| Auteur |
Bericht |
balou
|
Geplaatst: Wo Jan 04, 2012 15:36 Onderwerp: Naar Cuba met kids... |
|
|
| Wij willen eind dit jaar (in de kerstvakantie) met ons gezin naar Cuba gaan voor ongeveer 16 dagen. We hebben gekozen voor een georganiseerde rondreis. Onze kids zijn dan 11 en 9 jaar oud. Is Cuba veillig voor kinderen (ik denk mn aan die gekke muggen, knokkelkoorts dus, en mocht er iets gebeuren zijn de medische voorzieningen dan goed?) En als je ergens heengaat moeten we dan lange kleding dragen ivm die muggen? Mischien zie ik beren op de weg haha, hoop ik! Hoop veel reacties te krijgen van jullie...groetjes van Balou! |
|
| Naar boven |
|
 |
|
|
 |
Harry
|
Geplaatst: Do Jan 05, 2012 13:25 Onderwerp: |
|
|
| ik zou voor zoiets naar het GGD gaan. Kan me zelf niet herinneren of we last van muggen hebben gehad in Cuba. |
|
| Naar boven |
|
 |
carino
Geregistreerd op: 4-5-2004 Berichten: 2556 Woonplaats: Cuando estoy en Cuba: Santiago, reparto Santa Rosa
|
Geplaatst: Do Jan 05, 2012 15:57 Onderwerp: |
|
|
Tegen de muggen kun je het beste iets meenemen met Deet erin.
Bij het Kruidvat hebben ze dat. Dat werkt goed en geeft ook bescherming tegen dengue (knokkelkoorts) maar daar zullen jullie geen last van hebben als met een georganiseerde reis gaat.
Als je 's avonds ergens buiten gaat zitten in buitenwijken of op het platteland dan sprayen of lange broek aan en lange mouwen.
De medische verzorging is over het algemeen goed,.. voor toeristen. |
|
| Naar boven |
|
 |
elmister
Geregistreerd op: 18-8-2009 Berichten: 352 Woonplaats: Cuba-Nederland-Polen-Panama
|
Geplaatst: Vr Jan 06, 2012 10:17 Onderwerp: |
|
|
| Het beste is om gewoon een lange broek aan te hebben s'avonds. De meeste muggen beginnen rond een uur of 8 a 9 s'avonds actief te worden. |
|
| Naar boven |
|
 |
balou
|
Geplaatst: Vr Jan 06, 2012 11:15 Onderwerp: |
|
|
| Huh, ik had gelezen dat die dengue muggen juist overdags actief waren, of vergis ik me nu? |
|
| Naar boven |
|
 |
elmister
Geregistreerd op: 18-8-2009 Berichten: 352 Woonplaats: Cuba-Nederland-Polen-Panama
|
Geplaatst: Vr Jan 06, 2012 11:40 Onderwerp: |
|
|
Ik heb het over de normale muggen!
Verder zitten de muggen vaak op donkere en vochtige plekken. |
|
| Naar boven |
|
 |
HijodelMundo
|
Geplaatst: Vr Jan 06, 2012 17:09 Onderwerp: |
|
|
| Normale muggen wordt je niet ziek van... |
|
| Naar boven |
|
 |
Kefke04
|
Geplaatst: Vr Jan 06, 2012 17:52 Onderwerp: |
|
|
en er is vrij veel dengue op het ogenblik,
vorige maand heb ik zelf een huis aan huis controle gezien en er ook een meegemaakt door medici in heel de wijk la corea van san miguel del padron havana, en al degene met nog maar een beetje symptomen werden meteen meegenomen. |
|
| Naar boven |
|
 |
HijodelMundo
|
Geplaatst: Vr Jan 06, 2012 19:00 Onderwerp: |
|
|
Maar de vraag of Cuba onveilig voor kinderen is kan negatief beantwoord worden.
Gewoon normale antimuggen voorzorg zoals in het topic vermeld is voeldoende. Ze houden hun hotels ook echt wel in de gaten en ze zullen in de hotels echt geen razzias gaan houden...
Saludos,
Hijo |
|
| Naar boven |
|
 |
balou
|
Geplaatst: Ma Jan 09, 2012 17:02 Onderwerp: |
|
|
| Maar is knokkelkoorts dodelijk of niet? Ten minste dat loop je toch op door die denguemuggen? |
|
| Naar boven |
|
 |
HijodelMundo
|
Geplaatst: Ma Jan 09, 2012 19:51 Onderwerp: |
|
|
Kan dodelijk zijn als je er niets aan doet...
Zoek het een op in Google of bij de GGd en je zal alle info over Dengue krijgen die je nodig hebt...
