| Auteur |
Bericht |
mov
|
Geplaatst: Ma Okt 17, 2011 09:46 Onderwerp: Niet echt slechte ervaringen |
|
|
Beste Lezers,
Zelf gebruik gemaakt van Arkefly in Maart 2011 (Holguin), in principe niet echt een slechte ervaring, alleen de volgen opmerkingen:
- Terugvlucht had 8 uur vertraging, op zich geen probleem omdat we in het resort konden blijven.
- Ze lijken zich niet echt te houden aan de stoelnummering, het was eigenlijk zitten waar je zitten kan. Ik had geluk, vloog alleen en had drie stoelen voor mijzelf op de heenvlucht.
- Cancun vind ik en een drama persoonlijk, niets te krijgen (neem dus wat mee in je handbagage!). En als verstokte roker helaas geen mogelijkheid om ergens op te steken.
- Personeel was vriendelijk en correct.
Ik heb voor de komende maal toch maar iets meer uitgegeven en voor de Comfort Class gekozen. Ben benieuwd of dat nog veel gaat uitmaken.
MvG,
Maarten |
|
| Naar boven |
|
 |
|
|
 |
elmister
Geregistreerd op: 18-8-2009 Berichten: 352 Woonplaats: Cuba-Nederland-Polen-Panama
|
Geplaatst: Ma Okt 17, 2011 10:23 Onderwerp: |
|
|
Mijn laatste ervaring met Arkefly was niet best!
Geboekt Comfort Premium heen en terug.
Heen:
Op Schiphol aparte balie voor Premium Comfort gesloten, Ik mocht dus in de rij gaan staan met alle andere passagiers van Arkefly. Waardoor ik bijna mijn vlucht miste.
Verder was de heenreis Oke, goede service.
Terug:
Een werkelijk drama, 4 uur in het vliegtuig gezeten wachtende p vertrek vanaf Varadero, Geen water, eten of wat dan ook aan boord. Plaats bezet richting Cancun. Daar overstappen en natuurlijk een uur in zo'n hok worden gezet. Op de terug reis hele slechte service, Stewardessen liepen alleen maar te kletsen.
Ik zal het eerlijk zeggen dit was de meest slechte terugvlucht die ik in heel mijn leven gehad heb, Toe ik eenmaal thuis was kon ik zo de kist in, helemaal kapot. |
|
| Naar boven |
|
 |
Dezperado
Geregistreerd op: 4-3-2011 Berichten: 31 Woonplaats: Giesbeek(Zevenaar)
|
Geplaatst: Ma Okt 17, 2011 10:57 Onderwerp: |
|
|
We zitten nog steeds in een economische dip die voorlopig niet beter wordt.
Bedrijven beginnen te snappen dat als ze zich niet onderscheiden met een goede service ze nog meer klanten gaan verliezen.
Ik had begrepen dat KLM ook direct op Cuba zou gaan vliegen. |
|
| Naar boven |
|
 |
B767-300ER
|
Geplaatst: Ma Okt 17, 2011 13:48 Onderwerp: |
|
|
KLM gaat idd rechtsreeks op Havana Vliegen, met op maandag en donderdag een tussenstop op Punta Cana op de terugreis.
VWB service en dergelijke, de service bij TFL is achteruit gegaan, minder eten en drinken aan boord, toch gaan ze nu al 3x per week naar cuba ipv de 2x per week welke het vorig jaar was. |
|
| Naar boven |
|
 |
B767-300ER
|
Geplaatst: Ma Okt 17, 2011 14:03 Onderwerp: |
|
|
| Dezperado schreef: |
op het moment dat ik eindelijk kan gaan zitten en mn zitplaats is bezet en ik meld dat en het wordt afgedaan met "ga maar ergens anders zitten" dan heb ik het wel gehad met deze touroperator. Het gaat me niet om het geld.
en dat ik terug ging via Cancun was me ook bekend.
Ik vlieg de volgende keer wel met een betere en iets duurdere maatschappij.
Na de Cuba reis vloog ik naar de Philepijnen en daar werd ik door KLM gratis geupgrade naar businessclass en ontvangen met champagne. Had ik ook extra beenruimte gereserveerd. Geen extra kosten. |
Even een misverstand uit de weg helpen. ArkeFly is geen touroperator, maar een vliegmaatschappij. De touroperator is Arke of Holland International of Kras.
