Cubaanse steden, Cubanen, Cubaanse rum, Cubaanse sigaren, Havana, Santiago de Cuba, Varadero, Trinidad, enz 

Wel of niet inenten, ziekenhuizen en medische vragen
 #117657  door hombredecuba

Terwijl hier de besmettingen in rap tempo oplopen,dalen de besmettingcijfers op Cuba ook in rap tempo.
Wij zitten al op 10.000 besmettingen per dag terwijl op Cuba nog maar 500 besmettingen per dag zijn.
Vaccinatie is voor mij nog steeds de belangrijkste bescherming.
Hoe komt het dan dat het op Cuba veel beter gaat?
Ik ben geen expert,maar op Cuba is er nog steeds mondkapjes plicht.
Maar zou het ook niet kunnen dat het met ventilatie te maken heeft. Ik ken bijna geen Cubanen die geen ventilator in huis heeft.
Mijn hele familie heeft plafont ventilators en verplaatsbare ventilatoren.
Zo worden de virusdeeltjes snel verdund en weggeblazen.
Ook staan de buitendeuren veelal open zodat het altijd kan doorluchten.
Ik dacht hierover om dat hier de meeste besmettingen thuis plaats vinden.
In gesloten huizen met weinig ventilatie.
We weten wel dat ventilatie een belangrijke factor is in het bestrijden van het corona virus.
Anyway,ik hoop dat de cijfers zo blijven op Cuba en dat daardoor toeristen weer kunnen komen en de economische omstandigheden weer beter worden voor de Cubanen.
 #117730  door Tijn

Daar wil ik aan toevoegen dat het erop lijkt dat het Cubaanse vaccin werkt. Daar waar het eerst werd begonnen met enten daalden de cijfers het eerst.

En dat Cuba de track en trace weer op orde heeft. Er worden maar heel weinig cases gevonden die niet een contact zijn van een bekend geval.
 #117805  door dasilvasolis

Covid op Cuba en de Cubaanse vaccins zijn geen internationaal nieuws meer. Dit is vrij logisch. Goed nieuws is geen nieuws. Zeker als het om Cuba gaat. En dat het goed gaat qua Covid in Cuba is duidelijk.

Na de covidcrisis van afgelopen zomer heeft Cuba covid weer onder controle. Het aantal besmettingen is spectaculair gedaald. De laatste dagen meldt Cuba minder dan 70 positieve gevallen per dag. Slechts 0.3% ! van de afgenomen tests was positief in de laatste week. (Nederland zit op dit moment op 24%)
Er zijn nauwelijks sterfgevallen met Covid. Deze week reeds 4 dagen zonder sterfgevallen met Covid.

Komt dit zoals Hombre schreef door het wijdverbreide gebruik van ventilatoren? Nee. Dat lijkt mij niet waarschijnlijk
Hoewel Dr duran anders dan zijn Nederlandse evenknie van Dissel al sinds het begin hamert op het belang van goede ventilatie (en van mondkapjes) denk ik niet dat dit de doorslaggevende factor is.
In de hete, zonnige zomer 2021 werd er goed geventileerd, droeg men mondkapjes en waren veel meer restricties als nu. Het mocht niet baten en bleek niet genoeg om Delta tegen te houden. Ondanks goede ventilatie geraakte de Cubaanse gezondheidszorg in code zwart. 9000 positieve test en 80 gemelde coviddoden per dag. Waarbij sprake was van onderrapporteren aangezien de testcapaciteit overweldigt was en er sprake was van sterfte die hoger lag.

Let wel. Ik geloof zeker in het belang van ventilatie in de strijd tegen covid. https://aip.scitation.org/doi/10.1063/5.0040755
In dat van mondkapjes
https://pws.byu.edu/covid-19-and-masks
In goed bron en contct onderzoek
https://www.pnas.org/content/118/33/e2100814118
Ook preventieve restricties om de mobiliteit en sociale interactie te doen afnemen hebben effect op aantallen besmettingen
Er zijn genoeg onderzoeken die al deze interventies wetenschappelijk ondersteunen. Maar het zijn ieder op zich geen silver bullets. Dat is de afgelopen zomer in Cuba wel gebleken.

