over alles wat met Cuba te maken heeft...

Moderator: FORUMBEHEERDER

#96989 door golds1
11 nov 2011, 18:34
Cuba is considering implementing the Swedish example in fighting prostitution by penalizing the clients rather than the sex workers, Cuban sexologist Mariela Castro said Thursday.
Sweden unveils tougher penalties for buying sex (27 Jan 11)
'Establish state brothels': Christian Democrat (10 Sep 10)
Big claims, little evidence: Sweden's law against buying sex (23 Jul 10)
"Sweden has done a really admirable job and even organizations like CENESEX (Cuban National Center for Sex Education) and the Federation of Cuban Women would like to emulate the Swedish experience," said Castro, daughter of President Raul Castro, in an interview posted on YouTube on Thursday.

Castro made her remarks following a trip to the Netherlands, where she visited Amsterdam's infamous Red Light District.

The sixth Cuban congress on Sex Education, Sex Therapy and Sexual Orientation would take place January 23-26, and according to Castro this would be "a very good opportunity to relaunch the debate on prostitution."

Some 100,000 prostitutes worked in Cuba before the 1959 revolution, according to official figures.

Following a fierce crackdown by the Castro regime, prostitution reappeared with the severe economic crisis that hit the island following the fall of the Soviet Union.

The 49-year-old sexologist, who heads CENESEX, said that "the Dutch experience cannot be replicated" on the communist island, but stressed that Cuba "is considering implementing the Swedish approach, which since 1999 has penalized the client and decriminalized the sex worker."
AFP/The Local (news@thelocal.se)
#96990 door golds1
11 nov 2011, 19:06
All these bullshit, to defend the women rights, when a man wants sex and pay for it, what is the problem! Worlwide they put the man in camps to have sex, like the red light district in holland or the sex camps in Pattaya. I love the adventure to have sex with somebody and I hate the controlled areas like the fkk's in Germany etc.

#96991 door Joop_Siroop
11 nov 2011, 19:16
Beste Golds,

allereerst, welkom op dit forum. Ik zag dat je ook Nederlands spreekt dus
geen Engels antwoord. En aangezien dit een Nederlands forum is raad ik je
aan om het zelf ook Nederlands te houden. Verder is het niet toegestaan
stukken of nieuwsberichten van andere websites te kopiëren naar het forum.
Dus dank voor je bijdrage maar in het vervolg graag in het Nederlands en
een link naar het interessante artikel. En tot slot heeft het geen zin om een
bijdrage twee maal te posten. De kopie wordt altijd verwijderd.

Saludos
JI
Laatst bijgewerkt door Joop_Siroop op 12 nov 2011, 04:32, in totaal 1 keer bewerkt.

#96992 door Encantó
11 nov 2011, 20:34
bron?

Dat kan alleen maar toegejuicht worden.

De jineteras (zachte prostitie) en prostituees kunnen vaak niet veel meer dan hun lichaam aanbieden om zichzelf en hun familie in leven te houden of een beter leven te geven.

Een fenomeen dat zich alleen zou voordoen in derdewereldlanden. In een aantal opzichten is Cuba een derdewereldland. Akkoord, iedereen heeft een dak boven zijn hoofd, gratis onderwijs, gratis geneeskundige verzorging en eten. Daarin verschilt Cuba o.a. van andere derdewereldlanden. Maar het dak is steeds vaker een golfplaten vergiet. De woning moet met steeds meer mensen worden gedeeld. Het aanbod en diversiteit van het voedsel dat met de libretta kan worden afgehaald daalt van jaar tot jaar. En over de middelen die de artsen hebben werd elders op het forum reeds geschreven. (zie ook artikel in Dbsuriname) .

Prostitutie tussen een rijke westerling en een armere Cubaan is een vorm van onderdrukking en machtsmisbruik. Het gaat absoluut niet op om te zeggen dat deze vrouwen (mannen) dan maar moeten weigeren.

Voor de Cubaanse overheid is er een extra reden om prostitutie te verbieden. Eén van de redenen van het succes van de Revolutie was immers het bestaan van en de afkeer van de grootschalige prostitie in de eerste helft van het vorige decenium. Vandaag wordt Cuba te veel op één lijn met bv. Thailand geplaatst. Een sexvakantieland. Dat mag het niet zijn.

