over alles wat met Cuba te maken heeft...

Moderator: FORUMBEHEERDER

#116337 door Jan Almeida B.
13 okt 2020, 20:55
*** afgesplitst topic van 'Cuba gaat volledig open' ***
(ik ben niet de topic-starter)

Proficiat, we hebben het aan onszelf te danken.

Laatst bijgewerkt door Jan Almeida B. op 23 okt 2020, 20:54, in totaal 1 keer bewerkt.
#116352 door Jan Almeida B.
18 okt 2020, 10:52
Dat is al bekend sinds april: dat het aantal overlijdens door covid-19 niet zo dramatisch is. Het klopt wat er in de video wordt gezegd. Het is oud nieuws. En het is tevens non-news. Men mag zelfs stellen dat praktisch iedereen het ermee eens is. Ik vind het dan ook niet passen om mij te zeggen 'word eens wakker'.

Het geschatte IFR (Tasa de letalidad) is bijna nul voor kinderen en jongvolwassenen. Maar het stijgt daarna exponentieel met de leeftijd om 0.4% te bereiken voor de leeftijd van 55 jaar, 1.4% voor de leeftijd van 65, 4. 6%.voor de leeftijd van 75% en 15% voor de leeftijd van 85. De verschillen in leeftijdsstructuur (verhouding leeftijden binnen de bevolking) verklaart bijna 90% van de geografische verschillen van IFR. Het beschermen van kwetsbare leeftijdsgroepen verkleint de IFR van covid-19 substantieel. **

Omdat de gemiddelde leeftijd op cubaforum.nl 58 jaar bedraagt (niet inbegrepen de huisjurist), lopen de leden van cubaforum.nl een groter risico op het betrekken van de ziekte en het overlijden eraan. Maar dat is niet het probleem. Het probleem is dat dokters en verplegers binnenkort helaas overstelpt gaan worden en de zorg niet langer bestaat. Word eens wakker...
#116353 door hombredecuba
18 okt 2020, 11:36
Er zijn 17 miljoen virologen/wetenschappers in Nederland. Allemaal met hun eigen verhaal over de corona crisis. Minder/meer doden,ontkenners,complot theoriën enz. Vertrouw gewoon op je gezonde verstand en kijk wat er in de ziekenhuizen gebeurd waar de reguliere zorg elke dag wordt afgeschaald door het stijgende aantal opnamen door corona besmettingen.
#116375 door PAULA W.
22 okt 2020, 10:38
Dag Joop,

Ehm... ik zag helemaal niks over Cuba... (ik heb een beetje erdoorheen gescrolled als het ware, maar dit was toch meer corona en klimaat...?)
#116396 door Jan Almeida B.
23 okt 2020, 22:19
hombredecuba schreef:Er zijn 17 miljoen virologen/wetenschappers in Nederland. (...)

Toch bestaat er consensus:
  • Corona is (nog steeds) niet 'erg dodelijk': In 2018 stierven wereldwijd ongeveer 9,6 miljoen mensen aan kankers **
  • In Nederland sterven jaarlijks ongeveer 156.000 mensen > < 6.964 mensen stierven dit jaar (1 februari - 23 oktober) aan covid-19 **
  • Weinig mensen tussen 0 en 60 jaar worden ernstig ziek.
  • Per 100 besmette personen overlijdt momenteel ongeveer 1,46%**.
  • Er stierven wereldwijd ondertussen wel meer mensen door SARS-CoV2 dan door het influenza-virus (290 tot 650 duizend doden/jaar).
  • het HIV-virus (Aids) maakte in 2019 wereldwijd meer dan 690.000 doden **
Wat is dan het probleem?
Het is vaak een gruwelijke dood: je stikt langzaam **.Met de juiste medische zorgen kan dit voor het grootste deel vermeden worden, waardoor max. 4% van de ernstig zieken sterft (het zijn vooral de +60 die een grotere kans hebben om ernstig ziek worden). Die medische zorgen zijn complex en vergen opname op het IC. De capaciteit van het IC is echter beperkt. Het is dus belangrijk dat niet teveel mensen 'tegelijkertijd' ziek worden. Want dan wordt het aanschuiven op het IC ... wat wil zeggen dat dan vooral 60-plussers zullen creperen (langzaam stikken), thuis, op straat, nabij het ziekenhuis (dat op slot is).

:?
#116402 door Ukraina
24 okt 2020, 11:53
Ik wil hier nog aan toevoegen dat de Chinezen niet voor niks achter op de maan zijn geland. Daar vielen ze niet te bespioneren en dus was dat een perfecte ontmoetingsplek met buitenaardse wezens. Het is niet precies duidelijk wat ze hebben afgesproken wel duidelijk is dat toen covid19 mee naar de aarde is genomen. HIER HOOR JE DUS NIKS OVER IN DE MAINSTREAM MEDIA! Gelukkig hebben we utube waar deze FEITEN worden verteld... :roll: