Hoe kom je van A naar B in Cuba
#101150 door FransJJ
20 okt 2012, 20:47
Korte vraag (lang antwoorden mag):

Wat mag het volgende kosten:
1 volle dag (9 uur tot 17 uur) huur van een oldtimer met chauffeur (geschikt voor totaal 5p incl chauffeur).
Alleen voor touren door Havana.

Alvast dank voor een reactie.

Groet
Frans

#101242 door Tijn
27 okt 2012, 16:34
Hangt een beetje van de staat van de auto af... Ik huur altijd een chevy met een Hyundai dieselmotor voor een hele dag 30 euro... veel kilometers, 5 extra.
Maar dat is dan wel een oude, gestripte bak :-0, die ook wel eens stil staat.

Bij Capitolio vragen ze voor een gloednieuwe oldtimer geloof ik 25 per uur...

De waarheid zal wel weer ergens in het midden liggen :-)

Als je Spaans spreekt, PB me maar heb ik wel een naam en tel voor je.

#101244 door FransJJ
27 okt 2012, 18:34
Ik hou de PB nog even in de achterzak.
In ieder geval bedankt voor je aanbod.

Zou je zoiets ook kunnen laten regelen door de eigenaren van de Casa in Havana?
Omdat ik nu al weet dat ik daar 1 en 2 januari zit, zou ik ze kunnen vragen om voor bijvoorbeeld 2 januari een oldtimer voor een dag te regelen.
Ik neem toch aan dat zij een netwerk hebben in dat soort dingen!

Of bestaat dan het gevaar, dat zij dan de hoofdprijs zullen vragen?
Dan staat er dus op 2 januari wel een oldtimer, maar tegen de prijs waarvoor zij het aanbieden.

Hoor graag weer van je (of een andere deskundige uiteraard)

groet
Frans

#101245 door HijodelMundo
27 okt 2012, 19:04
FransJJ schreef:Dan staat er dus op 2 januari wel een oldtimer, maar tegen de prijs waarvoor zij het aanbieden.

Altijd fijn als mensen hun eigen vragen beantwoorden. Scheelt weer een hoop.

Hijo

#101246 door sandersh
27 okt 2012, 19:19
Het lijkt me beter om dat zelf ter plekke te regelen. Ik zou er niet vanuit gaan dat je huisbaas een databank met oldtimers heeft. Natuurlijk zal het hem uiteindelijk wel lukken, via de neef van de buurman, maar dan zal de prijs niet lager zijn dan als jij het zelf op straat organiseert.
Waar is je casa in Havana gesitueerd?
Er zijn verschillende standplaatsen voor dit soort auto's.
In Havana worden die glimmende open oldtimers gebruikt bij huwelijken.
De stralende bruid zit pontificaal bovenop de hoedenplank, met haar kanten jurk als een krans over de kofferbak gedrapeerd. Dagelijks zie je dit toeterende tafereel meerdere malen op de Malecon.
#101247 door FransJJ
27 okt 2012, 19:26
Sandersh

Mijn Casa staat in Luz in Havana Vieja.

groet
FransJJ

#101248 door sandersh
27 okt 2012, 20:20
Voor hotel National staan altijd oldtimers met chauffeur. En naast het Capitolio.

Je kunt ook reserveren via deze site. (geen idee wat het kost);http://www.cuba.cu/turismo/panatrans/

#101551 door Encantó
22 nov 2012, 23:52
sandersh schreef: In Havana worden die glimmende open oldtimers gebruikt bij huwelijken. De stralende bruid zit pontificaal bovenop de hoedenplank, met haar kanten jurk als een krans over de kofferbak gedrapeerd. Dagelijks zie je dit toeterende tafereel meerdere malen op de Malecon.

Je bedoelt de quinceañera?

#101552 door sandersh
23 nov 2012, 00:09
Ja inderdaad, ook als ze 15 jaar worden, worden de meisjes als prinsessen bovenop old-timers rondgereden in prachtige kanten jurken met strikken van voile.