Wat bezoeken, tips & tricks: Cubakenners geven advies en antwoord op vragen

Moderator: FORUMBEHEERDER

#114185 door Meike2801
29 aug 2018, 16:42
Hoi allemaal,

In Oktober zullen wij met een cruise 1 dag in Havana zijn. Mijn vriend zit in een rolstoel en dus lijkt het ons de perfecte manier om de stad te verkennen in een old timer. We willen graag een tour doen daar van 1,5 uur ofzo. Mijn vraag is om dit daar ter plekke te regelen of weet iemand van jullie een bedrijf waarbij we dit beter vooraf al kunnen doen?

Daarnaast zin tips voor een dagje Havana meer dan welkom! Leuk restaurant/barretje waar we van de Cubaanse sfeer en muziek kunnen genieten.

Ik hoor graag van jullie!
Alvast bedankt.
#114186 door Consulado#Neptuno
30 aug 2018, 10:26
Een oldtimer kun je alleen ter plaatse regelen, en dat is goed te doen.
Als een cruiseschip in de haven ligt staan de staan de oldtimers te wachten,
aan de overkant van de straat bij de uitgang van de cruise terminal.

Omdat de vriend slecht ter been is, raad ik jullie aan om na de rit, de met de oldtimer, je door de chauffeur te laten afzetten bij “Bar Floredita” die bekend is omdat Hemingway er altijd zijn drankje dronk.
Het is een “must see” als je in Havana bent. Maar als je buiten door de taxi bent afgezet wordt je binnen nog eens afgezet. LOL

Dit café ligt boven aan de hoofdstraat van Oud Havana “de Obispo” die autovrij is.
Je kunt met de rolstoel de straat af lopen. De straat loopt vanaf dit punt een beetje bergaf. Dat is een voordeel want Cuba is niet rolstoel vriendelijk. Eerder rolstoel vijandig.

In de Obispo ligt een tiental cafés waar je de Cubaanse sfeer kunt proeven omdat in elk café muziek is.
Voordat je drinken bestelt, vraag je de kaart zodat je weet wat het drankje kost wat je gaat drinken.
Als je dat niet doet wordt je opgelicht, want Cubanen verdienen niet veel, en hun inkomen moet aangevuld worden door toeristen op te lichten. Als de ober zegt dat ze kaart hebben ga je weg. elk café heeft een kaart.

Als je de Obispo helemaal afloopt, kom je weer uit aan de baai van Havana, dicht bij de cruise terminal

Als je nog tijd over hebt kun je nog een kijkje nemen op het Plaza Viega.
Een mooi plein en ook dicht bij de terminal.

Veel plezier en geniet van Havana
#114195 door Meike2801
05 sep 2018, 12:26
Super bedankt voor deze tips! We zijn ons er van bewust dat het een grote uitdaging gaat worden in Havana, maar hebben besloten een opvouwbare scootmobiel mee te nemen dus is al iets handiger en minder geduw voor mij :). Een dagje Cuba moet wel lukken en helemaal met deze tips!
#114197 door Pieterklu
06 sep 2018, 13:06
Wees je er beswust van dat de bestrating, vooral Havana Vieja, zich minder leent voor een rolstoelgebruik of scootmobielen. Natuurlijk ken ik je fysieke mogelijkheden niet. Het lijkt me dat het bekijken van Havana met een fietstaxi een optie kan zijn, mits je uiteraard kans ziet om er in te komen.
Succes.