over alles wat met Cuba te maken heeft...

Moderator: FORUMBEHEERDER

#77948 door cubavision
19 nov 2008, 22:05
Iedereen die de komende tijd naar Holguin vliegt zal op de terug weg een leuke verassing krijgen i.v.m operationele problemen vlieg je terug met JET AIR het geluk heb je dan misschien nog wel dat je niet over cancun naar huis vliegt maar rechtstreeks naar Amsterdam. ik dacht al altijd als ik naar Belgie rij worden de wegen slechter maar helaas is dat ook met hun vliegtuigen zo gestelt. vlieg je de heen weg met comfort class kun je dat de terug reis vergeten want het toestel heeft allemaal dezelfde stoelen met weinig been ruimte. ze hadden niet genoeg entertainment beeldschermen aan boord en vroegen of je samen wilde kijken beetje raar toch.Er waren 2 bemanningsleden van Arke fly op die vlucht een purser en een assistent purser en die schaamte zich beide kapot. kapotte stoelen de verlichting in de stoelen werkte bij niemand dat wil zeggen ze zetten het in werking maar het vliegtuig leek net een knipperende kermis atrakatie.Dus hebben ze de verlichting maar uitgezet. Heb nog nooit zo'n sjagerijnig cabinepersoneel meegemaakt.ze kwamen dus allemaal uit Belgie.
Als je vriendelijk wat vroeg kreeg je alleen maar een antwoord "da moet gij aan arke vragen wij zijn daar niet van" Voor het opstijgen vergaten ze nog de bagage bakken te sluiten die nog open stonden dus hebben we dat maar zelf gedaan. Achter mij zaten 3 stewardessen van arke fly die vrij waren en mee terug vlogen die kregen dus dezelfde behandeling als wij als we wat wilde vragen en zaten met open mond te kijken. kreeg de ene rij een lunch waarbij ze vroegen of je een sandwich met kaas of ham wilde aan onze kant werdt niks gevraagt werdt zo op je platau geknalt zonder iets te zeggen ze kwamen eerst daarna alleen met thee rond,toch maar effe gevraagt of ze ook nog koffie hadden. die blik van de stewardes had me kunnen doden zo keek ze naar mij. heb met de purser gesproken die letterlijk vertelde dat ze ook niets wist dat dit toestel zou komen en had van meerdere passagiers gehoort hoe ze door het cabine personeel behandelt werden en had dat ook door gegeven aan de purser van Belgie. ze deelde ook klachten formulieren uit en vroeg ons uitdrukkelijk om deze ook in te vullen verder vertelde ze dat binnenkort deze 2 maatschappijen tot een concern gaan behoren. dan moeten ze het cabine personeel van belgie toch nog aardig bij gaan schaven en dat vliegtuig een keer goed reviseren. prima er kan altijd wel wat mis gaan maar dit sloeg toch wel alles. Volgens de purser zal dit meerdere keren gaan voorkomen dat Jet Air in gezet gaat worden op de vluchten van Holguin naar amsterdam. Hulde aan de purser en assistent purser van arke fly die rende de hele vlucht hun benen onder hun kont vandaan om iedereen antwoord te geven. Verder prima vakantie gehad op Cuba ondanks de orkaan Paloma waar in ik verzeilt was geraakt

#77955 door Robert
20 nov 2008, 00:16
Ik vond dat de NL stewardessen ook wel een heel klein beetje meer hun best had kunnen doen!
Bijvoorbeeld ik had stoel met de letter h en vroeg naar welke rij ik moest. Antwoord, de 2 dames keken elkaar aan en zeiden dat weten wij ook niet. Iedereen liep maar wat, wat vertraging veroorzaakte.
Hoe simpel had het geweest om daar even naar te kijken voor pasagiers naar binnen konden?
Verder was de disco grappig maar was ik zeer blij dat ik nu eens kon slapen. Bij Arkefly lijken ze te denken dat 1 uur lichten uit ruim voldoende is maar nu was , godzijdank, het licht gewoon een uur of 7 uit.

#78006 door nick
23 nov 2008, 13:12
Arke Fly en Jetair Fly behoren beiden tot het Duitse TUI concern. Evenals in Nederland ook nog Holland International, Kras en Arke. In Duitsland o.a. Airtours, 1-2-Fly en L'Tur.

