Lekker, rijst met bonen.
Of weet jij nog wat anders?

Moderator: FORUMBEHEERDER

#89153 door raphael
25 mei 2010, 13:05
Toko Exotica
Prinses Beatrixplein 73/75
2033WE
Haarlem
023-5363089
Fantatische winkel in Haarlem:
Guayaba Conchita: 2.20 euro per blik ( zie foto) Afbeelding
Frijoles Negros, blancos, colorados, Goya (Zwarte, witte en bruine) 1.55 euro (altijd heerlijk) (zie foto) Afbeelding
Goya: Assortiment Cubaanse adobos ( zoals die van de foto) 1,60 goed voor alles, vis, kip, bonen, rijst.. Afbeelding
Gecondenseerde melk Nestle 1.40 euro ( heerlijk om hiermee flan te maken)
Heerlijk een goedkope groene en rijpe bakbananen, malanga, cassave ( yuca pelada, altijd zacht en heerlijk) .0.65 euro pakket. Malta, geconcentreerde tamarindo, casabe ( cassavebrood) een rariteit in Cuba ( wordt alleen gegeten op sommige plekken in Oriente) gedroogde kabeljauw (bacalao) een rundvlees (tasajo) en veel meer van dat soort dingen..
Alles om een Cubaan (se) blij te maken!
Ik heb hier geen andere interesse dan het voor mijn landgenoten bekend te maken en helpen dat deze producten, door hen te verkopen, altijd in voorrad zijn… Het is namelijk een Surinaamse toko.

#89154 door raphael
25 mei 2010, 13:11
Voor zwarte mensen hebben ze ook een grote assortiment haarproducten

#89159 door Robert
25 mei 2010, 19:16
Nu zat ik eigenlijk al lang af te vragen of er geen brood te bakken viel van cassavemeel en het blijkt dus te bestaan.
Nu vraag ik mij eigenlijk af bestaan er in Cuba fabriekjes waar cassavemeel wordt gemaakt?
Yuca, cassave, is makkelijk en zonder gebruik van pesticiden, maar wel redelijk arbeidsintensief, te produceren op Cuba.
Dank voor de tip, dat cassavebrood moet ik eens proberen.

#89160 door Robert
25 mei 2010, 19:28
Nu heb ik wat zitten googlen en zie dat dat cassavebrood er toch anders uitziet en anders wordt bereid dan ik had gedacht. Ach ja.
Afbeelding
(foto gevonden via google afbeeldingen)

#89165 door Tony Cuba
26 mei 2010, 08:41
Bunuelos de Yuca.
Lusten jullie dit ook?
Dit is mijn lievelings toetje...met veel miel..mmmmm
Afbeelding

#89178 door Kefke04
26 mei 2010, 14:57
verkoopt die winkel ook Bucanero
dat vind je buiten cuba echt nergens

#89181 door Robert
26 mei 2010, 15:13
Ziet er smakelijk uit, Tony, maar zijn ze gemaakt van yuca-meel of van thuis in elkaar gestampte yuca?