Er zijn 2 verschillen vergeleken met Juli en augustus. Deze lijken mij de logische verklaring waarom we nu met minder restricties nog nauweljks Covid hebben.
1. De vaccinatiegraad. Was in Juli minder dan 20% volledig gevaccineerd. Nu is reeds 83% van de Cubanen volledig gevaccineerd en heeft meer dan 91% haar eerste prik. Cuba staat daarmee op de 3e plek wereldwijd qua vaccinatiegraad na Verenigde Arabische Emiraten en Brunei
2. Inmuniteit door infectie. Er zijn flink wat Cubanen die net een covidinfectie achter de rug hebben, Met test bevestigt al bijna 1 miljoen. En in de zomermaanden zijn velen die covid hadden nooit getest.

De vaccinatie met Abdala en Soberana is de meest logische verklaring van de spectaculaire afname van het aantal besmettingen en sterfgevallen
De Cubaanse vaccins werken uitstekend dat is duidelijk. Ze maken de resultaten van de trials waar. ik denk dat zelfs de grootste scepticus en anti communist dat zal moeten erkennen. Ook al ontbreekt nog steeds erkenning van de WHO, en zijn de openbaar gemaakte resultaten van de trials van Soberana en van Abdala nog steeds niet peer reviewed.

Maar er is meer.
Hoewel werkende vaccins doorslaggevend zijn in de bestrijding van Covid is ook vaccinatie geen silver bullet. Dat is iets waar de WHO al lang voor waarschuwt. Alleen vaccineren is niet genoeg. Nederland lijkt nu op keiharde wijze achter deze waarheid te komen.
Je kan je niet uit een pandemie prikken, terwijl je tegelijkertijd alle maatregelen loslaat. De WHO herhaalde het keer op keer.

Ik denk dat de samenhang met een beleid gestoeld op de WHO richtlijnen net zo belangrijk is waardoor is voorkomen dat in Cuba de curve opnieuw omhoog is gegaan. Wat in o.a West Europa en Israel is gebeurt na het opheffen van de restricties toen een groot deel van de bevolking was gevaccineerd.
Anders dan in Nederland is men niet gelijk radicaal versoepelt op het moment dat de aantallen besmettingen naar beneden gingen.
Ook al is vrijwel iedereen gevaccineerd, ook al zijn de besmettingen nu zeer laag. Dee mondkapjes blijven in publieke ruimtes en op scholen. Ja ook op lagere scholen.

Het publiek is steeds duidelijk gemaakt dat het van belang is om zich ook na vaccinatie te houden aan deze preventieve maatregelen.

- Goede publieke voorlichting over covid en over vaccinatie blijkt van groot belang
Het leidt tot hoger vertrouwen in vaccinatie en meer kennis en acceptatie onder de bevolking voor effectieve preventiemaatregelen. Dr Duran hamert dus al sinds jaar en dag op goed gebruik mondneuskapje en belang ventilatie. Dagelijkse voorlichting via persconferentie. - Resultaat is een extreem hoge vaccinatiegraad zonder dat hiervoor tot dwang overgegaan moest worden. De antivaxbeweging ontbreekt in Cuba
Ook is er een hoge acceptatie van de preventieve basismaatregelen zoals mond-neuskapje ook na de vaccinatie.

Andere belangrijke factor is dat ook kinderen massaal gevaccineerd zijn (op vrijwillige basis) Ook hier zien we een grote acceptatie van ouders voor vaccinatie. Anders dan in Nederland worden scholen minder snel verspreidingshaarden doordat de scholen pas geopend zijn nadat alle kinderen waren gevaccineerd en doordat men mondkapjes blijft dragen op de scholen.

Cuba lijkt geleerd te hebben van de fouten uit het verleden. Toen werd te vroeg gejuicht en dacht men covid al in de touwen te hebben. Men opent dit keer voorzichtig en is veel voorzichtiger in de boodschappen naar het publiek dan vorig jaar.

