| Auteur |
Bericht |
Jessy25
|
Geplaatst: Wo Jun 07, 2006 19:25 Onderwerp: Wat zijn leuke dagtrips vanuit Varadero Cuba ? |
|
|
Ik ga aankomend juli voor 9 dagen naar cuba. Ik verblijf in een resort in Varadero. Echter wil ik vanuit hier een aantal dagtrips maken die ik daar terplekke bij de reisleiding ga boeken.
Hebben jullie leuke tips of aanraders??? |
|
| Naar boven |
|
 |
|
|
 |
Harjan Bos*
|
Geplaatst: Wo Jun 07, 2006 20:38 Onderwerp: |
|
|
Havana lijkt me goed als eerste keuze, Trinidad is een goede tweede. Veel plezier!  |
|
| Naar boven |
|
 |
Jessy25
|
Geplaatst: Wo Jun 07, 2006 20:50 Onderwerp: |
|
|
Hey bedankt voor de reactie. Havanne leek me inderdaad zeker ook wel een aanrader.
Verder ben ik nog aan het denken geweest met de Varkensbaai en de bij liggende krokodillenboerderij.. weet niet of er mensen ervaring mee hebben? |
|
| Naar boven |
|
 |
michiel
|
Geplaatst: Wo Jun 07, 2006 21:01 Onderwerp: |
|
|
| ben daar 2 jaar geleden geweest, ik vond het "bijzonder" vanwege de geschiedenis van de invasie, verder is er een leuk strand, een museum(pje) over diezelfde invasie, die krokodillenfarm is...tja..heb je 1 krokodil gezien, dan heb je ze allemaal gezien...ik zou viñales aandoen... |
|
| Naar boven |
|
 |
Harjan Bos*
|
Geplaatst: Wo Jun 07, 2006 21:19 Onderwerp: |
|
|
| Jessy25 schreef: |
| Hey bedankt voor de reactie. Havanne leek me inderdaad zeker ook wel een aanrader. |
Havanne is idd erg leuk. Er zijn veel leuke barretjes daar waar Cubanen muziek spelen. Muziek waar je ook heel goed op kunt dansen!  |
|
| Naar boven |
|
 |
Donaldo Gast
|
Geplaatst: Do Jun 08, 2006 09:34 Onderwerp: |
|
|
| Ik zou ook zeker voor Trinidad of Viñales kiezen eerder dan Varkensbaai!! |
|
| Naar boven |
|
 |
carino
Geregistreerd op: 4-5-2004 Berichten: 1819 Woonplaats: In Cuba: Santiago, reparto Santa Rosa
|
Geplaatst: Do Jun 08, 2006 09:40 Onderwerp: |
|
|
La Habana moet je zeker doen, natuurlijk maar bezoek ook eens wat gewone provinciestadjes want daar vind je het echte cubaanse leven.
Er is een groot verschil tussen de metropool Habana en de rest van Cuba.
Cardenas, Matanzas, Colon, Cienfuegos, Trinidad, Sancti Spiritu en Santa Clara zijn allemaal goed bereikbaar vanuit Varadero. |
|
| Naar boven |
|
 |
Robert
|
Geplaatst: Do Jun 08, 2006 12:28 Onderwerp: |
|
|
| Jessy25 schreef: |
Verder ben ik nog aan het denken geweest met de Varkensbaai en de bij liggende krokodillenboerderij.. weet niet of er mensen ervaring mee hebben? |
Ja ik, echter in 1998.
