Wel of niet inenten, ziekenhuizen en medische vragen
#114827 door havanalover
13 okt 2019, 14:10
standaard procedure is gratis MAAR dat is ook de min behandeling elk suplement kost geld ik heb me door Cubanen laten wijsmaken dat zelfs de mond spoelen extra kost. Het is zoals veel in Cuba .....wie kent ge en wat wilt je extra betalen, ik begreep het vroeger niet maar de Cubanen houden dat zelf in stand, de kleine coruptie het is dat of niet geholpen worden. Het scheelt veel als ge mensen in de medische sector kent die u betrouwbaar (met aanbeveling) kunnen door verwijzen.
#114835 door HijodelMundo
18 okt 2019, 07:29
Ik heb ooit voor een 120 tal euro een wortelkanal behandeling en 5 gaatjes laten vullen. Bij de röntgen foto zij de assistent nog dat ik geluk had dat ik een tandarts in de familie had anders was die kies verloren.
Bottom line: Het is gratis, net als de rest van de gezondheidzorg, maar als je familie in het ziekenhuis of geld hebt dan is het beetje materiaal dat ze beschikbaar hebben (=achterhouden) voor jou. Heb je dat niet (dus geen geld en geen familie in het ziekenhuis/polikliniek) dan is het gratis maar wordt de kies getrokken.
Dat is wat ze noemen SociOlismo en dat is het maatschappelijke systeem van Cuba.

Saludos,

Hijo