De komende maanden zal de lakmoestest zijn voor Cuba en haar vaccins. Net als vorige winter zijn de grenzen open, met grote aantallen bezoekers uit landen met een hoge infectiegraad. Ook al zijn deze getest of gevaccineerd. Het virus zal binnenkomen. Ook de nieuwe variant Omicron.

Vorig jaar winter ging het mis. Het grote verschil met vorig jaar is dat men nu een gevaccineerde bevolking heeft.
De feestdagen zal de eerste uitdaging zijn.

De komst van Omikron zal de andere uitdaging zijn.
Hoewel Omicron besmettelijker lijkt en beter in het ontwijken van inmunitieit door vaccinatie of besmetting is het nog onduidelijk welke impact Omikron zal hebben. Onduidelijk in hoeverre de cubaanse vaccins bescherming bieden. Waarschijnlijk net als bij andere vaccins minder
Maar hoewel velen op social media het er al over hebben dat waarschijnlijk Omicron wel mee valt en dat men er niet erg ziek van wordt, lijkt mij dat erg voorbarig. Te rooskleurige voorspellingen bij Covid vielen tot nu toe achteraf steevast zwaar tegen.
Beter je voorbereiden op het ergste. Dan kan het alleen maar meevallen.
De uitgangspositie van cuba t.o.v Omicron is beter dan in de meeste landen. Lage viruscirculatie, Hoge vaccinatiegraad, kinderen gevaccineerd, geen antivaxbeweging, boostercampagne reeds op gang. Daarnaast gebruik en accptatie van basic preventiemiddelen als mondneuskapjes
De kracht van Cuba is deze uitgangspositie, opgebouwd door zijn 1e lijns preventiezorg en zijn biopharmaceutische industie die werkzame vaccins heeft ontwikkelt.

Cuba is echter nog lang niet veilig. Nog steeds is er het risico op een terugval bij een virusvariant die besmettelijker is en opgebouwde inmuniteit van vaccins en voorgaande besmettingen kan ontwijken. En dus door de verdedigingslinie kan heenbreken.
De zwakte van cuba ligt namelijk achter de 1e verdedigingslinie in de 2e lijns zorg. De ziekenhuizen hebben grote gebreken en er zijn tekorten aan medicijnen.

Zolang niet de hele wereld de pandemie onder controle heeft heeft niemand dat. Cuba mag dan een eiland zijn wat de pandemie onder control heeft..Het kan zich niet ontrekken aan de buitenwereld.
Vooralsnog lijkt de wereldwijde controle en vaccinatie tegen Covid een tragische mislukking. Een groot deel van de wereld is niet gevaccineerd en zal dat voorlopig blijven. . Het idee dat men zich uit de pandemie kan prikken terwijl men het virus laat rondrazen bleek bij Delta al een illusie.
Desondanks wordt in veel landen halsstarrig op deze weg voortgezet
Zoals einstein het zei. Gekte is steeds hetzelfde doen en een andere uitkomst verwachten

Saludos
 #117806  door hombredecuba

@dasilvasolis.
Goede berichten van Cuba.
Besmettingcijfers (ik volg ze elke dag) zijn heel laag.
Om jaloers op te worden als je deze vergelijkt met Nederland,Europa en de rest van de wereld.
Ook het vaccinatie programma is prima op orde,ook bij kinderen.
Mijn peetkind van 13 jaar is al voor de derde keer gevaccineerd.
Ook opvallend hoe Cubanen zich houden aan de mondkapjes plicht.
Deze keer van mijn kant alle lof voor de Cubaanse aanpak en het geduld van de bevolking.
Zijn we er al? NEE!!
Het grote gevaar zit in de toeristen die het nieuwe virus mee zullen nemen naar Cuba.
Vooral gevaarlijk voor Cardenas en Matanzas omdat veel Cubanen uit deze steden in de hotels werken.
Ook onzeker is hoelang de vaccins werken en bestand zijn tegen het nieuwe virus.
Volgende week horen we meer over het nieuwe virus.
Dat het besmettelijker is staat vast,maar men weet nog niet of men er zieker van wordt.
Ik hoop dat het meevalt.
Ik wens iedereen(hier en op Cuba) het allerbeste en sterkte bij het overwinnen van dit vreselijke virus.
Ben inmiddels al verschillende vrienden en kennissen kwijtgeraakt aan dit virus,ook op Cuba een goede vriend.....
 #117807  door Joop_Siroop

