Cuba links

Moderator: FORUMBEHEERDER

#6690 door tati
16 aug 2004, 21:02
Vorige week ben ik in Havana in contact gekomen met een vrouw die werkt voor het Ministerie van Cultuur in Cuba. Omdat ik zelf ook schilder kwam het gesprek er al snel op en ze vroeg mij of ik interesse had om hier in Nederland exposities van Cubaanse kunstenaars te verzorgen. Daar ik redelijk wat galerie houders ken heb ik gezegd dat ik eens rond zou kijken. Dus misschien hebben we volgend jaar de mogelijkheid om deze schilderijen hier in Nederland te bewonderen. Ik doe in ieder geval mijn best.

#6701 door bongo
16 aug 2004, 21:47
ken je het taller experimenta grafica, in de vedado..tati?
kunst buiten de gebaande paden zal ik maar zeggen, een enorm getalenteerde kunstenaar heb ik daar ontmoet.. ik heb zijn kaartje nog..
die zal ik ook willen promoten hier in Nederland.... ik wil graag op de hoogte blijven van je initiatief en meedenken hoor! naast muziek, hou ik veel van beeldende kunst en wat niet al... :wink:
Laatst bijgewerkt door bongo op 17 aug 2004, 08:44, in totaal 1 keer bewerkt.

#6702 door tati
16 aug 2004, 22:04
Nee, ken ik niet Bongo, wil er wel heel graag meer over weten. Zal je voor de rest op de hoogte houden.

#6715 door bongo
17 aug 2004, 08:56
even wat spelfouten bijgewerkt..soms typ je zo snel..
:roll:
De kunstenaar heet Enrique G. Miralles Tartabull (Tente) Artista Plástico
Taller Exp. de Gráfica
Calljón Chorro 62
Plaza Catedral
Habana Vieja
e-mail: tgrafica@cubarte.cult.cu

Wanneer je weer in Habana bent tati is het de moeite waard daar eens binnen te lopen.

#6729 door tati
17 aug 2004, 11:01
Ga ik zeker doen Bongo, becankt voor de tip.

#16884 door evdb
16 jan 2005, 19:11
In Trinidad heb ik afgelopen december werk gezien (schilderijen in combinatie met knipsels) in een galerietje, wat me wel aansprak. Nu schijnt er in februari in NL een expositie te zijn van haar. Ze kon me echter niet vertellen in welke stad, maar zal me nog mailen daarover! Zodra ik meer weet (ook als ik bijv. het visitekaartje weer gevonden heb....), zal ik dit uiteraard plaatsen hier.

#16886 door André
16 jan 2005, 19:47
Las Bellas Artes importeert hedendaagse cubaanse kunst.
zie http://www.lasbellasartes.nl

nb. vanaf februari schijnt er een expositie te zijn op WTC Schiphol.