#96993 door golds1
11 nov 2011, 21:32
"De jineteras (zachte prostitie) en prostituees kunnen vaak niet veel meer dan hun lichaam aanbieden om zichzelf en hun familie in leven te houden of een beter leven te geven"

Onjuist, om luxe producten te kunnen kopen of krijgen, de meerderheid van de cubaanse vrouwen zijn niet geïnteresseerd om hun lichaam te verkopen, diegenen die het wel doen heb je overal, niet alleen in derde wereldlanden, het is niet uit pure armoede, het is een soort vrouwen dat je overal vindt. Maar al die zever over vrouwen die uitgebuit worden is dik overdreven, het is omdat ze het zelf willen en niks anders, het is een spel van vraag en aanbod.

Sex uit pure armoede bestaat niet in Cuba.

#96994 door Pieterklu
11 nov 2011, 22:32
Nou Golds (volgens mij weer een alibi - maar ik kan het reageren niet laten) dat is een nog al boude uitspraak, die ik in twijfel trek. De enige oplossing om het jineterisme de kop in te drukken, is een algehele verbetering van de levensstandaard. Mij maak je niet wijs dat al die 16-jarige schoolmeisjes (en jongens) hun lichaam verkopen - zelfs op aandrang van vaders en moeders - omdat ze het zo leuk vinden een wipje te maken van een Italiaan van 69.

#96995 door Encantó
12 nov 2011, 00:20
Pieterklu schreef:Nou Golds (volgens mij weer een alibi (...)

Het lijkt hier soms wel een rariteitenkabinet (zucht).

@ golds1:
lees dit artikel over prostitutie in Cuba: het bevat veel extra informatie:
http://www.latinamericanstudies.org/cub ... -11-03.htm

Er zijn in Cuba echt wel veel arme meiden die zich (af en toe) verkopen om eens een keertje iets anders dan rijst en bonen te kunnen eten.

golds1 schreef:All these bullshit, to defend the women rights, when a man wants sex and pay for it, what is the problem!

Afgezien van een hoop andere problemen is er ook nog het probleem dat sex voor geld moreel verwerpelijk is.

#96996 door Eddy77
12 nov 2011, 08:57
Encantó schreef:Prostitutie tussen een rijke westerling en een armere Cubaan is een vorm van onderdrukking en machtsmisbruik. Het gaat absoluut niet op om te zeggen dat deze vrouwen (mannen) dan maar moeten weigeren.

Voor de Cubaanse overheid is er een extra reden om prostitutie te verbieden. Eén van de redenen van het succes van de Revolutie was immers het bestaan van en de afkeer van de grootschalige prostitie in de eerste helft van het vorige decenium. Vandaag wordt Cuba te veel op één lijn met bv. Thailand geplaatst. Een sexvakantieland. Dat mag het niet zijn.

Pff, uit jouw berichten blijkt dat je graag post in Santiago wilde krijgen, was dat voor 1 of andere jeva misschien? En ben je er dan zeker van dat daar het verschil in welvaart geen enkele rol in speelt?? En wat is dan het verschil met jineterismo? Ik wil hierop geen antwoord, maar ik hoop wel dat je nadenkt voordat je wat zegt.

En waar haal je het morele recht vandaan om mensen die proberen het hoofd boven water te houden op te sluiten (wat gebeurt in cuba om prostitutie te bestrijden) als ze met yumas omgaan??

Maar ik begrijp dat je in alle discotheken (inclusief de tenten waar westerse vrouwen vooral donkere cubanen opzoeken) razzias wil gaan houden en yumas wil gaan opsluiten? En dat om de revolutie hoog te houden??? En waar trek je de grens tussen jineteras aan de ene kant en cubanen die een relatie aanknopen met een yuma uit "liefde" aan de andere kant om te bepalen welke yumas opgesloten moet worden?? Horen de dames in de reportage van Sunny Bergman daar ook toe? En waar gaat Cuba de ontbrekende doekoe in haar budget vandaan halen als al die westerse dames en heren niet meer naar Cuba komen op jacht naar cubaanse schonen, vrouwen en mannen? Wil jij graag drastisch snijden in de libreta en de pensioenen van viejitos die verder geen familie hebben? Ga eens nadenken voordat je wat uitkraamt!