Veel van de flauwekul uit de pandemiehoax komt aan de orde in dit gesprek met Pepijn van Houwelingen:
.
 #117808  door hombredecuba

@Joop.
Ik heb al eerder gezegt dat ik niet meer reageer op wappies,virus ontkenners en complotdenkers.
Daar zal je de Kerst mee moeten doorkomen.😂
 #117810  door dasilvasolis

Joop. 1 stukje beluisterd.

Het zou inderdaad zinvol te kijken naar de oorzaken van de extreem hoge oversterfte in Nederland die op dit moment boven de 1200 per week ligt.

Zoals ik in vorige thread al zei. De koppeling aan de vaccins als oorzaak van deze oversterfte zou pas gerechtvaardigd zijn als je die in alle landen ziet die een hoge vaccinatiegraad met mRNA vaccins hebben. Dat is dus niet zo.
De oversterfte in Nederland op dit moment is veel hoger dan in de rest van Europa.
Denemarken en Noorwegen die een hoge vaccinatiegraad met mRNA vaccins hebben , hebben vooralsnog geen noemenswaardige oversterfte

kortom de feiten spreken deze conclusie tegen.

Ernstiger dan het wappiegeluid van F van Houwelingen wat sowieso anti wetenschappelijk is.
vind ik het feit dat mainstreampartijen zowel van links als rechts in Nederland de wetenschappelijke internationale consensus en de aanbevelingen van de WHO totaal negeren. En daarmee bijna net zo wappieachtig zijn geworden.
De pandemieaanpak van Nederland is afwijkend , gaat regelmatig tegen internationale wetenschappelijke inzichten in (niet stimuleren van mondkapjes, Negeren en weigeren tot overgaan tot preventieve maatregelen in school (ventiltie, mondneuskapjes) , lang negeren van de rol die kinderen spelen in virusoverdracht, lang negeren van aerosole karakter etc etc)
In Nederland wordt nog steeds beweert dat Covid voor kinderen niet erger is dan een verkoudheidje. Na een Nederlands onderzoek wat totaal andere resultaten geeft dan wat de rest van de wereld beweert.
Ik heb nog nooit gehoord van kinderen die overleden aan een verkoudheidje. Wel van kinderen die overleden aan Covid. Dat covid bij kinderen veel minder ernstig is dan bij volwassenen is een heel ander verhaal

Het idee leeft bij de mainstream dat Nederland zich uit de pandemie had kunnen prikken. Zonder dat er aanvullende maatregelen nodig waren Als de antivaxers zich maar hadden laten prikken. Als iedereen maar geboosterd was geweest. . Als iedereen zich maar goed aan de QR code had gehouden. etc.
Dat is bijna net zo onwetenschappelijk en wappie als het geluid van F van houwelingen
En het is schadelijker. Want deze mainstream bepaalt het beleid
Wat heeft geresulteerd in meer dan 35000 oversterfte tot nu and still counting. Sterftecijfers die gemaskeerd worden door mensen thuis te laten sterven. Oplopende besmettingen die kunstmatig laag gehouden worden door over te gaan tot thuistesten. overvolle ziekenhuizen.
Geen zicht meer op het virus. En te laat inzetten op preventieve maatregelen

Het is van de zotte dat in de Nederlandse politiek enkel een splinterpartijtje als BIJ 1 beleid voorstaat wat gebaseerd is op de WHO richtlijnen. Richtlijnen die in een groot deel van de wereld mainstream zijn worden in Nederland als extremistisch gezien.
De rest van de partijen (links en rechts) discussieert niet over het beleid. Enkel over uitvoeringsdetails of de avondklok niet een uurtje later kan ingaan. Of sporters buiten vrijgesteld kunnen worden etc

Van een van de rijkste landen ter wereld die voorheen haar zaakjes altijd goed voor elkaar had men beter mogen verwachten. Men hd mogen verwachten dat Nederland een lichtend voorbeeld was geweest voor de rest van de wereld hoe men deze pandemie had moeten aanpakken.
Nu is Nederland voor 1 van de topvirologen in de wereld een voorbeeld van hoe het niet moet.

