| Auteur |
Bericht |
mehmet
|
Geplaatst: Za Mei 05, 2012 21:38 Onderwerp: Alleen op Cuba, foto's laten maken waar ik zelf opsta |
|
|
Ik ga volgende week een rondje gaan maken in Cuba, wel alleen. Ik hou ontzettend van mooie foto's, maar ik vind het toch ook wel erg leuk om zelf op de foto te staan. En ja, dat gaat wat lastiger als je alleen bent. Nu heb ik een spiegelreflexcamera die niet heel erg goedkoop was, daar ben ik dus wel zuinig op. In hoeverre zijn Cubanen in staat om met zo'n camera een foto te maken en zouden jullie de Cubanen genoeg vertrouwen om je camera uit handen te geven? (Gaat mijn camera niet gejat/omgegooid worden?)
ik ben benieuwd naar jullie ervaringen/aanbevelingen |
|
| Naar boven |
|
 |
|
|
 |
Perrito
|
Geplaatst: Zo Mei 06, 2012 08:51 Onderwerp: |
|
|
Op zo'n algemene vraag kan alleen een algemeen antwoord gegeven worden, je weet immers niet wie je tegenkomt. Lijkt me geen verschil tussen zo'n situatie in Cuba, Barcelona of Leeuwarden.
Misschien loop je het minste risico door aan een andere toerist te vragen een foto van je te maken, die wil wellicht ook wel van zichzelf een foto die jij dan weer kan maken.
(Loopt het fout heb je zijn fototoestel ) |
|
| Naar boven |
|
 |
Tijn
|
|
| Naar boven |
|
 |
carino
Geregistreerd op: 4-5-2004 Berichten: 2556 Woonplaats: Cuando estoy en Cuba: Santiago, reparto Santa Rosa
|
|
| Naar boven |
|
 |
mehmet
|
Geplaatst: Ma Mei 07, 2012 19:34 Onderwerp: |
|
|
Bedankt voor jullie reacties. Statief neem ik alvast wel mee. Maar ik probeer toch aan de cubanen vragen foto's van mij te maken.
Ik ben wel benieuwd hoe gaan ze mij reageren, zijn ze wel hulpzaam. |
|
| Naar boven |
|
 |
Elisabeth
|
Geplaatst: Di Mei 08, 2012 09:48 Onderwerp: |
|
|
Ik zou het niet doen, Mehmet. Behulpzaam genoeg, Cubanen, maar je loopt het risico dat je camera daarna kapot of helemaal weg is. De meeste Cubanen kunnen helemaal niet met gecompliceerde apparaten omgaan.
Ga liever naar een professioneel, Fotoservice of zo. Die maken prima fotos voor een zacht prijsje. Als je dat wilt zetten ze ze meteen op een CD of USB-stick voor je. Die moet je dan wel als reserve van hier meenemen. |
|
| Naar boven |
|
 |
Tijn
|
Geplaatst: Di Mei 08, 2012 11:38 Onderwerp: |
|
|
Het is een uitschuif statief, dat je zelf vast kunt houden... vandaar die ene poot...
Je schroeft je camera erop, zet de zelfontspanner aan en steekt hem uit, waardoor je een prima foto van jezelf kunt maken terwijl je de camera zelf vasthoudt... |
|
| Naar boven |
|
 |
mehmet
|
Geplaatst: Di Mei 08, 2012 19:19 Onderwerp: |
|
|
Bedankt Elisabeth en anderen.
Ik heb nog paar vragen:
Kan ik mischien iemand van fotoservice meenemen als mijn fotograaf, hij loopt met mij paar uur in de stad mee van Havana, dat hij of zij mijn foto's maakt met mijn toestel.
Of als ik bijvoorbeeld een coco taxi neemt of van die cuba fietsen, kan ik dan rustig aan die rijder vragen om mijn foto's te maken.
En laatst wil ik graag voor een half uurtje een amerikaanse auto nemen in havana met zijn chauffeur en laat ik mijn deze avontuur filmen aan mijn chauffeur terwijl ik zelf rijd met die amerikaanse bak met mooie en prachtige uitzicht van Havana is dit wel mogelijk.
Alvast bedankt allemaal. |
|
| Naar boven |
|
 |
carino
Geregistreerd op: 4-5-2004 Berichten: 2556 Woonplaats: Cuando estoy en Cuba: Santiago, reparto Santa Rosa
|
Geplaatst: Di Mei 08, 2012 20:33 Onderwerp: |
|
|
Ja d'as wel te doen maar ingewikkeld. Spreek je een beetje Spaans?