#96997 door golds1
12 nov 2011, 09:24
"Afgezien van een hoop andere problemen is er ook nog het probleem dat sex voor geld moreel verwerpelijk is".

Man, man, moreel verwerpelijk, hoe kom je erbij, koppel sex toch eens los van liefde en houden van.... Het is zoals eten en drinken maar blijkbaar zijn er nog altijd mensen, hopelijk niet de meerderheid, die deze redenering niet kunnen volgen.....

#96998 door klaassen
12 nov 2011, 10:32
golds1 schreef:"Afgezien van een hoop andere problemen is er ook nog het probleem dat sex voor geld moreel verwerpelijk is".

Man, man, moreel verwerpelijk, hoe kom je erbij, koppel sex toch eens los van liefde en houden van.... Het is zoals eten en drinken maar blijkbaar zijn er nog altijd mensen, hopelijk niet de meerderheid, die deze redenering niet kunnen volgen.....

Ik zou zeggen Laat iedereen in zijn waarden.Die mensen vechten ook om te overleven.
En ze weten heel goed wat er te koop is.

Hwm

#96999 door Encantó
12 nov 2011, 11:18
@Eddy77:
ik ga toch antwoorden.

1. Wat je in je eerste zin probeert te sugereren raakt kant nog wal.

2. 'En waar haal je het morele recht vandaan om mensen die proberen het hoofd boven water te houden op te sluiten als ze met Yumas omgaan'. Beste Eddy, daar ben ik helemaal op tegen: dat juist de arme Cubaan(se) moet opdraaien voor de rekening. Ik juich het juist toe dat niet langer de Cubaan(se) maar de sextoerist/hoerenloper in de toekomst de rekening gepresenteerd zal krijgen.

3.'Maar ik begrijp dat je in alle disciotheken...razzias wil gaan houden' . Beste Eddy, waar haal je deze bewering vandaan? Ik schrijf dat nergens, ik wil dat niet. Of ik kan mijn eigen comments niet lezen en vraag je dan: verduidelijk mij dan waar ik dit beweerd of geschreven heb.

4.'En waar trek je de grens (...) die een relatie aanknopen met een Yuma uit liefde. Eddy, tussen wit en zwart zijn vele tonen grijs. Je hebt gelijk in wat je hier schrijft. Maar dat is geen deel van mijn comment. (En als je het wil weten: ik heb hier geen oplossing voor).

5. Dan stel je nog een paar vragen over zaken waar ik niets over geschreven of beweerd heb. Dit wil ik je wel nog meegegeven: wat jij schrijft komt hierop neer dat de Cubanen de prostitutie induiken omdat ze niet kunnen leven van hetgeen ze kunnen krijgen met de libreta. En deel van de bevolking kan niet anders (jij beweert dit) dan hun lichaam te verkopen om te overleven (dat impliceer jij in je schrijven).

Ik vind dat de Cubaanse bevolking een beter leven verdient en probeer daar toe bij te dragen op een moreel verantwoorde en positieve manier.(bv. door geld te geven zonder er iets voor terug te verlangen). Voor jou is de oplossing (van het probleem van honger en tekort) het toestaan van de prostitutie. Heel erg, Eddy77, hoe jij het probleem denkt op te lossen. Heel erg.

- - -

@klaassen als je het tegen mij hebt:
ik wil geen oordeel vellen over de aanbodzijde. Het is altijd de vraagkant die m.i. verantwoordelijk is. Ik ben er dan ook voorstander van om de hoerenlopers te bestraffen zoals in het artikel bovenaan wordt aangekondigd.

- - -

Dit soort standpunten en de wijze van argumenteren (Ga eens nadenken voordat je wat uitkraamt!) heeft mij er meer dan twee jaar (na de ontdekking van dit forum) van weerhouden om hier iets te schrijven. En als ik al eens een bekende attendeer op cubaforum.nl dan delen zij deze houding.

Een aangename zaterdag nog verder.
Laatst bijgewerkt door Encantó op 12 nov 2011, 15:34, in totaal 1 keer bewerkt.