Saludos
 #117811  door Robert

Ok, dan zal ik mijn niet wetenschappelijke mening ook maar spuien.
Ik ben ervan overtuigd dat minstens de helft van de Nederlanders al Covid gehad heeft, de meesten gaan niet naar de dokter en laten zich niet testen dan wel als de meeste symptomen al over zijn.
Ik heb in juni Jansen en Johnson gehad en half oktober vrijwel zeker covid maar heb daar dus geen bewijs van.
Ik wil geen rna booster en vrees dat ik, door voor mij #####, toch min of meer gedwongen ga worden tot het laten prikken met zo'n vaccin. Met een Cubaans vaccin booster zou ik overigens iets minder moeite hebben, ook al lijkt het mij compleet overbodig.

O ja en ik ben een voorstander om alle corona regels per direct te stoppen en met een nood gang een pandemie ziekenhuis op te zetten inclusief het met een noodgang opleiden van het bijbehorende personeel. Voor Nederland dus.

Iedereen die gevaccineerd had willen worden is dat tenslotte al, inclusief de booster.

Het eerste jaar was leuk, nu is het leuke wel over en moeten we weer normaal gaan doen. Van covid komen we toch nooit meer af.

Ventilatie is overigens los van covid ook een dingetje.

Kom maar op....
 #117815  door hombredecuba

Met 17 miljoen virologen kan het niet meer mis gaan in Nederland...😂🤣😂🤣
 #117816  door Joop_Siroop

Slachtoffers die de dader verdedigen. Het doet mij een beetje denken aan een programma van een paar jaar geleden (...) waarbij een "Alberto Stegeman" -achtige verslaggever een man ontmaskerde als oplichter met pedofiele neigingen. Die man kon zo mooi liegen dat (een deel van) de ouders, geconfronteerd met de bewijzen, zich tegen de verslaggever keerden en de crimineel verdedigden.

@Desilvasolis (en alle anderen)
Kijk eens naar dit kort geding (vanaf 12:25) van 8 november waarbij Jeroen Pols haarfijn gehakt maakt van de gehele coronahoax.

@Hombre
Haal je naald eens uit de groef ... (heel veel smileys)

PS
Het was Peter R. de Vries
 #117817  door dasilvasolis

Joop ca 2 uur de advocaat van viruswaarheid aanhoren is wat teveel van het goede.

In Nederland heeft iedereen wel een mening. Dat is prima. Maar in Nederland zijn ook supergoede echte epidemiologen en virologen. en pandemiemodelleurs. Wat ik jammer vind is dat je vooral het geluid van de OMT leden hoort naast het geluid van viruswaarheid.
Onderstaande vakexperts die dus een ander geluid laten horen wat veel meer in overeenstemming is met WHO richtlijnen hoor je veel minder.
epidemiologen Amrish Baidjoe, Alma Tostmann,
wetenschappers als Marino van Zelst, Yorick Bleijenberg die met hun modellen veel betere voorspellingen doen dan het RIVM over het epidemieverloop.
Antropoloog Ginny Mooy met ruime veldervaring in pandemiebestrijding.
Al dezen zaten in het Covidredteam.
Wetenschapper Charifa Zemouri die al in juni 2020 een proefschrift schreef over aerosole transmissie.
Deze wetenschappers die verstand van Covid hebben schrijven ook op twitter.