Pas wel goed op, zeker in Havana.
Je zal niet de 1e zijn waarbij d'r eentje met je camera 't op een loopje zet.
In 'el campo' en el Oriente gebeurt dat minder maar ook daar goed oppassen.
Het beste is idd een andere toerist te vragen.
Je kunt ook gaan logeren in casas particulares en vraag daar iemand, bijvoorbeeld de zoon of nog beter, de dochter deze huizes om met je mee te gaan. |
|
| Naar boven |
|
 |
mehmet
|
Geplaatst: Di Mei 08, 2012 21:18 Onderwerp: |
|
|
İk spreek geen spaans, beetje engels wel. ik ga volgende week wel mee met een groep Nederlanders, ik heb groepsreis geboekt. Eerste 3 dagen zijn wij in Havana, maar in Havana wil ik zelf op stap gaan. Dat zal toch geen probleem zijn denk ik. Ik neem mijn statief met mijn fotocamera mee, en natuurlijk filmen.
Ik wil soort amateure documaintaire filmpjes van mijn reis maken, hier dus over Havana. Kleine opnametjes maken van elk onderwerp (bijv. 10 seconden van elk) die ik tegen kom in straten van Havana (bijv. auto's, mensen, straat spelende kinderen, rijdende coco taxis, fietsen enz.) later van alle opnametjes een film van maken met achtergrond muziek.
In elk opnametje wil ik zelf ook gefilmd worden, daardoor maak ik gebruik van mijn statief. (zelfontspanner)
Wat vinden jullie hiervan, denken jullie dat ik deze filmpje kan maken. |
|
| Naar boven |
|
 |
Pieterklu
Geregistreerd op: 28-2-2010 Berichten: 430 Woonplaats: walcheren, zeeland
|
Geplaatst: Di Mei 08, 2012 22:10 Onderwerp: |
|
|
Lijkt me erg leuk Mehmet en ik hoop dat we je filmpjes hier op het forum kunnen bekijken. Ik weet in elk geval nu waarom ik zelf zo verrekte weinig op de foto kom te staan. Dat ga jij volgens mij beter regelen. Tip: let op voor je spullen en draag ze vast op je lichaam in goede gesloten tassen. Kijk uit voor mensenmassa's, waaronder volle bussen.
Groetjes en veel plezier |
|
| Naar boven |
|
 |
mehmet
|
Geplaatst: Di Mei 08, 2012 22:39 Onderwerp: |
|
|
Dank je wel Pieterklu, ik zal mijn video's hier wel zetten als ik geslaagd ben met mijn opnames na terugkomst van mijn vakantie.
ik wil graag nog andere tips horen over mijn opnames van anderen. |
|
| Naar boven |
|
 |
Elisabeth
|
Geplaatst: Wo Mei 09, 2012 11:24 Onderwerp: |
|
|
Ik vind het een goed idee, Mehmet en deze service biedt Fotoservice, tenminste die in Santiago de Cuba, die naast de cathedraal zit ook aan.
Wij hebben uitstekende ervaringen met dit staatsbedrijf. Hun service wordt dan ook in hard geld aangeboden. Ze maken goede foto's, ook in hun studio als je dat wilt, doen het in 300 dpi et zetten ze dus op een CD. Deze mensen kunnen met een computer en de software omgaan.
In Havanna hebben ze kennelijk een filiaal op dit adres:
calle 124 entre 51 y 49, en Marianao.
Ik kan me echter niet voorstellen dat dit het hoofdadres is. Ik heb een vage herinnering aan een winkel schuin tegenover het hotel Habana libre maar dat is wel een aantal jaren geleden. |
|
| Naar boven |
|
 |
mehmet
|
Geplaatst: Wo Mei 09, 2012 21:08 Onderwerp: |
|
|
Dank je wel voor je informatie, ik heb op calle 124 bij entre 45 wel een fotoservice gevonden met google earth, ik zal wel eens daar bezoeken.
Zijn er ook wel fotografen die buiten voor ze zelf werken voor toeristen ? |
|
| Naar boven |
|
 |
Encantó
|
Geplaatst: Vr Mei 11, 2012 22:53 Onderwerp: |
|
|
Dit is toch echt het beste advies:
Vergeet niet een schop mee te brengen om 'em te verankeren. |