(Etos en Albert Heijn zijn tenslotte ook niet hetzelfde, maar hebben wel dezelfde moeder: Ahold, zo ook met ArkeFly en Arke, niet hetzelfde, maar beide van TUI)
Tsja,beperkte service en bij KLM uiteraard veel beter. Echter daar betaal je ook voor. Het is maar 10 uurtjes vliegen, heb even gekeken voor de prijzen buiten een schoolvakantie en feestdagen, (dus zonder aanbiedingen/kortingen dure toeslagen en ;ast minutes. etc) dus halverwege Januari: KLM 980 euro per retour naar HAV, ArkeFly 689 euro naar Varadero. Tsja is toch bijna 300 euro (=33% verschil).... en om voor die 10 uurtjes en het eten bij KLM nou 300 euro meer te betalen |
|
| Naar boven |
|
 |
carino
Geregistreerd op: 4-5-2004 Berichten: 2556 Woonplaats: Cuando estoy en Cuba: Santiago, reparto Santa Rosa
|
Geplaatst: Di Okt 18, 2011 16:05 Onderwerp: |
|
|
| Mijn laatste ervaring met Arkefly (mei 2011) was prima. |
|
| Naar boven |
|
 |
B767-300ER
|
Geplaatst: Di Okt 18, 2011 20:42 Onderwerp: |
|
|
Ik vlieg al jaren met die gasten.
Altijd netjes en goed. Je weet van te voren wat je krijgt. Dus ik stel me daarop in.
1x mega vertraging gehad terug, maar mocht netjes op mijn hotel blijven en werd later opgehaald. Halve dag extra vakantie voor nop. Mij hoor je niet klagen. |
|
| Naar boven |
|
 |
salsalieve
|
Geplaatst: Wo Okt 19, 2011 19:16 Onderwerp: |
|
|
| Ik heb al vaak met Arkefly naar Cuba gevlogen en maar 1 keer 3 uur vertraging gehad in Amsterdam en 1 keer 1,5 uur in Holguin. Verder nooit problemen gehad, de service aan boord is niet uitgebreid maar daar kun je rekening mee houden door zelf wat mee te nemen. De laatste keer heb ik op de terugreis premium comfort gevlogen en ik vond de service super, ook zit je prima. Heb alweer geboekt voor december helaas was er geen premium comfort beschikbaar voor de terugreis, zou het zo weer boeken is echt relaxed reizen. Heb wel gezien dat ze vanaf november terug via Punta Cana gaan ipv Cancun en dat de reisduur veel langer is. Ik vermoed dat je daar veel langer moet wachten dan in Cancun dat is dan wel weer minder. |
|
| Naar boven |
|
 |
mov
|
Geplaatst: Do Okt 20, 2011 11:38 Onderwerp: Punta Cana |
|
|
Hallo,
Men bedoeld hiermee Punta Cana in de domicaanse republiek mee?
Dan vlieg je al weer wat naar het westen, zou misschien wat minder vertraging optreden dan Cacun
MvG,
Maarten |
|
| Naar boven |
|
 |
salsalieve
|
Geplaatst: Do Okt 20, 2011 20:11 Onderwerp: |
|
|
| nou dat zie je niet terug in de reistijd die ze opgeven. |
|
| Naar boven |
|
 |
B767-300ER
|
Geplaatst: Vr Okt 21, 2011 17:45 Onderwerp: |
|
|
Salsalievie,
De vluchten naar Holguin gaan vanaf november inderdaad op de terugreis via Punta Cana. De totale vluchttijd Amsterdam-Holguin-Punta Cana-Amsterdam inclusief alle grondtijden is korter dan Amsterdam-Holguin-Cancun-Amsterdam.
Vergeet niet dat Punta Cana-Amsterdam slechts een uurtje of 8/9 vliegen is, terwijl Cancun-Amsterdam al snel een uurtje 9/10 vliegen is.
Wil geen reclame maken, maar op mijn website www.vliegschemas.nl kan je de vluchten bekijken inclusief tijden en tussenlandingen.
Zo zie je dat de vlucht Amsterdam-Holguin-Punta Cana-amsterdam slechts 23 uur en 45 minuten duurt, en de vlucht Amsterdam-Holguin-Cancun-Amsterdam 24h30 minuten duurt. Via Punta Cana is dus 3 kwartier korter.
