Contact met het thuisfront vanuit Cuba
#116365 door Mike40
21 okt 2020, 22:44
Hallo Cubakenners,
Kunnen jullie mij vertellen hoe het top-up systeem van ding/cubacel werkt?
Wat krijgt iemand als je 50CUC voor data (2Gig) stuurt? Wat kunnen ze ermee? Alleen bij Cubacel spenderen? Of ook nog omzetten naar cash?
Ik heb een leuke vrouw uit Guantanamo een top-up gestuurd van 50CUC dat snel op ging tijdens het videobellen. Misschien iets té snel :roll: Ik heb haar ontmoet op een datingsite. Zij 34, ik 40. Ze vraagt steeds of ik weer wil opwaarderen voor videochat. Videochat wordt soms behoorlijk intiem. Ik heb soms het vermoeden dat ik word opgelicht maar ze komt wel erg overtuigd en echt verliefd en opgewonden over. Ze verklaart me continu de liefde ("I love you so much, mi vida"). Ze wil dat ik met haar naar een Resort ga. Lijkt me best leuk. Ik kan er nog best om lachen ook allemaal. Wat denken jullie? Zou het echte liefde kunnen zijn of gaat het hier alleen om het geld, luxe vakantie en alimentatie?
Ik ben niet lelijk of wanhopig en kan makkelijk een Nederlandse vrouw krijgen maar mijn voorkeur gaat uit naar exotische, tropische, passionele vrouwen. Ik hou van de latijnse en Caribische way of life en heb een licht conservatieve kijk op relaties. Ik ben een avontuurlijke wereldreiziger. Ze lijkt me de perfecte levenspartner waar ik al jaren naar zoek. Vandaar mijn vraag: Is dit een jinetera of toch een eerlijke, lieve, spannende vrouw? Hoe kom ik hier achter? Wat zouden jullie doen?
Help! :wink:
Ik hoor graag jullie advies!
Groeten,
Mike40
#116367 door Mike40
21 okt 2020, 23:38
Doe de Quotecursus !!!

Hoi Jan, bijna goed :lol: maar ben gelukkig geen Mark Rutte, verre van. Denk je dat deze vrouw oprecht zou kunnen zijn? De leuke danslerares die op zoek is naar een serieuze man buiten Cuba? Of ben ik in een telefoon-opwaardeer-scam beland waar ik de werking niet van snap?
#116371 door Everdine
22 okt 2020, 04:54
Mike40: ik stuur elke maand 20cuc beltegoed als er een aanbieding is waarmee men een extra bonus krijgt. De 20cuc kunnen ze daar doorverkopen, dan krijgen ze 16cuc in de hand, handig om eten mee te kopen. De bonus is zó groot dat ik bijna iedere dag ge-video-beld word!
Als je twijfelt, blijf dan 20cuc per maand sturen en kijk hoe ze reageert!

Als je een Cubaanse geliefde wilt, ga dan eens naar Cuba als dat weer kan en kijk wat je tegenkomt. Ik heb in mijn vriendenkring zat mannen die met een erg aardige Cubaanse getrouwd zijn.

Succes!
#116372 door Consulado#Neptuno
22 okt 2020, 08:16
Vandaar mijn vraag: Is dit een jinetera of toch een eerlijke, lieve, spannende vrouw? Hoe kom ik hier achter? Wat zouden jullie doen?

Mike,
Zij is beide.
Dit is een lieve, spannende jinetera waar je veel plezier aan kunt beleven, wel tegen betaling natuurlijk.
Geniet er van, het leven is kort en als je een charmante vrouw ontmoet waar het mee klikt zou je dom zijn om dit geluk niet uit te melken.

Besef aub, dat het allemaal een spel is om jou uit te melken.
In Cuba is er een chronisch gebrek aan geld en als als een Cubaanse een toerist aan de haak heeft geslagen geeft ze al haar warmte en charme die ze in zich heeft.
Dat is niet moeilijk voor haar. Ze doet dit graag en krijgt er ook nog geld voor.
Het is een spel meer niet. Te amo hoor je al na 10 minuten dan weet je genoeg.
Geniet er van, houdt haar aan het lijntje met je geld, maar doe geen gekke dingen, 100 dollar is een vermogen in Cuba.
#116376 door Tijn
22 okt 2020, 11:59
Het 'verliefd worden via internet en opwaarderingen vragen is een hele industrie aan het worden hier! Iedereen is via FaceBook, Badoo en andere datingsites op zoek naar die buitenlander die 100 per maand overmaakt... en dan het liefst drie of vier van die buitenlanders. Ze leven er goed van!
Word steeds vaker op kosten van de beller gebeld omdat ze toch bonus genoeg hebben :-)
#116377 door hombredecuba
22 okt 2020, 12:30
Mike.Als ze steeds meer geld vraagt is het een Jinetera. Amor mi vida ligt voor in de mond van Cubaanse vrouwen. Verliefd worden via een video is altijd dubieus. Als je gek op haar bent ga er dan heen en ontmoet haar. Wees realistisch en kijk of het alleen maar om geld gaat. Maak er een mooie tijd van en geniet van de liefde. Zelf al heel lang getrouwd met een Cubaanse.....
#116382 door Mike40
22 okt 2020, 16:27
Hallo Cuba kenners,
Ik wil jullie hartelijk bedanken voor de verhelderende reacties en adviezen.
Het top-up-systeem is me een stuk duidelijker geworden. De verbruiksgegevens voor data die ik zie bij Whatsapp onder "oproepen" komt in de verste verte niet overeen met haar verhaal. Ze zegt ook dat ze de bonussen niet om kan zetten naar datategoeden maar alleen als beltegoed kan gebruiken. Ook doorverkopen wordt ontkent. Best jammer eigenlijk want volgens mij is het een hele leuke, charmante vrouw die uit noodzaak wat bij probeert te verdienen. Dat begrijp ik best maar ik wil geen Sugar-Daddy-achtige sponsor zijn. Ik eindig daarom ook de correspondentie met haar en ga me eerst verder verdiepen in dit geweldige, rare, leuke, interessante, mooie, shitland voordat ik de oversteek maak om aldaar een geweldig avontuur te gaan beleven.
Nogmaals bedankt en geniet van jullie geliefd Cuba en geliefden op Cuba. Dat ga ik ook alsnog eens proberen zo gauw het weer mogelijk is.
Groeten,
Muchos Gracias,
Hasta Luego,