Er zijn dus Nederlandse wetenschappers die er een totaal andere visie op nahouden dan de OMT leden die je dagelijks op de nederlandse buis ziet. Hun standpunten zijn gebaseerd op wetenschappelijke kennis.
Hun visie is dus niet de wappieantivax visie verzamelt rond Willem Engel, Baudet en van Houwelingen die dus niet op wetenschap is gebaseerd

Saludos
 #117818  door hombredecuba

Jeroen Pols!!??.
Wie is dat ook alweer?
Jeroen Pols is een veroordeelde drugshandelaar die was opgepakt voor de handel in XTC en Cocaïne.
In de gevangenis kwam hij in contact met de vader van Willem Engel n.l.Cees Engel.
Erg geloofwaardig en betrouwbaar deze Covid/virus ontkenners.....
 #117819  door Joop_Siroop

Hey Powned???? Dat is toch echt mains stream media.
.
@hombre
jij mag niet meer meedoen. Je lijkt wel cokesnuiver Gordon die ook steeds roept dat hij niets meer zal roepen ;-)
 #117820  door Pieterklu

Zeer content dat ik op 1e Kerstdag mijn boosterprik mag laten zetten. Extra feest dus.
Bescherm jezelf en daarmee de ander!
 #117821  door hombredecuba

Binnenkort kan ik ook mij booster vaccin halen.
Voor mij ook dus feest met de Kerst en Nieuwjaar.
Ik heb het volste vertrouwen in de beste virologen van de wereld.
Zij zullen ons redden en verlossen van deze vreselijke pandemie.
 #117828  door Laudon

Covid gaat met een sisser eindigen (misschien in 2023; waarschijnlijker in 2024) en ieder kamp zal tevreden vaststellen dat het gelijk had. In het algemeen is er consus over de slagkracht van het virus: bij de eerste golf zijn er veel ernstig zieken (en doden) en daarna steeds minder tot een punt wordt bereikt waar de epidemie overgaat in een endemie. Dat was niet anders bij de Spaanse griep, de Hongkonggriep (1967) of de Mexicaanse griep (2009). De pro-vaxxers zullen roepen dat dit te danken is aan het vaccin. De anti-vaxxers zullen roepen 'zie je wel, mijn natuurlijke immuniteit werkt!'

De Spaanse griep doodde veel jongvolwassenen. Van covid-19 is duidelijk dat zeer weinig jongeren en jongvolwassen er ernstig ziek door worden of eraan sterven. Ik bekeek het filmpje van geenstijl. Jongeren zullen zich niet laten inenten tegen covid. Hoe denken zij over een virus, zoals de Spaanse Griep, dat vooral jonge slachtoffers maakt? Stel dat de Spaanse griep terugkomt en aan de ouderen (vanaf 30 jaar) zou worden gevraagd: 'laat u zich vaccineren?' en de oudere antwoordt 'Waarom dan wel, ik word er niet ziek van, laat de natuur maar zijn gang gaan dan lost het probleem zich vanzelf op'. Hoe zouden de jongvolwassenen van vandaag dan reageren naar de 30-plussers toe?

In ieder geval is het zeker dat het probleem zichzelf zal oplossen. Met of zonder u.
 #117832  door Joop_Siroop

Hey jongens .... wie heeft zijn Booster prik al gehaald? Die beschermt namelijk tegen alle nieuwe varianten ook al was hij er eerder dan omicron en ook al is het dezelfde meuk als de eerste twee prikken. Iedereen super goed beschermd de lockdown in...hoeraaa!!! Hieronder straks een hele lange uitleg waarom het echt zo is .... :D :stampen: :heks: 8) :woow: Vergeet niet: 2 mondmaskers werken beter dan 1!!! Ook binnenshuis!!!
 #117833  door Ukraina

Wat nog beter werkt is jezelf injecteren met chloor, dat heeft de 'Greatest President Ever' zelf verklaard. Maar daarover hoor je niks in de mainstream media!!! HOE ZOU DAT TOCH KOMEN??? Ook die ene Engerd heeft het er niet over, want die verkoopt zijn eigen middeltjes.
 #117837  door dasilvasolis

Berichten dat Nederland in harde lockdown is. sombere vooruitzichten over omicron, Engel en Baudet nog steeds in het nieuws. En ondertussen in Camaguey in mijn buurt het feest in volle gang alsof Covid niet meer bestaat.
Zoals ik al schreef heb ik sterk een deja vu gevoel dat ik na 365 dagen weer op hetzelfde punt ben teruggekeerd in december 2020.
Mijn vrees is dat we 2021 nog eens helemaal gaan overdoen. Om dan straks in december 2022 nog een keer op het zelfde punt aan te belanden. Een Nederlandse lockdown nr 10 en een Cubaanse nu dan echt definitieve overwinning op covid nr 4.

