|
Cuba Forum over Cuba, Cubaanse steden, Cubanen, Cubaanse rum, Cubaanse sigaren, Havana, Santiago de Cuba, Varadero, Trinidad, enz
|
| Auteur |
Bericht |
jakwep
|
Geplaatst: Do Jun 22, 2006 01:25 Onderwerp: Net terug uit Varadero |
|
|
Hallo allemaal,
Vanmorgen teruggekeerd vanuit Cuba en terugkijkend op een zeer geslaagde vakantie.
Het begon wat minder, 6 juni op Schiphol. Er waren problemen met het vliegtuig waardoor we 1 dag vertraging opliepen. Bij aankomst in Varadero naar ons resort gebracht. We hadden gekozen voor Iberostar Varadero. Het is voor ons reeds de 3e keer dat we voor Iberostar hebben gekozen, en ook dit keer alleen maar lof.
De volgende dag reeds alle excursies geboekt welke we wilden doen, allen in week 2. Maandag naar Pinar del Rio, woensdag Havanna, vrijdag catamarantocht en zondag de waterscootertrip. Na bijna een week genieten op het resort kregen we zaterdags te horen dat de trip naar Pinar del Rio niet doorging vanwege gevaar van de orkaan Alberto. Effe balen, want dit was toch wel favoriet. We hebben toen gekozen voor de 3-steden trip naar Cienfuegos, Trinidad en Santa Clara.
Het is teveel om alles te beschrijven maar moet zeggen dat het zeer de moeite waard was.
Na vorig jaar een vakantie te hebben gehad in DR (Punta Cana) wil ik toch kwijt dat Cuba mischien niet mooier is dan DR, maar zeer zeker wel interessanter. Het land heeft een hele rijke cultuur en dit vind en hoor je ook overal terug.
Wij zijn geen mensen wie snel naar hetzelfde vakantieland terugkeren (te avontuurlijk) maar Cuba was voor ons absoluut de moeite waard.
Hoop voor de mensen wie nog twijfelen om naar Cuba te gaan dat deze recentie een beetje helpt.
Groeten,
Jack & Wendy
P.S. Heb de 3e dag van de gelegenheid gebruik gemaakt om mijn vriendin ten huwelijk te vragen Antwoord?? 
Laatst aangepast door jakwep op Vr Jun 23, 2006 00:03, in totaal 1 keer bewerkt |
|
| Naar boven |
|
 |
|
|
 |
michiel
|
Geplaatst: Do Jun 22, 2006 07:08 Onderwerp: |
|
|
| ...eh...ze weet het nog niet??? |
|
| Naar boven |
|
 |
Janette
|
Geplaatst: Do Jun 22, 2006 10:22 Onderwerp: Overnachten in Cuba: Hotels, casa particular |
|
|
Jack jou woorden:
P.S. Heb de 3e dag van de gelegenheid gebruik gemaakt om mijn vriendin ten huwelijk te vragen Antwoord??
BEN BLIJ DAT ZE NEE HEEFT GEGEVEN(hahahahahaha).
JACK EN WENDY HEEL LEUK JULLIE VERHAAL EN WELKOM TERUG IN HET KOUDE NEDERLAND MOMENTEEL.
Leuk om dingen te horen dat mensen het toch naar hun zin hebben gahad.
Wanneer wordt de volgende keer van jullie? Of wie weet misschien wel de huwelijks reis naar Cuba. We horen het wel van jullie. |
|
| Naar boven |
|
 |
gero
|
Geplaatst: Do Jun 22, 2006 11:47 Onderwerp: |
|
|
1e dag: vertraging
2e dag: alle excursies geboekt
3e dag: eindelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om eens naar NL te bellen ?
Salu2,
Gero
 |
|
| Naar boven |
|
 |
paulter_geist
|
Geplaatst: Vr Jun 23, 2006 22:14 Onderwerp: Iberostar-fans? |
|
|
| jakwep schreef: |
... Het is voor ons reeds de 3e keer dat we voor Iberostar hebben gekozen...
...Wij zijn geen mensen wie snel naar hetzelfde vakantieland terugkeren... |
Betekent dit dat jullie in drie verschillende landen iedere keer opnieuw in een Iberostar zijn gaan zitten? |
|
| Naar boven |
|
 |
jakwep
|
Geplaatst: Za Jun 24, 2006 01:30 Onderwerp: Re: Iberostar-fans? |
|
|
| paulter_geist schreef: |
| jakwep schreef: |
... Het is voor ons reeds de 3e keer dat we voor Iberostar hebben gekozen...
...Wij zijn geen mensen wie snel naar hetzelfde vakantieland terugkeren... |
Betekent dit dat jullie in drie verschillende landen iedere keer opnieuw in een Iberostar zijn gaan zitten? |
Yep!! 2 jaar geleden in Playa Las Americas op Tenerife, vorig jaar Iberostar Dominicana in Punta Cana (DR) en nu dus Cuba.
Het is ieder z'n mening natuurlijk, maar wij zijn uitermate tevreden over Iberostar |
|
| Naar boven |
|
 |
jakwep
|
Geplaatst: Za Jun 24, 2006 01:35 Onderwerp: Re: Overnachten in Cuba: Hotels, casa particular |
|
|
| Jeanet schreef: |
Jack jou woorden:
BEN BLIJ DAT ZE NEE HEEFT GEGEVEN(hahahahahaha).
JACK EN WENDY HEEL LEUK JULLIE VERHAAL EN WELKOM TERUG IN HET KOUDE NEDERLAND MOMENTEEL.
Leuk om dingen te horen dat mensen het toch naar hun zin hebben gahad.
Wanneer wordt de volgende keer van jullie? Of wie weet misschien wel de huwelijks reis naar Cuba. We horen het wel van jullie. |
Hallo Jeanet,
Als eerste: Bedankt voor je reactie!
Een volgende keer naar Cuba zal niet zogauw gebeuren, omdat wij niet zo snel naar hetzelfde land terug gaan. Dit neemt echter niet weg dat Cuba een prachtig land is met fijne mensen.
Ik heb mischien nog wel een tip: Als je naar Cuba wilt gaan doe dit dan als Fidel Castro nog leeft. Niemand kan zeggen wat er gebeurt als hij er niet meer is, maar mijn mening is dat Cuba dan toch een gedeelte van z'n huidige charme verliest.
Groet, |
|
| Naar boven |
|
 |
vandir
Geregistreerd op: 31-10-2004 Berichten: 2107 Woonplaats: Belgica, Menen
|
Geplaatst: Ma Jun 26, 2006 12:35 Onderwerp: |
|
|
| Quote: |
| dat de trip naar Pinar del Rio niet doorging vanwege gevaar van de orkaan Alberto |
Het werd dan wel geen orkaan, maar de tropische depressie zorgde toch voor flink wat wateroverlast, met name inderdaad in de streek rond Pinar del Rio.
| Quote: |
| Ik heb mischien nog wel een tip: Als je naar Cuba wilt gaan doe dit dan als Fidel Castro nog leeft. Niemand kan zeggen wat er gebeurt als hij er niet meer is. |
Of ga net nadat hij gestorven is: dan wordt het pas avontuurlijk, vrees ik. |
|
| Naar boven |
|
 |
|
|