Mike40
#116383 door Mike40
22 okt 2020, 16:32
Als je een Cubaanse geliefde wilt, ga dan eens naar Cuba als dat weer kan en kijk wat je tegenkomt. Ik heb in mijn vriendenkring zat mannen die met een erg aardige Cubaanse getrouwd zijn.

Succes![/quote]

Dankjewel Everdine voor de opbeurende woorden.
Dat ga ik zeker doen :)
#116385 door susanaqbola
22 okt 2020, 21:54
Mike, wat ze zegt klopt wel... je kan de bonus inderdaad niet verkopen en er ook geen datategoed van kopen. Dit kun je alleen doen met het saldo! Met een 20 euro recarga kan je dus voor € 20 data kopen en met de bonus kan ze bellen en sms’en. Bij sommige recargas zit er nog 1+ gb bij, extra megas dus. Ik waardeer mijn vriend ook op op deze manier helemaal niks mis mee. Ze zijn niet ‘allemaal hetzelfde’.
#116386 door Mike40
22 okt 2020, 22:57
Doe de Quotecursus !!!

Hoi susanaqbola, bedankt voor je reactie! Als jij mijn casus leest, denk je dat ze dus wel oprecht geïnteresseerd is of zou kunnen zijn? Zou ik haar nog een kans moeten geven? Ik vind haar echt heel leuk als persoon. Maar 2 Gig heeft ze wel al op terwijl Whatsapp aangeeft dat er pas 1 Gig is gebruikt. Een videochat duurt soms wel bijna 2 uur, dan gaat het ook hard maar niet zo hard, ongeveer 3Mb per minuut. Ze zegt dat Cubacel meer rekent dan verbruikt wordt en dat geloof ik eigenlijk niet. Ik denk dat ze dus data verkoopt en dan is ze dus niet helemaal eerlijk terwijl ik een eerlijke vriendin zoek. Hoeft ook geen fotomodel te zijn maar gewoon lief zoals ze ook overkomt. Hoeveel per maand waardeer jij jouw vriend op? Hoeveel video of voice Whatsapp hebben jullie dan?
#116389 door susanaqbola
23 okt 2020, 05:32
Nou Mike mijn verhaal is niet echt te vergelijken met dat van jou.

Ik zei niet dat het voor jou verstandig is om er mee door te gaan, ik zou je zelfs aanraden om het af te kappen, bespaar je jezelf een hoop gezeik mee haha. Ik ging alleen in op het feit dat wat ze zei over de bonus en het verkopen daarvan niet gelogen was en dat niet alle cubanen jineteros/jineteras zijn. Ook is er een groot verschil tussen een jinetero die echt op zoek is naar 1 of meerdere buitenlanders en iemand die oprechte gevoelens heeft en iets met je probeert op te bouwen en je af en toe geld vraag puur uit necesidad/wanhoop, je moet immers begrijpen dat ze NIKS hebben daar. Het verschil merk je vanzelf wel, maar hoe meer ‘te amo’s’ , ‘eres el amor de mi vida’ en ‘me puedes recargar’ je binnen een korte tijd krijgt hoe nepper het (vaak) is ;)
Misschien heb je dus geluk met deze vrouw maar jou situatie lijkt meer op het eerste wat ik noemde.

Je vroeg me hoeveel ik en mijn vriend uitgeven, bellen met video gaat er heel snel doorheen, ik zou je dit dan ook zeker aan het begin afraden. Wij verbruiken 10 euro per week dus ongv 40 per maand en af en toe minder als we mi der gepraat hebben (soms wordt er wat verkocht uit noodzaak) maar we bellen, videobellen, whatsappen en DMen dan ook zo’n 9 uur per dag. En nee, dat is geen stom grapje, elke minuut buiten het werk, en in de pauzes (ik werk van 7,8 of 9 tot 5) zijn we met elkaar bezig. Por su puesto dat het geld er dan ook snel doorheen gaat. Hij besteedt de gigas alleen aan mij dat is ook erg belangrijk, je wilt niet hebben dat je partner het geld dat JIJ stuurt opmaakt om met andere mensen te bellen/videochatten en dan daarna weer aan JOU nieuwe recarga vraagt, althans zo sta ik er in.