Je zou een auto kunnen huren voor enkele dagen, onderweg naar Trinidad is dat niet zo'n grote omweg. Maar of je het echt de moeite vindt hangt af van jouw interesses. |
|
| Naar boven |
|
 |
paulter_geist
|
Geplaatst: Vr Jun 16, 2006 23:20 Onderwerp: Dagtrips of auto huren? |
|
|
| Robert schreef: |
| ...Je zou een auto kunnen huren voor enkele dagen, onderweg naar Trinidad is dat niet zo'n grote omweg... |
Natuurlijk is een auto huren eigenlijk de enige manier om écht wat van te kunnen zien, maar ik denk niet dat je van een 'resort-toerist' mag verwachten dat hij/zij zijn all-inclusive-polsbandjesresort voor enkele dagen zal verlaten om vervolgens betaald ergens anders te gaan verblijven. Een NL-er heeft dan het idee dat-ie:
- iets dat 'gratis' is (het resort) ongebruikt laat
- dubbel betaald voor de alternatieve accomodatie. |
|
| Naar boven |
|
 |
Jessy25
|
Geplaatst: Di Jun 20, 2006 15:51 Onderwerp: |
|
|
| Ik verblijf inderdaad in een resort.. Mijn bedoeling is om vanuit het resort dag excursies te maken.. Deze keus heeft niets met financieel oogpunt te maken maar omdat ik maar voor 9 dagen heb ik gekozen voor een resort en om vanuit daar trips te boeken.. |
|
| Naar boven |
|
 |
Harjan Bos*
|
Geplaatst: Di Jun 20, 2006 16:42 Onderwerp: Re: Dagtrips of auto huren? |
|
|
| paulter_geist schreef: |
maar ik denk niet dat je van een 'resort-toerist' mag verwachten dat hij/zij zijn all-inclusive-polsbandjesresort voor enkele dagen zal verlaten om vervolgens betaald ergens anders te gaan verblijven. Een NL-er heeft dan het idee dat-ie:
- iets dat 'gratis' is (het resort) ongebruikt laat
- dubbel betaald voor de alternatieve accomodatie. |
Er is een nieuwe generatie Nederlanders opgestaan PG, een generatie die minder zuinig is dan de vorige... Of misschien toch ook wel niet: de all inclusive tripjes (incl. vlucht) zijn tegenwoordig zeer goedkoop, soms zelfs goedkoper dan de vlucht zelf. Niet vreemd dus dat mensen daarvoor kiezen. Er zijn ook mensen die een all inclusive trip boeken en het hotel na een paar daagjes vaarwel zeggen. Heb het zelf nog nooit zo gedaan, maar wie weet mogelijk een volgende keer wel.
Castro heeft de laatste jaren de prijzen vd resorts en de hotels verlaagd en maakt het de eigenaren van casas particulares steeds moeilijker. Want hij wil geen casas particulares, daar komt het in wezen op neer. Het woord 'particular' is een vies woord in Castro's view, evenals het woord 'dollar'. De dollar is al afgeschaft en de casas particulares zullen binnenkort ook verdwijnen. Misschien niet door middel van een officieel verbod, maar op een andere manier. Castro heeft de hotels en resorts de laatste jaren veel goedkoper gemaakt, de belastingen voor de eigenaren van casas sterk verhoogd, en geeft geen nieuwe vergunningen meer af voor casas. Dat kan Castro doen omdat hij de totale macht heeft in Cuba en omdat hij die casas liever vandaag dan morgen ziet verdwijnen. |
|
| Naar boven |
|
 |
Cuba-Junky*
Geregistreerd op: 13-3-2004 Berichten: 5132 Woonplaats: The World Wide Web
|
Geplaatst: Di Jun 20, 2006 18:27 Onderwerp: |
|
|
Hotels in prijzen verlaagd? Nooit iets van gemerkt Harjan.
Waar bazeer je dat op? Bij mij hier worden ze alleen maar ieder seizoen duurder ... |
|
| Naar boven |
|
 |
Harjan Bos*
|
Geplaatst: Di Jun 20, 2006 19:28 Onderwerp: |
|
|
Enkele voorbeelden, CJ::
- Hotel Caribbean: 28.80 USD inclusief ontbijt.
- Hotel Lido: 22.80 USD inclusief ontbijt.
Dit zijn prijzen voor een eenpersoons kamer, en die waren een paar jaar geleden veel hoger, echt.
Los van dat: voor een casa in Havana betaal je tegenwoordig al snel 30 CUC (USD) en dan zonder ontbijt... |
|
| Naar boven |
|
 |
vandir
Geregistreerd op: 31-10-2004 Berichten: 2107 Woonplaats: Belgica, Menen
|
Geplaatst: Di Jun 20, 2006 20:18 Onderwerp: |
|
|
| Quote: |
voor een casa in Havana betaal je tegenwoordig al snel 30 CUC (USD) en dan zonder ontbijt...
|
Ken een goeie Casa in Vedado (casa Iliana), inclusief ontbijt, met gedeelde douche voor 20 CUC. |
|
| Naar boven |
|
 |
Harjan Bos*
|
Geplaatst: Di Jun 20, 2006 22:15 Onderwerp: |
|
|
Gedeelde douche: das toch heel wat anders dan een eenpersoons kamer in een hotel. Daar hoeft ge immers nimmer de douche te delen met iemand anders. Graag de zaken zuiver houden als ge het hebt over prijsvergelijkingen...  |
|
| Naar boven |
|
 |
michiel
|
Geplaatst: Wo Jun 21, 2006 01:59 Onderwerp: |
|
|
ik mag graag de douche met een ander delen, ook met harjan...  |
|
| Naar boven |
|
 |
Cuba-Junky*
Geregistreerd op: 13-3-2004 Berichten: 5132 Woonplaats: The World Wide Web
|
Geplaatst: Wo Jun 21, 2006 05:34 Onderwerp: |
|
|
| Harjan Bos schreef: |
Enkele voorbeelden, CJ::
- Hotel Caribbean: 28.80 USD inclusief ontbijt.