#97001 door Joop_Siroop
12 nov 2011, 15:08
Beste Klaassen
Het is bijna niet te doen om op mn iphone je megaqoute te editten. Dus ik heb maar gewoon je hele bericht verwijderd. Goed hè!
Onnodig quoten is forumvervuiling, heb ik geloof ik wel eens vaker aangegeven hier :-)

#97003 door Eddy77
12 nov 2011, 16:22
Mijn eerste punt was idd onder de gordel en die neem ik dan ook terug, daar kan ik geen oordeel over hebben. Excuus daarvoor.

Punt 3 en 4, ik geef alleen maar aan dat de implementatie van wat je voorstelt moeilijk zo niet onmogelijk gaat worden en stel de vraag hoe jij dat zou doen en daar heb je geen antwoord op.

Punt 5, jouw standpunt komt neer op makkelijke morele leunstoelverontwaardiging. Natuurlijk ben ik het met je eens dat de levenstandaard omhoog moet, de vraag is wat je ondertussen doet en dan moet je realistisch zijn. En natuurlijk zie ik prostitutie niet als een oplossing voor honger en tekort, maar gegeven dat er tekorten zijn, moet je je afvragen of je de situatie beter maakt door prostitutie te verbieden. Of geloof je in Verelendung? Dat zou ook kunnen. Dus dat je de situatie slechter en slechter moet maken tot mensen verandering eisen?

In Europa is de discussie een hele andere met loverboys en vrouwenhandel, dus die discussies kun je niet vergelijken. Als Cuba ons welvaartsniveau zou hebben, zou ik deze mening niet hebben, want dan verandert de hele discussie en argumentatie.

Dan nog een quote:

"wat jij schrijft komt hierop neer dat de Cubanen de prostitutie induiken omdat ze niet kunnen leven van hetgeen ze kunnen krijgen met de libreta."

Dit veroordeel je neem ik aan? Maar je schrijft zelf ongeveer hetzelfde:

"De jineteras (zachte prostitie) en prostituees kunnen vaak niet veel meer dan hun lichaam aanbieden om zichzelf en hun familie in leven te houden of een beter leven te geven. "

En tja, ik discussieer fel, heb aangegeven dat ik op 1 punt onder de gordel ben gegaan, maar scherp discussieren maakt wel de argumenten duidelijker.

#97004 door Encantó
12 nov 2011, 16:54
Eddy77 schreef:Dit veroordeel je neem ik aan? Maar je schrijft zelf ongeveer hetzelfde

Inderdaad, ik schrijf hetzelfde (in iets andere context: ik veroordeel het, maar ze hebben nauwelijks keuze, jij vergoelijkt om dezelfde reden).
Ik veroordeel wel waar je schrijft:

Eddy77 schreef: Ga eens nadenken voordat je wat uitkraamt!

Je begrijpt nu dat je eigen uitspraak vooral op jezelf van toepassing is.

Het is zinloos om je te verschuilen achter 'En tja, ik discusieer fel (...)' om de argumenten duidelijker te maken. Fel discussiëren mag niet betekenen beledigen.

Tot slot: wat de implementatie betreft: dat werd reeds uitgewerkt in het Zweedse model waarnaar hierboven verwezen wordt.
#97008 door Abena
13 nov 2011, 12:11
Quote: En waar trek je de grens tussen jineteras aan de ene kant en cubanen die een relatie aanknopen met een yuma uit "liefde" aan de andere kant om te bepalen welke yumas opgesloten moet worden??

IK VIND dat vanaf het moment dat een yuma en een Cubaan een relatie beginnen, is er grote ongelijkheid/afhankelijkheid m.n. op financieel gebied en op het vlak van Cuba te kunnen verlaten. Die ongelijkheid en afhankelijkheid leidt vaak tot misbruik van de Cubaan(se) maar ook tot misleiding door de Cubaan(se). Jineterismo en prostitutie kunnen daar uit voortkomen. Vanuit mijn positie en mijn referentiekader (afkomst, geloof, sexe, financiele positie, democratie,...) ziet het er allemaal heel anders uit dan vanuit de positie en referentiekader van de Cubaan(se). Ik probeer vooral goed te luisteren naar wat de Cubaanse betrokkenen ervan vinden en er dan genuaneerd en met respect mee om te gaan. Dat vind ik best wel moeilijk.

