Wat bezoeken, tips & tricks: Cubakenners geven advies en antwoord op vragen

Moderator: FORUMBEHEERDER

#60434 door brenda
28 aug 2006, 09:56
Zwemmen met dolfijnen
Meer achtergrond over de dolfijnenglimlach in een documentaire van de
man die de wereldwijde dolfijnenrage heeft veroorzaakt met Flipper.

Duizenden dolfijnen worden afgeslacht in een kleine stad in Japan om
getrainde dolfijnen te leveren voor bedrijven als het Dolfinarium en andere
dolfijnen attracties.

Na deze film (Academy Award® Nominee for Best Documentary of 2009) zul
je nooit meer hetzelfde naar dolfijnen kijken.

http://www.thecovemovie.com/

#60443 door Cuba-Junky*
28 aug 2006, 13:55
Zwemmen met dolfijnen kun je doen in Havana, Cienfuegos, Guardalavaca en Varadero.

Die in Varadero kan je hier reserveren:
http://www.casa-cuba.com/excursions-var-seafari.htm

Wat ze met je doen?
Je ligt zo'n 20 minuten in het water en wordt voortgeduwd door een dolfijn, ze komen je een "kusje" geven en je wordt voorgetrokken aan hun vinnen ... dat soort dingen.
#60456 door brenda
28 aug 2006, 20:33
Staat één van de plaatsen op nr1 als het gaat om zwemmen met dolfijnen of gaat het bij alle 3 hetzelfde er aan toe

Gr
Brenda

#60457 door Donaldo
28 aug 2006, 22:01
http://www.earthwatch.org/site/pp2.asp? ... &b=1192245

Doe liever dit! Twee weken omringd door dolfijnen (in de Middellandse Zee wel...), een prachtige reis en je doet nog iets voor de wetenschap ook. Wel grote happen uit je budget....

Ik heb dit in juli een maand lang gedaan en het was een onvergetelijke ervaring.

Die organisatie heeft trouwens talrijke andere "amazing expeditions" in de hele wereld. En... om dan toch nog een beetje on-topic te blijven: ze hebben ook een project op Cuba (met krokodillen).

PS. Ik denk dat Marit in Varadero met dolfijnen heeft gezwommen, wellicht kan zij je ook meer info geven (of vergis ik me?).

#60487 door marit
29 aug 2006, 15:25
Nee, dat was in het zuiden in ........... Oh jee, nu komt het aan op mijn geheugen :oops: :oops: . Het is dus niet alleen maar mogelijk in de plaatsen die CJ opnoemt.
Iets met een B, maar toch niet Baracoa?? Ik moet het opzoeken, maar mijn pc doet het niet meer, dus zal ff duren voor ik weer kan reageren.
Was heel goedkoop en lekker rustig!

#60490 door Wim
29 aug 2006, 16:12
...daar heb je flipper, flipper wat een dolFIJN.... :lol:

#60493 door André
29 aug 2006, 16:32
kjoow:
wellicht kan zij je ook meer info geven (of vergis ik me?).

marit:
Oh jee, nu komt het aan op mijn geheugen

inderdaad Kjoow, je vergist je klaarblijkelijk... :wink:
Entonces: Kjoow don't know :lol:

#60530 door vandir
30 aug 2006, 14:47
...
Laatst bijgewerkt door vandir op 24 feb 2009, 04:08, in totaal 1 keer bewerkt.

#60534 door Anni
30 aug 2006, 15:28
Dan moet je naar Zuid-Afrika!

#60541 door cubavision
30 aug 2006, 16:20
In guardalavaca (Holguin) heb ik met dolfijnen gezwommen. is een leuke ervaring maar je moest er toen wel 70 dollar voor over hebben was 3 jaar geleden met de inflatie zal de prijs nu misschien wel hoger zijn.

#60543 door Cuba-Junky*
30 aug 2006, 16:22
inflation: increase in the supply of money in relation to the amount of goods available resulting in a rise in prices

Zijn er minder dolfijnen dan??
:D

#60545 door cubavision
30 aug 2006, 16:27
heb ze helaas niet getelt er waren er toen ongeveer 12 of zo C.J
had trouwens wel een reactie verwacht op het mailtje wat ik je persoonlijk verzonden had

#60563 door de_straaltjes
30 aug 2006, 18:56
Ik ben net terug gekomen uit varadero en heb daar ook met de dolfijnen gezwommen in het dolfinarium dat was zeker een unieke ervaring!

Ook hebben we de catamarantocht gedaan en dan mag je ook even 10 minuten in het water met de dolfijnen alleen ben je dan met z'on 25 man tegelijk dat is niet echt leuk en je merkt dan aan de dolfijnen dat ze ook gespannen raken.

In het dolfinarium waren we met de 12e en 2 dolfijnen maar daar gaat het veel rustiger aan toe en je doet veel meer met de dolfijnen! Heb zelfs de dvd gekocht waar alles op staat. Ook een leuk detail er zwom een jonkie bij die je ook kon aaien. En er waren er net 2 geboren.