#78008 door quelindaescuba2000
23 nov 2008, 14:00
Ik heb vorig jaar met Jetair gevlogen maar heb dit niet zo ervaren, wellicht was dit gewoon pech hebben. We hadden uiteraard wel de krappe beenruimte maar daar was de prijs ook naar, service was toen goed aan boord evenals voldoende entertainment systemen. Het eten was ook goed verzorgd en we hadden koffie en thee. Toen niets te klagen hoor.

#78009 door PapiChulo
23 nov 2008, 14:08
Als uiteraard Jetairfly boekt weet je dat het lekker goedkoop is omdat het gewoon een prijsvechter is. Dus men verwacht ook niets bijzonder aan service ec... Je komt van Brussel naar Cuba en terug voor een redelijke prijs - prima toch!

Maar het is zeer begrijpelijk als je meer betald hebt (Arkefly) en dan een stapje lager moet naar de houten stoelen en slechte koffie bij JAF. ;-)

#78011 door cubavision
23 nov 2008, 14:20
arke fly en jet air vallen onder tui dat klopt maar opereren apart van elkaar in de toekomst moet dat tot een bedrijf komen maar zover zijn ze nog niet

#78012 door Gait
23 nov 2008, 14:33
Het zit in de planning februari volgend jaar naar Holguin te vliegen. Met Arkefly dus. Als dit dus standaard is hoef ik geen comfortclass te boeken als dat het er toch niet is. Dan steek ik dat geld liever in m´n zak. Verder maakt het mij vooral op de terugvlucht in de nacht geen zak uit. Maar wel handig deze informatie.

PapiChulo schreef:Maar het is zeer begrijpelijk als je meer betald hebt (Arkefly) en dan een stapje lager moet naar de houten stoelen en slechte koffie bij JAF. ;-)

Is dat wel zo?

Amsterdam-Holguin 718
Brussel-Varadero 789

En dan heb ik het over de periode februari 2009. Ik denk dat ze qua prijs niet zoveel voor elkaar onder doen.

#78013 door PapiChulo
23 nov 2008, 18:22
Gait schreef:Amsterdam-Holguin 718

O.k., dit is zeker geen slechte prijs!!! :shock:

Heeft er tevens iemand ervaring met Arkefly andersom??? Dus Holguin-AMS en retour voor cubaanse gasten/vrienden/familie???
Laatst bijgewerkt door PapiChulo op 23 nov 2008, 21:00, in totaal 1 keer bewerkt.
#78014 door HenkieHF
23 nov 2008, 20:02
duitse martinair zit ook rond die prijs

amsterdam havanna
Gewählter Hin-/Rückreisepreis

Abflug: Samstag, 7. Februar 2009 - 13:00
Rückflug: Samstag, 21. Februar 2009 - 20:00
748,15 €(Pro Passagier einschließlich Steuern)

http://www.martinair.de

#78016 door cubavision
23 nov 2008, 20:21
Als je alleen vliegt kun je ook effe wachten ticets kunnen nog gaan zakken ik had een week voor vertrek geboekt voor 625 euro

Met arke fly kunnen Cubanen wel reizen alleen met een retour vlucht dus geen enkel en je kunt alleen hier volgens mij het ticket boeken niet in Cuba

#78017 door cubavision
23 nov 2008, 20:22
ja Marinair is goedkoper in Duitsland kan soms veel schelen volgens mMrtinair is er in duitsland meer marktwerking en meer concurrentie met het vliegen op Cuba.

#78018 door Robert
23 nov 2008, 22:38
PapiChulo schreef:
Gait schreef:Amsterdam-Holguin 718

O.k., dit is zeker geen slechte prijs!!! :shock:

Heeft er tevens iemand ervaring met Arkefly andersom??? Dus Holguin-AMS en retour voor cubaanse gasten/vrienden/familie???

Ik heb alleen de ervaring dat ze omgekeerde tickets niet wilden verkopen voor maart 2008 en ok niet voor juli 2008, betrof zelfs in beide gevallen personen met een NL nationaliteit.
En dat Martinair erg goedkoop was in juli met een 'omgekeerd' ticket, wel relatief dan.