#97013 door Eddy77
13 nov 2011, 19:20
Heb er nog wat langer over nagedacht en het probleem schuilt nou juist in de implementatie. Er zijn voor dit thema belangrijke verschillen met Zweden. Ten eerste is Zweden een geemancipeerd land waar relaties vanwege de belangen dus geld veel minder voorkomen, dus de lijn tussen prostitutie en geen prostitutie is veel duidelijker te trekken. Ten tweede is er Zweden weinig corruptie en dat is in Cuba helaas wel anders. Als je klanten van prostitutuees gaat straffen, heb je en impartiele overheid nodig die geen akkoordjes sluit met de Cubaanse dames (of heren).

Vanuit deze argumentatie kan ik uittekenen wat er zou gebeuren als Cuba een Zweeds model zou gaan invoeren. Single toeristen worden schuw om met Cubanen om te gaan. Zowel de heren die doelbewust vrouwen gaan zoeken in Cuba, de dames die voor de salsa naar Cuba gaan en kijken of ze dan ook nog een leuke cubaan tegen het lijf zullen lopen. En de dames en heren die gewoon lekker op vakantie gaan in Cuba en voor de charmes van een leuke cubaan(se) vallen. Want waar trek je de grens bij wetgeving? Je komt een leuke cubaan(se) tegen, je kan het goed vinden en je wil die persoon helpen. Is dat dan foute boel?
Dit gaat een flinke slag zijn voor het toerisme in Cuba, een belangrijke inkomstenbron voor zowel de cubaanse bevolking als de cubaanse overheid. En dan kom je dus bij de argumentatie die ik al (meer polemisch) opgebouwd heb. Het leven voor de cubaanse bevolking wordt economisch slechter. En niet alleen voor de jineteras en jineteros, ook voor taxichauffeurs, casaeigenaren, degenen die schoonmaken in casas, de salsaleraren. (Een intermezzo: je kan natuurlijk zeggen dat relaties tussen westerse vrouwen en cubaanse salsaleraren niet onder de verbodswet zouden moeten vallen, maar dan zou ik je graag uitnodigen eens bij de salsafeesten te gaan kijken in bv de 1830, las yumas estan acabando! En de cubaanse dansers drinken bijna allemaal redbull, waarom zou dat toch zijn... Dat laatste was een grapje, niet dat mensen weer beledigd zijn)
Ten tweede loopt de cubaanse overheid geld mis, daar kwam mijn argumentatie over de libreta vandaan. En zolang Cuba niet meer verandert aan haar economie in plaats van de kleine stapjes die nu genomen worden of net als venezuela plots een enorme berg olie vindt, ontstaan gaten in de overheidsbegroting. Je kan het verwerpelijk vinden dat ik hierop wijs, maar je zult effecten onder ogen moeten zien.

Dan, onzin die uitgekraamd wordt, dat hou ik staande en vind ik niet beledigend, dat was op zijn plaats. Want een moreel standpunt dat prostitutie en sextoerisme verwerpelijk is, vind ik prima. Maar daaraan voorstellen koppelen die de zaken aantoonbaar slechter maken en die met een morele superioriteit poneren, maakt mij erg kriegel. Want dan denk je niet na over de effecten van wat je voorstelt en denk je dus niet na voordat je wat uitkraamt.

Quote van Encanto: 'Voor jou is de oplossing (van het probleem van honger en tekort) het toestaan van de prostitutie. Heel erg, Eddy77, hoe jij het probleem denkt op te lossen. Heel erg.'

Dit is wat mij betreft kwalijker qua discussievorm, want dat is erg op de man spelen, waarbij ook nog mijn hele argumentatie verdraaid wordt. Zoals ik al aangaf zie ik het niet als oplossing, maar wijs ik op de effecten en onmogelijkheden om regels zoals jij die voorstelt door te voeren. Maar goed, ik heb al aangegeven, makkelijke morele leunstoelverontwaardiging.

Tot slot, Encanto schrijft 'door geld te geven zonder er iets voor terug te verlangen.' Heb je ooit bedacht dat cubanen die hun geld in het toerisme verdienen en alle tijd voor je maken om met je te converseren en converseren, dat ook als werk zien. Een casaeigenaar, een taxichauffeur, een cubaan die je zomaar op straat tegenkomt, ziet het converseren voor een deel als werk. Ik veroordeel dat volstrekt niet, maar ben je wel bewust van de dingen. Dus je kan niet zeggen dat je er niks voor terug eist, want door jouw gedrag passen mensen zich aan. Tenzij je in Varadero in een hotel gaat zitten en van de toerismediensten gebruik maakt, waarbij volstrekt duidelijk is waarvoor je betaalt en vervolgens 1 dag goed gaat doen door scholen en bejaardenhuizen gaat bezoeken en dan razendsnel spulletjes of geld te overhandigen zonder tijd op te eisen van de mensen die er werken.