Hoop je zo een beetje geholpen te hebben...
#116390 door Mike40
23 okt 2020, 10:34
Dankjewel Susanaqbola,

Met jouw toelichting en tips van anderen ga ik het volgende proberen:
Ik stuur haar maandelijks maximaal een opwaardering van 20CUC tijdens de promocion. Dat is voor 3 Gig. Daar moet ze het mee doen, niet meer. Dat kan ik makkelijk missen en zo blijft het leuk. Als het eerder op is, jammer, dan maar wachten tot de volgende maand. Lijkt mij een redelijke test om te kijken of ze geïnteresseerd blijft. Ik vraag ook of ze een screenshot van haar tegoed kan maken meteen na het opwaarderen. Even zien of het dan nog leuk blijft en anders kap ik het gewoon af.
#116444 door JVLebbink
28 okt 2020, 22:43
Ha Mike,

Een Cubaan, zoals het grootste deel van de wereldbevolking, zal zichzelf goedpraten en niet snel toegeven dat ze de waarheid niet 100% zeggen. Bedenk daarbij ook dat het wij als Nederlanders redelijk extreem zijn in het idee dat je doet wat je zegt en dat dit bij vele andere culturen veel vloeibaarder is.

Leven op Cuba is niet goedkoop. Voor basis voedsel gaat het nog wel, en een ijsje kan er meestal ook nog wel vanaf (want gesubsidieerd) maar zodra je ietsje meer wilt wordt het al snel duur, zeker voor het loon wat een Cubaan ontvangt. Jouw vriendin heeft geld nodig (al was het voor shampoo). Heb daar wat begrip voor. Jij mag en moet haar natuurlijk testen maar zij zal dat ook met jou doen en je niet zomaar op je blauwe (?) ogen vertrouwen. Jij kunt aangeven dat je er begrip voor hebt als ze een gedeelte van het beltegoed verkoopt om haar op haar gemak te stellen en misschien uit haar schulp te lokken. Cubanen zijn er aangewend hun "eigen interpretatie" van de waarheid te vertellen, want als ze "de echte waarheid" vertellen, dan verdwijnt het.

Je hoeft haar niet als mogelijke partner te zien maar bijv als vriend, of als medebewoner op deze planeet die ook moet kunnen leven. Je kunt dan altijd zien welke kant het op gaat.

Mocht het allemaal toch wat worden bedenk dan wel: Leren koken heeft ze niet (behalve als je van elke dag rijst met zwarte bonen houdt) en dat ze als prinsesje behandeld wil worden. Jij zult je echter ook als man moeten gedragen en niet over je heen laten lopen, iets waar prinsesjes wel de neiging toe hebben. En geld....ja dat is zo'n dingetje want voor haar ben je rijk leef jij in het paradijs. Ze weet niet hoe direct en asociaal Nederlanders zijn en dat er heel veel grijze koude dagen zijn.

Besitos,

J
#116447 door Pieterklu
29 okt 2020, 17:48
@Mike40: je kunt je gelukkig prijzen, je bent in goed gezelschap. Zo zijn de meeste leden op Cubaforum gestart met het proberen bevestigd of ontkend te krijgen of ze te maken hebben met een jinitera/o! Kan me nog herinneren dat we samen de jineteratest bedacht hadden. Kenmerken jinigera/o waren o.a.:
- rookt;
- heeft taoeages;
- vraagt gelijk geld (toegevoegd: beltegoed);
heeft het over chupi-chupi;
- en wil graag een uitnodiging voor een visum van je voor Nl/Be.
Dus ja, je zou nu toch moeten weten na vele uren videobellen, wat je aan de haak geslagen hebt?
#116448 door Mike40
29 okt 2020, 18:12
Pieterklu schreef:@Mike40: Doe de quotecursus!!!

-Rookt niet, misschien heel soms;
-Heeft geen taoeages;
-Vroeg gelijk beltegoed via top up en bood ook de optie via https://www.aisremesascuba.com/ ;
- Heeft gouden ketting en oorbellen maar zegt dat het goedkope nep is uit Rusland;
-Wil graag een uitnodiging naar vakantie Resort Hotel Playa Pesquero en $200 voor de taxi vanuit Guantánamo;
-Vraagt $40 beltegoed per 2 weken voor "ons" .
Ik heb gezegd dat ik vermoed dat ze data verkoopt voor cash. Ze zegt dat ze niet zou weten hoe dat moet..... en een onsamenhangend verhaal over dat ik niks om haar geef.... het ligt aan haar shitland.... boos en verbrak ineens de verbinding :roll:
Nou ja, dat zegt toch genoeg?
Mike