijke video tegen van een Cubaanse vrouw die met een extranjero is getrouwd. Ze onderscheidt 13 'soorten' mannen. Opmerkelijk detail: ze spreekt uit eigen ervaring.

Van minder erg naar heel erg:
13. de organizador: obsessief-compulsief bezig met orde en netheid
12. het grote kind: zoon van 'la suegra metiche', die opzettelijk vuil laat vallen en achter de zetel op zoek gaat naar stof.
11. el mofeta: de vuile man, alias het stinkdier. haha!
10. el metrosexual: brengt meer tijd door voor de spiegel dan zijn vrouw.
9. de krent: zeer spaarzame en krenterige man ("zo zijn er veel in Nl.")
8. de werkverslaafde: totaal het tegenovergestelde karakter als dat van een Cubaan!
7. de passieve of luie man
6. el bipolar: de man met twee persoonlijkheden. Eén in Cuba en één in Nederland.
5. de Cuba-hater: hij verwacht van zijn vrouw dat ze verandert in een Nederlandse.
4. de Cuba-liefhebber: heeft te zeer een hart voor Cubaanse vrouwen, in het bijzonder voor zwoele mulatas.
3. el marido carcelero: de bazige man die alles uitpluist
2. de sexueel gefrustreerde: (zie 1 en 0)
1. de onverzadigbare man: behandelt zijn Cubaanse vrouw als sexslavin.
0. de frigide kikker: doet niets in de slaapkamer.

:lol: :lol: :lol:

#116355 door Consulado#Neptuno
18 okt 2020, 13:40
Ik heb de video niet volledig bekeken, mijn Spaans is niet goed genoeg om dit verhaal volledig te begrijpen.

Maar Als ik het goed begrijp staat de Frigide Kikker op de eerste plaats.
Zou ze haar echtgenoot die plek toebedelen, of heeft ze het over extrangeros in het algemeen?

Vragen, vragen....
#116356 door Robert
18 okt 2020, 15:09
Eh, volgens mij zegt ze uit eigen ervaring en van wat ze gezien heeft bij andere Cubaaanse, niet echt eigen ervaringen dus.
Ik denk dat ik wel oa in groep 9 zou vallen voor haar, ik weet tenslotte hoe mijn ex daar tegen aan keek. Ik kocht ook slechts een paar huizen, een boerderij, auto's en veel meer voor haar op Cuba, zo ook enkele bezoeken per jaar aan Cuba waarbij de halve familie cadeautjes moesten krijgen, maar er was altijd iets wat een andere Cubaanse wel kreeg wat zij niet kreeg, ik was geen miljonair kon mijn geld maar 1x uitgeven en aan kiezen deed ze niet.
Wellicht daarom ook 8, ik moest tenslotte het geld voor haar hobby's wel verdienen.

Maar als ik die dame op die video zo zie begrijp ik 0 ook, hahaha, maar goed wellicht was ze 25 jaar geleden wel zodanig dat 1 aan de orde geweest zou kunnen zijn bij degene die haar naar Nederland heeft gehaald, hahahaha. Maar he, is slechts speculatie.

Ik refereer met de nummers overigens naar zoals opgeschreven door Jan en niet zoals zij het zegt n het filmpje.
Maar bovendien generaliseert zij de ´Cubaan' ook nogal. Iets wat mij wel zeer bekend voorkomt, daarbij het feitelijk hebbende over haar eigen omgeving.
#116358 door rickenbilly
19 okt 2020, 02:40
Vragen over 'de andere kant van de medaille' de kan je stellen aan holantina71. (Lourdes)
Zij is al vele jaren lid van ons geweldige forum.

groet,

R.