Groetjes Romy

#60741 door marit
01 sep 2006, 21:15
Nou, het was dus geen Baracoa, want dat is juist de plek waar ik niet geweest ben, maar wel had heen gewild.
Ik moet het nog steeds opzoeken, maar het was in ieder geval fantastisch.
Wij waren ook in een soort Dolfinariumpje, en met z'n vieren met 1 dolfijn. We hadden alle rust en tijd, heel relaxed!!!

#60746 door primavera
01 sep 2006, 23:50
ik heb met dolfijnen gezwommen in aquario baconao in natuurpark baconao vlakbij santiago de cuba. Ik was daar in januari, mijn vriend en ik waren de enige twee, volgens mij was het 39 cuc per persoon...

#60986 door marit
08 sep 2006, 10:33
Juist!!! Daar ben ik geweest en volgens mij betaalden wij minder, maar dat moet ik nakijken.

#61185 door Fanatico de Cuba
12 sep 2006, 16:16
Hola,

Je kunt toch ook met dolfijnen zwemmen in een dolfinarium bij Cienfuegos, bij Hotel Rancho Luna?? Of heb ik het missss......?

#61232 door marit
13 sep 2006, 14:54
Ja, daar waren we eerst geweest, maar toen mochten we niet meer, omdat ze al een maximum aantal mensen hadden bereikt.
En daarna gingen we weer verder op doorreis, dus daarom terechtgekomen in Baconao waar we ontdekten dat het een stuk goedkoper was.

#61242 door R0LAND
13 sep 2006, 21:30
Afgelopen zaterdag met dolfijnen gezwommen in Varadero.

Geboekt vanuit het hotel, 83 peso inclusief transfer en dofijnen show, de laatste is niet heel bijzonder. Daarna nog 10 peso betaald voor een foto waarop ik gezoend word door 2 dofijnen. foto is erg leuk.

We waren met 7 mensen en ik geloof 5 dolfijnen, heel veel zin hadden de dofijnen er niet in, ik werd als laatste voor geduwd, heb bijna 5 minuten moeten wachten voor één dolfijn genegen was mij te duwen (normaal 2, erg hard ging het dus niet)

Al met al wel een erg leuke ervaring. (maar na eerst een poos door cuba gereis te hebben was de prijs wel een beetje schikken)

#61250 door carino
14 sep 2006, 09:20
R0LAND schreef:. (maar na eerst een poos door cuba gereis te hebben was de prijs wel een beetje schikken)

Het waren dus CUCjes en geen pesos :D
Belachelijke prijs dus. En dan ook nog eens 5 min. moeten wachten :wink:

#61251 door gero
14 sep 2006, 09:36
De cubaanse dolfijnen worden steeds veeleisender ...

Afbeelding

Salu2,
Gero
:lol:
PS: En dan krijg je nog een grote bek ook Afbeelding
Ik zou voortaan kiezen voor de krokodillen-ride.

#61269 door marit
14 sep 2006, 20:18
R0LAND schreef:Geboekt vanuit het hotel, 83 cucs inclusief transfer en dofijnen show, de laatste is niet heel bijzonder. Daarna nog 10 cucs betaald voor een foto waarop ik gezoend word door 2 dofijnen. foto is erg leuk.

Echt duur zeg!!

#61273 door heimwee
14 sep 2006, 21:26
R0LAND schreef: . . . heel veel zin hadden de dofijnen er niet in . . . heb bijna 5 minuten moeten wachten voor één dolfijn genegen was mij te duwen (normaal 2, erg hard ging het dus niet) . . .
Lijkt me veel beter voor die dolfijnen als ze gewoon vrij in de zee rondzwemmen (zonder al dat gedoe met toeristen)

#61276 door R0LAND
14 sep 2006, 21:58
Het waren dus CUCjes en geen pesos

Wij noemden het gewoon peso's, maar idd de cucjes

Lijkt me veel beter voor die dolfijnen als ze gewoon vrij in de zee rondzwemmen (zonder al dat gedoe met toeristen)

Ze zwommen gewoon in zee hoor.

Jij komt ook niet in een dierentuin, eet geen vlees en hebt geen huisdieren?

#61290 door marit
15 sep 2006, 09:43
Dat is ook wel het kromme, maar ik blijf toch altijd een dubbel gevoel hebben als ik in dierentuinen rondloop.

Ik troost mezelf altijd maar met de gedachte dat sommige dieren (ik hoop de meeste) niet in de vrije natuur konden leven toen ze in de dierentuin terechtkwamen, of dat ze er geboren zijn, waardoor ze ook niet in het wild kunnen leven.

Zoals al die verpeste dieren bij Stichting Aap, die zonodig als huisdier moesten fungeren bij mensen of in het circus moesten optreden............die komen uiteindelijk in dierentuinen terecht, wat natuurlijk al meer Walhalla is dan wat ze gewend waren.

Een konijn, kat of hond is wat anders. En ik blijf het prachtig vinden dat we in dolfinaria dichtbij dolfijnen kunnen komen, maar eigenlijk blijft het toch vreselijk voor die beesten.

Maar desalniettemin heb ik in Cuba super genoten van "mijn" dolfijn. Een onvergetelijk moment!!!