#97015 door Wim
14 nov 2011, 00:33
een hoer is een hoer............ maar de man die er gebruik van maakt is net zo slecht. Economische motieven of niet, als je van jezelf houd, verkoop je jezelf niet en de klant........ die kan in het normale leven niks krijgen en buit de situatie uit dat ie in Cuba goedkoop kan........ ook een loser dus

Mijn schoonzusjes hebben het niet breed, maar doen dit niet... kwestie van zelfrespect.

Basta

saludos
Wim

#97017 door Eddy77
14 nov 2011, 00:54
En als je met een yuma trouwt, dan verkoop je jezelf in het geheel niet? Waar ligt de grens? Ik veroordeel niemand hier die samen is met cubaan of cubaanse maar sta dan ook niet zo snel met je oordeel klaar en schrijf geen dingen als 'een hoer is een hoer.'

Nou goed, ik heb mijn onderbouwde mening gegeven en ga verder niet meer aan deze discussie deelnemen, want teveel mensen hebben allerlei sterke oordelen over dit thema zonder bijzonder goed na te denken.

Nog 1 ding Wim: Vraag eens aan je schoonzusjes of ze met een pasmao daten que resuelve 400 pesos mensual...

#97018 door Wim
14 nov 2011, 08:29
@ Eddy, nee !!

Trotse cubanas zijn het die liever zuchtend door het leven gaan, zoals in NL ook zoveel bijstandmoeders en andere mensen zwaar onder modaal moeten leven en niet de weg van het jinetera zijn kiezen......

Droevig is het.......
en die vraag van je, ¡ Qué tengas verguenza, chico !

Salu2
Wim

#97025 door carino
14 nov 2011, 13:34
Ik ben het grotendeels met Eddy eens, het probleem zit 'm in de implementatie.
Op dit moment is prostitutie in principe al verboden in Cuba. Lees het forum en je zult meerdere threads tegenkomen die gaan over de willekeurige aanhoudingen van cubanas die samen met een yuma op straat lopen. En na 3 maal gaan ze voor 2 jaar de bak in voor heropvoeding.
Bovenal denk ik dat het verschil heel moeilijk te bepalen zal zijn tussen:
1) Prostitiuees
2) Jineteras en
3) Cubanas die graag een relatie met een buitenlander willen,
Ergo, iedereen zal aan de willekeur van de politie zijn overgeleverd en de corruptie zal welig tieren.
De meerderheid (mijzelf incl.) van de mannen op dit forum die een relatie hebben met een cubaanse of getrouwd zijn, zouden veel problemen ondervinden omdat zij van categorie 3) naar 2) of 1) zouden verhuizen.

#97027 door Tijn
14 nov 2011, 16:12
Het oudste beroep ter wereld tiert welig over de hele wereld.

Ook in Nederland zijn er vrouwen genoeg die tegen een materiële compensatie het bed met mannen delen die ze anders waarschijnlijk geen blik waardig zouden keuren.
Die materiële compensatie loopt via geld en cadeautjes tot huwelijk en de helft van het vermogen. (ook in Zweden)

Dat wij hier zo serieus discussiëren omdat mevrouw Castro een opmerking maakt geeft wel aan dat we geen idee hebben over het politieke spel van Cuba, maar dat terzijde.

Ben afgelopen weekend, met deze discussie in gedachten, eens een kroeg ingelopen en heb vijf vrouwen het aanbod gedaan: "Als ik jou nou 4000 euro geef, geef jij mij dan een leuke nacht (twee maandsalarissen ter vergelijking). Twee dames (en ze waren leuk) zeiden direct "ja". Van de andere drie (die dus in eerste instantie "nee" zeiden) kwamen er twee een tijdje later alsnog informeren of het aanbod nog gold... :wink:

Dus laten we stoppen met stickers te plakken op andere mensen. In wij en zij denken en al helemaal niet de waarheid in pacht hebben als het over andermans beslissingen gaat...