- Hotel Lido: 22.80 USD inclusief ontbijt.
Dit zijn prijzen voor een eenpersoons kamer, en die waren een paar jaar geleden veel hoger, echt.
Los van dat: voor een casa in Havana betaal je tegenwoordig al snel 30 CUC (USD) en dan zonder ontbijt... |
Harjan, je hoeft mij niet te vertellen wat de hotels kosten en hebben gekost want ik heb hier ordners vol met prijslijsten, in de loop der jaren direct ontvangen van incoming tour operators in Cuba, zoals Cubanacan en Gaviota. Ik heb ze hier staan van de laatste 3 jaar en die prijzen zijn niet naar beneden gegaan maar alleen maar omhoog.
Hotel Lido en Caribbean zijn altijd goedkoop geweest, 3 jaar geleden betaalde je voor Lido 19 dollar per nacht (Marcel waar ben je? )
Je hoeft het niet te geloven hoor ... maar het is echt waar, ik heb het hier binnen handbereik staan en in mijn PC. |
|
| Naar boven |
|
 |
paulter_geist
|
Geplaatst: Wo Jun 21, 2006 10:41 Onderwerp: Casa met ontbijt. |
|
|
| Harjan Bos schreef: |
| ...Los van dat: voor een casa in Havana betaal je tegenwoordig al snel 30 CUC (USD) en dan zonder ontbijt... |
Soms is de informatie over goedkope hotels, want daaronder kan je het Lido Hotel zeker scharen, een stuk zuiverder c.q. geloofwaardiger zònder de contrasterende voorbeelden .
Met behulp van foruminformatie, en die staat ons allen ter beschikking , zat ik, super centraal, in Centro Havana voor CUC 25,-- per nacht inclusief, overheerlijk, ontbijt. En dat ontbijt was nu eens geen fantasieloos buffetontbijt met ongeinteresseerde bedienden die je bord wegtrekken zodra je opstaat om nog een glaasje jus te halen, maar een ontbijt dat geheel naar mijn wens was klaargemaakt met uitsluitend vers fruit en vers geperst sap.
Oh ja, ik had een eigen badkamer, smetteloos schoon. Een eigen airco, goed functionerend. Een ventilator, idem. Géén kakkerlakken. Schone handdoeken. En daarnaast ook nog een zeer vriendelijke informatiebron, over van alles en nog wat, in de vorm van een casa-eigenaar en zijn vrouw.
Mijn mening: meestal een casa, soms een hotel (bijvoorbeeld de laatste nacht in Varadero). En voor dat laatste zijn die adressen van Harjan zeker nuttig. |
|
| Naar boven |
|
 |
Jessy25
|
Geplaatst: Za Jun 24, 2006 15:11 Onderwerp: |
|
|
*Heeft inmiddels alle reispapieren thuis.*
Nog 9 daagjes dan vertrek ik en ik heb er echt ontzettend veel zin aan.
Wat betreft de dagtripjes heb ik in ieder geval al besloten om 1 dagje naar Havanna te gaan. 1 Dagje om met dolfijnen te zwemmen. Uiteraard ga ik ook snorkelen. De rest van de trips beslis ik ter plekke..
Achteraf zal ik jullie op de hoogte houden van wat het geworden is  |
|
| Naar boven |
|
 |
michiel
|
Geplaatst: Za Jun 24, 2006 16:56 Onderwerp: |
|
|
| veel plezier alvast...gaat vast lukken... |
|
| Naar boven |
|
 |
vandir
Geregistreerd op: 31-10-2004 Berichten: 2107 Woonplaats: Belgica, Menen
|
Geplaatst: Ma Jun 26, 2006 11:54 Onderwerp: |
|
|
Ja, dat aftellen...best leuk !
Veel plezier, leuke reis, kan niet misgaan ! |
|
| Naar boven |
|
 |
MLF
|
Geplaatst: Di Mei 29, 2007 19:45 Onderwerp: Re: Dagtrips of auto huren? |
|
|
| paulter_geist schreef: |
| maar ik denk niet dat je van een 'resort-toerist' mag verwachten dat hij/zij zijn all-inclusive-polsbandjesresort voor enkele dagen zal verlaten om vervolgens betaald ergens anders te gaan verblijven. |
Die all inclusive dinges is een massa gekte, ik heb in Trinidad en Varadero all inclusive (2x 2 nachten) gezeten (zat bij de rondreis inbegrepen) en ik heb nog nooit zo'n bende vretende mensen gezien
bv: 4 borden eten tegelijk pakken, 8 sinaasappels, 15 plakken kaas, 15 plakken worst, halve taart meenemen enz.
Overigens heb ik in Varadero geen polsbandje gekregen. |
|
| Naar boven |
|
 |
|