Over de wachhttijden op Punta Cana, van het caribisch gebied is de afhandeling op Punta Cana verreweg de beste en snelste afhandeling. ArkeFly heeft de snelste omdraaitijden in het caribisch gebied op Punta Cana.
Punta Cana is een fijner en sfeervollere luchthaven om te verblijven dan Cancun. Restauarants en winkels zijn aanwezig en ja kan er vrij de hele luchthaven rondlopen. Tip, neem een paar Amerikaanse Dollars mee, daar kan je probleemloos mee betalen op Punta Cana Airport.
Succes en veel plezier aldaar!! |
|
| Naar boven |
|
 |
PapiChulo
|
Geplaatst: Za Nov 19, 2011 10:21 Onderwerp: |
|
|
In de Telgraaf vandaag staat er ook een korte artikel over de ellende met Arke....
Voor lange mensen is het tevens folter om ruim tien uur in in krappe stoelen te zitten van Arkefly met een beenruimte van slechts 76cm (economy).
Laatst ben ik b.v in een Lufthansa toestel gevlogen waar de standard beenruimte in de Economy class maar liefst 86cm is - dit is nog twee cm meer dan in de "comfort class" van Arjefly.....  |
|
| Naar boven |
|
 |
Joop_Siroop
|
Geplaatst: Za Nov 19, 2011 12:40 Onderwerp: |
|
|
Ja, dramatisch!!!!
Maar als je 279 voor een retourtje Cuba betaalt moet je niet te erg zeuren.
 |
|
| Naar boven |
|
 |
sandersh
|
Geplaatst: Di Dec 06, 2011 02:34 Onderwerp: |
|
|
Eind juni vloog ik in een propvol vliegtuig van Arkefly terug uit Varadero. De landing in Cancun verliep erg vreemd. Hortend en stotend kwamen we tot stilstand. Op het bord in de wachtruimte stond dat we 14 uur vertraging hadden. Ik vroeg wat er aan de hand was. Na enige tijd bleek dat de remmen vh vliegtuig volledig defect waren. Met dit toestel kon absoluut niet verder gevlogen worden. We werden in 4 bussen gestopt en reden ruim twee uur naar een prachtig 4-sterren resort. Daar stond een mega 'lopend buffet'. Ik dacht dat ik in de hemel aangekomen was, na 5 weken matig culinair Cuba. Mijn mede passagiers waren enorm ah mopperen. Die wilden snel naar Holland. Ik vond het geweldig. Een ligbad, kabel tv en gratis cocktails. Opgeteld hadden we 22 uur vertraging.
In maart had ik 24 uur vertraging. Met Martin Air. Toen was er in Havana een vliegtuigtrap tegen het vliegtuig gebotst. Werd er een ander vliegtuig uit Ned. gehaald. Mocht ik gratis overnachten in hotel Habana Libre. Ik hou daar wel van. Hoort gewoon bij reizen. |
|
| Naar boven |
|
 |
carino
Geregistreerd op: 4-5-2004 Berichten: 2556 Woonplaats: Cuando estoy en Cuba: Santiago, reparto Santa Rosa
|
Geplaatst: Di Dec 06, 2011 13:03 Onderwerp: |
|
|
Haha, je hebt gelijk, ik hoop dat ik de volgende keer ook zo'n vertraging oploop. Op naar Arkefly !  |
|
| Naar boven |
|
 |
mov
|
Geplaatst: Di Dec 06, 2011 14:01 Onderwerp: Rookruimte |
|
|
Weet iemand of er een rookruimte op punta casa is?
MvG,
MOV |
|
| Naar boven |
|
 |
B767-300ER
|
Geplaatst: Di Dec 06, 2011 19:23 Onderwerp: Re: Rookruimte |
|
|
Ja, Punta Cana is een buitenluchthaven. Je wacht in de open lucht met een rieten dakje boven je. Geen grapje. |
|
| Naar boven |
|
 |
cpo
|
Geplaatst: Wo Okt 17, 2012 14:51 Onderwerp: |
|
|
| Heb je bij arkefly op de heen en terugreis een tussenstop op Cancun? Hoe lang duurt die tussenstop? |
|
| Naar boven |
|
 |
Joop_Siroop
|
Geplaatst: Wo Okt 17, 2012 15:55 Onderwerp: |
|
|
Ja, de tussenstop op Cancun duurt normaal gesproken iets langer dan 1 uur.
echter...
de laatste 2 keer liet men ons in het vliegtuig zitten ipv overblijven in
transitruimte. Bloedjeheet in het vliegtuig en dan is een uur toch wel lang
met 20 Mexicaanse schoonmakers (waarvan er 1 het gore lef had om mn
Reef flipflops van onder mn stoel te jatten).