Saludos,
Hijo |
|
| Naar boven |
|
 |
balou
|
Geplaatst: Ma Jan 09, 2012 20:08 Onderwerp: |
|
|
Bedankt voor je goede info Hijo...ik ben de vrouw van Edwin vd Braak met wie je vorige week gemaild hebt over die prive rondreis!  |
|
| Naar boven |
|
 |
balou
|
Geplaatst: Ma Jan 09, 2012 20:10 Onderwerp: |
|
|
| Btw, heb jij ook kinderen of niet? Ik neem aan dat Cubaanse kids net zo vatbaar zijn als onze kids, voor die dengue koorts. |
|
| Naar boven |
|
 |
balou
|
Geplaatst: Ma Jan 09, 2012 21:00 Onderwerp: |
|
|
| Dragen jullie die in Cuba wonen dan ook altijd lange kleding, terwijl het zo warm is? Want dat word aangeraden he....en klamboes. Maar hoe kun je die in een hotel bevestigen, er hangen denk ik toch geen haken aan het plafond waar je hem aan kunt hangen? |
|
| Naar boven |
|
 |
Kefke04
|
Geplaatst: Di Jan 10, 2012 09:11 Onderwerp: |
|
|
| in hotels ga je geen last hebben van muggen, dit komt meer voor in de vochtige plaaten etc |
|
| Naar boven |
|
 |
HijodelMundo
|
Geplaatst: Di Jan 10, 2012 15:32 Onderwerp: |
|
|
Balou,
Ik heb inderdaad ene kind. Net gister 2 geworden. En wij dragen nu wel lange kleren (maar het is ook een beetje koud de laatste dagen) maar als het warm dragen ook wij korte broeken en T-shirts.
Balou je hoeft je nergens zorgen over te maken. Zorg dat je geinformeerd bent zodat dat als er symptonen zijn je direct kan reageren. Maar echt er komen letterlijk miljoenen toeristen elk jaar naar Cuba en eigenlijk heb ik nooit van gevallen bij toeristen gehoord (dat wil niet zeggen dat die er nooit geweest zijn), ik zal deze week nog een voorstel aan je man sturen en waar jullie ook voor kiezen: "Kom en geniet!"
Saludos,
Hijo |
|
| Naar boven |
|
 |
balou
|
Geplaatst: Di Jan 10, 2012 17:55 Onderwerp: |
|
|
@ Hijo,
Smeren jullie je ook dagelijks in met deet of niet? En als je klachten krijgt wat kunnen ze er dan aan doen, er schijnt toch niets tegen te doen te zijn?Heeft iemand uit je naaste omgeving het wel eens gehad? Sorry voor mijn vragen, ben gewoon erg ongerust erover en na het lezen van google ben ik nog ongeruster geworden hahahhaah! Verkopen ze op Cuba ook deet, hoe beschermen de Cubanen zich? Groetjes Balou |
|
| Naar boven |
|
 |
HijodelMundo
|
Geplaatst: Di Jan 10, 2012 20:35 Onderwerp: |
|
|
Balou,
Ik smeer nooit deet. Niet bij mezelf, mijn vrouw niet en dochter ook niet...
Voor zover ik weet is het toch zeer goed te genezen. Is een hevige griep. Er zijn geloof ik 4 varianten waarvan er een dodelijk kan zijn. Maar alle varianten zijn zeer goed te behandelen.
Nog geen familie of vrienden gehad die ziek zijn geweest.
Hijo |
|
| Naar boven |
|
 |
balou
|
Geplaatst: Di Jan 10, 2012 20:57 Onderwerp: |
|
|
| Enige wat je kan doen is rusten en veel water drinken heb ik al veel gelezen en gehoord! Verders zijn er geen medicijnen voor toch? Dank je voor je antwoorden! |
|
| Naar boven |
|
 |
HolandAstrid
|
Geplaatst: Di Jan 10, 2012 22:50 Onderwerp: |
|
|
Ik ben net terug.
In de zomer ben ik ook geweest en flink gestoken, als ik vergat te spuiten.
Mijn vriend vertelde me dat er nu geen muskieten waren, dus ik heb niet gespoten.
Maar ben toch 2x gestoken. Niks ernstigs. Gewoon jeuk.
Waar je vooral op moet letten is dat met regen je voeten nat worden en je dus niet meer beschermd bent.
En verder is het in de winter heerlijk, maar wel wat frisser, dus zeker ook lange broeken en lekkere truien mee.
Veel plezier als jullie gaan |
|
| Naar boven |
|
 |
balou
|
Geplaatst: Wo Jan 11, 2012 16:03 Onderwerp: |
|
|
| Uhm vergis ik me nu, maar als het bij ons winter is is het in Cuba toch juist zomer..(en dus warm?). Of is dat niet? Hoe warm is het nu in Cuba overdags gemiddeld? |
|
| Naar boven |
|
 |
HolandAstrid
|
Geplaatst: Wo Jan 11, 2012 17:42 Onderwerp: |
|
|
Tegenwoordig kan je online allerlei weerwebsites bekijken. Daar vind je alle info
Maar ik was er in juli. Het was 45 graden
En ik december zo'n 20 graden |
|
| Naar boven |
|
 |
HijodelMundo
|
Geplaatst: Wo Jan 11, 2012 19:03 Onderwerp: |
|
|
| balou schreef: |
| Uhm vergis ik me nu, maar als het bij ons winter is is het in Cuba toch juist zomer..(en dus warm?). Of is dat niet? Hoe warm is het nu in Cuba overdags gemiddeld? |
Balou je vergist je. Dat wat je stelt geldt voor het zuidelijke halfrond en Cuba ligt, net als Nederland, op het noordelijke halfrond.
Hijo |
|
| Naar boven |
|
 |
|