para resolver unos problemas

Moderator: FORUMBEHEERDER

#101462 door Francin Dolman
15 nov 2012, 15:14
Ik wil een klein bedrag per maand overmaken naar een Cubaanse familie en vraag me af wat de bankkosten zijn die daar in rekening worden gebracht - is dat een percentage of een vast bedrag, weet iemand dit?

Kan ik beter 1x per kwartaal 90 euro maken dan maandelijks 30?

Overigens ben ik een rekening aan het openen bij de ASN omdat de ING geen geld overmaakt naar Cuba (volgens mij als enige Nederlandse bank?)

Alvast bedankt voor een antwoord!

#101463 door Tijn
15 nov 2012, 16:34
Als je maandelijks 30 euro overmaakt... komt er volgens mij precies 4 euro aan...
Als je per kwartaal 90 overmaakt is dat waarschijnlijk binnen een week op :)

#101465 door sandersh
15 nov 2012, 19:14
90 euri, binnen een week op? Dat kan makkelijk binnen een avond, Tijn.
Zelf meegemaakt. Mijn buurjongen ontving geld van zijn familie uit Canada.
Iedereen werd uitgenodigd om mee te gaan naar een dure disco in Havana.
Hij betaalde de toegang en de flessen rum + cola voor alle gasten. Dat wilde hij per sé. Daarna was het geld schoon op. Terug bij af. Cubanen die sparen voor een nieuwe closet pot die hoognodig aan vervanging toe is? Ik ken ze niet.
#101468 door Francin Dolman
17 nov 2012, 09:45
@Sandersh - @ Jeanette

Bedankt voor de reactie!
Heb op de site gekeken en krijg de indruk dat de Cubaanse begunstigde het geld dan krijgt op een creditkaart? Het is mijn bedoeling dat ze het geld op kunnen nemen, kan dat dan, of moeten ze het ergens besteden waar ze met een creditkaart kunnen betalen?

#101471 door Jogo
17 nov 2012, 20:52
Tijn schreef:Als je maandelijks 30 euro overmaakt... komt er volgens mij precies 4 euro aan...
Als je per kwartaal 90 overmaakt is dat waarschijnlijk binnen een week op :)

1. Je kunt er (bij ABNAMRO) voor kiezen de kosten voor rekening te nemen van de gene die het geld overmaakt dan blijft er veel meer over.

2. Waarschijnlijk? Een week?
:wink:

#101476 door sandersh
17 nov 2012, 22:22
Francin. Op de site http://www.aisremesascuba.com staat te lezen dat de ontvanger in Cuba gratis een credit card aan kan vragen.
Daarmee kunnen ze in Cuba naar een ATM gaan om geld te trekken, of naar een Terminal Puntos de Ventas.

Als jij E 90,- via deze site overmaakt, betaal je aan kosten E 12,54.