Ik heb ook nog een keer 27 uur in Cancun vast gezeten maar dat kan ook
met Martinair zijn geweest.
Bij Arke loont het wel om comfortklasse te kiezen vanwege iets meer been-
ruimte en 5 kilo meer bagage. |
|
| Naar boven |
|
 |
cpo
|
Geplaatst: Wo Okt 17, 2012 16:06 Onderwerp: |
|
|
herkenbaar, wij hebben begin dit jaar gevlogen met britisch airways naar Tobago, en op Barbados ook een uur stilgestaan waarbij we ook het vliegtuig niet uitmochten. Dat uur duurt dan erg lang, inderdaad warm en benauwd in een vliegtuig.
Maar we gaan ervanuit geen oponthoudt te hebben dit keer! |
|
| Naar boven |
|
 |
stefano
|
Geplaatst: Wo Okt 17, 2012 22:33 Onderwerp: |
|
|
volgens bij ons verteld werd, is dit het nieuwe beleid van de luchthaven te Cancun ... geen Transitruimte mee voor passagiers die daarna met hetzelfde vliegtuig verder vliegen ... die moeten blijven zitten ... |
|
| Naar boven |
|
 |
Encantó
|
Geplaatst: Wo Okt 17, 2012 22:47 Onderwerp: |
|
|
Had mij voorgenomen nooit meer met Arke te vliegen. Dan toch maar gedaan om in Holguin aan te komen en een nationale vlucht te vermijden. Doch ik zie op tegen de vlucht met de ryanair van de Caraïben... |
|
| Naar boven |
|
 |
sandersh
|
Geplaatst: Wo Okt 17, 2012 23:47 Onderwerp: |
|
|
| Encanto, een flinke koptelefoon met eigen muziek, hoorspel, luisterboek, gedownloade film, doet wonderen. Lekker jezelf afsluiten en in je eigen wereld gaan zitten. Flesje tax free erbij + een zak noten, klaar ben je. Dan hoor je ten minste niet wat mijn tijdelijke Arke buurman aan zijn vrouw vroeg; 'Schat, waar gaan we eigenlijk heen?'. |
|
| Naar boven |
|
 |
FransJJ
Geregistreerd op: 10-5-2012 Berichten: 33 Woonplaats: Alphen aan den Rijn
|
Geplaatst: Do Okt 18, 2012 05:58 Onderwerp: Arke vliegt rechtstreeks naar Varadero of Holguin |
|
|
Arke vliegt rechtstreeks naar Varadero of Holguin. (vluchtduur: 11uur 10min)
Terug vliegen ze echter wel over Cancun. (vluchtduur: 13uur 55min)
Ervaring met Arke heb ik nog niet, maar het zal geen KLM of Singapore Airlines zijn (daar wel ervaring mee).
Vrijdag 14 december vlieg ik met Arke. Ik merk het wel!
groet
Frans |
|
| Naar boven |
|
 |
quelindaescuba2000
|
Geplaatst: Do Okt 18, 2012 07:16 Onderwerp: |
|
|
| Overschat de duurdere maatschappijen ook niet laatste vlucht naar Cuba was met Air France, service was abominabel moesten echt om een drankje vragen omdat de dames te beroerd waren rond te lopen. Hoewel er toegewezen stoelen waren, was het chaotisch omdat de stewards van te voren al vertelde dat iedereen mocht gaan zitten waar hij/zij wilde m.u.v. business class nadat er geteld was, maar daar houden veel mensen zich niet aan dus we liepen al vertraging op omdat zij kennelijk niet konden tellen met mensen in andere stoelen en we dus drie keer stoelendans hebben moeten doen voor we konden vertrekken. Ga nu aan het eind van het jaar Arkefly ervaren mijn dochter is met hen naar Curacao gevlogen en vond het allemaal wel meevallen. |
|
| Naar boven |
|
 |
|