Laudon heeft al een voorzet gegeven hoe hij denkt dat we er over een jaar voorstaan. Volgens mij kijken we allemaal in een totaal wazige glazenbol. Daarom ben ik benieuwd naar de voorspellingen van andere forumleden over hoe we er in Nederland en Cuba over een jaar voorstaan .
Wat denken jullie.

Saludos
 #117839  door Robert

Voordeel in Nederland is dat als je geen inkomen meer hebt mede door al die lockdowns en je bent in het bezit van een mooie poster van een palmenstrand. Je hoeft geen energie slurpende airo aan te zetten, je zet gewoon je thermostaat op 12°, kijkt naar de poster en je waant je in een huisje aan een tropisch, wellicht Cubaans..., strand met de airo hard aan.

Maar wat ik ook lees, volgens mij is op je gezondheid letten door onder andere niet te roken, op je gewicht te letten en fit te blijven de beste remedie om niet in het ziekenhuis te belanden. Ben je een dikke rokende bankzitter dan zou ik zeker die extra vaccinaties nemen.

Puntje in Cuba was voor mij, als ik verbleef in een huis zonder airco dan genazen eventuele wondjes ( opengekrabde muggenbultjes bijvoorbeeld) erg slecht. Dan was er natuurlijk de antibiotica crème maar ook dat is natuurlijk niet erg gezond. Dus ook betreft covid vrees ik daarin een verschil tussen Nederland en Cuba.
Laatst gewijzigd door Robert op 19 dec 2021, 18:15, 1 keer totaal gewijzigd.
 #117840  door Robert

Over een jaar is er in Nederland een politicus die het licht gaat zien en er een ziekenhuis komt exclusief voor corona en griep patiënten, met voor in de toekomst wellicht een wijziging naar een volgende epidemie. Dit dus als extra bovenop de bestaande ziekenhuizen.
Cuba blijft het door zijn klimaat lastig houden ( voordeel veel buiten, nadeel slechtere genezing) maar door ook op gezondheid te blijven hameren en de jaarlijkse of halfjaarlijkse boosters voor bejaarden en anderzins mensen met gezondheid problemen komt het ook daar goed.
Verder heeft Laudon natuurlijk gelijk!
 #117842  door hombredecuba

Ik waag mij niet aan een voorspelling betreffende Corona.
Er zijn nog zoveel onzekerheden.
B.v.;is omikron de laatste mutatie,worden we er zieker van,hoe snel dalen het aantal geïnvecteerden,hoe snel daald de ziekenhuisbezetting enz,enz.

Ik heb wel hoop.
Ik hoop dat het virus in 2022 onder controle komt en dat we een mooie zomer tegemoet gaan.
Verder hoop ik dat het net zo gaat als bij de griep.
Dat de kwetsbaren net zoals bij griep een maal per jaar een vaccinatie kunnen halen bij de huisarts en dat de rest van de bevolking immuum genoeg is geworden tegen dit virus en gewoon door kan leven.

Zoals ik laatst een viroloog hoorde zeggen "Laat nu het dubbeltje eens onze kant op vallen".
 #117843  door Robert

Een influenza corona combi is wellicht de toekomst.
 #117844  door Cristina

Ukraina schreef: 19 dec 2021, 11:39 Wat nog beter werkt is jezelf injecteren met chloor, dat heeft de 'Greatest President Ever' zelf verklaard. Maar daarover hoor je niks in de mainstream media!!! HOE ZOU DAT TOCH KOMEN??? Ook die ene Engerd heeft het er niet over, want die verkoopt zijn eigen middeltjes.
Hi Ukraine, bedoel je chloordioxide? Dat schijnt idd te werken. Kijk maar op https://t.me/clo2_nl