Heb al vaker gezegd dat ons referentiekader niet past op dat van de Cubanen. Kunnen we wel blijven wringen, maar het blijft niet passen hoor...

Om het cirkeltje rond te maken: Je denkt toch niet dat al die "salsa" leraren met die toeristes "dansen" omdat ze zo lekker dansen? Je denkt toch niet dat Pieter Storms met Nina is getrouwd omdat ze zo fijn... :oops:

#97029 door Encantó
14 nov 2011, 16:37
@carino
Implementatie:
dat is al helemaal uitgewerkt in de Zweeds wet. Hoef je je kop niet op te breken.
Meer info: Prostitution in Sweden (wiki). Het is een lang artikel (zelfs naar wiki-normen) maar dan weet je ook waar je over spreekt. Ik vind deze opmerking belangrijk:
(wikipedia:) Sweden's Sex Purchase Act (1999) makes it illegal to purchase sexual services but not to sell them. The rationale for criminalising the purchaser but not the seller was stated in the 1997 government proposition, namely that "...it is unreasonable to also criminalize the one who, at least in most cases, is the weaker party who is exploited by others who want to satisfy their own sexual desires"

Bovendien moet je geen verschil bepalen tussen prostituees, jineteras en Cubanas die een buitenlander willen. Laat dat maar over aan de hoerenloper. En omdat het over buitenlanders gaat zal de politie veel minder tot niet willekeurig optreden omdat het moeilijk afspreken is i.v.m. omkopen.

En de meerderheid van de mannen die eerzaam gehuwd zijn, hetzij een relatie hebben, hoeven absoluut niets te vrezen. Wel de hoerenlopers. Het zou niet slecht zijn als er eenzelfde systeem kwam voor hen zoals nu bestaat voor de jineteras: three strikes is out' = definitief toegang tot Cuba ontzeggen.

@Tijn: ik kom zelfs reclame voor je boek tegen op hookers.nl : cubaconga ...

#97030 door Tijn
14 nov 2011, 16:43
hahaha... tis niet "mijn" boek :wink:

@Tijn: ik kom zelfs reclame voor je boek tegen op hookers.nl : cubaconga ...

En dan moet "liefde en sex op Cuba" nog verschijnen... Lijkt me meer geschikt voor het Hookers publiek!

#97034 door Eddy77
15 nov 2011, 00:46
Ja pff, Encanto, je gaat totaal niet op mijn argumentatie in want je verwijst naar Zweden en ik heb aangegeven dat Zweden en Cuba niet te vergelijken zijn qua randvoorwaarden om dit beleid in te voeren. Ik ben het met je quote nog best eens, maar dat is niet zo relevant voor de cubaanse discussie.

En je hebt er verder ook niet veel van begrepen getuige deze quote:

'En omdat het over buitenlanders gaat zal de politie veel minder tot niet willekeurig optreden omdat het moeilijk afspreken is i.v.m. omkopen.'

Eraan gedacht dat de omkoping/chantage via de cubaan/cubaanse zal gaan: 'Als je mij nu geen doekoe of cadeau geeft, dan ren ik naar de politie en word je opgesloten.'

Ja dan ga jij natuurlijk zeggen dat je dan als toerist naar de politie kunt gaan om aangifte van afpersing te doen, ja duh, wanneer was je eigenlijk voor het laatst in Cuba? Heb je enig idee van hoe de zaken eraan toe gaan in Cuba?

En tja, de politie niet willekeurig, maar waar gaat ze de info vandaan halen? Juist van de cubaan of cubaanse die aan het chanteren is bij de toerist(e), want anders hebben ze geen zaak. Of cubaan/cubaanse of dacht je dat er tussen cubanen onderling geen prostitutie is? Kijk de film los dioses rotos maar eens na over een rijke cubaanse die er gigolos op na houdt

#97036 door Tijn
15 nov 2011, 05:40
Dat is een mooi beeld Eddy... Laat de Cubanen de toeristen chanteren en als de toerist niet betaalt, gaan ze de bak in...
Voorspelling: Binnen 24 uur zitten alle toeristen, inclusief dat lieve meisje van 12 uit Zweden en dat bejaarde koppeltje uit Canada, achter de tralies...