| Auteur |
Bericht |
Sandro72
|
Geplaatst: Wo Nov 17, 2010 15:06 Onderwerp: martin air! een drama! |
|
|
de laatste tijd zijn de vliegtuigen van martinair om de haverklap stuk. 2 weken gelden waren alle 767s stuk en moesten naar de hangaar voor reperaties. ze moesten zelfs een vliegtuig huren van een portugeese charter maatschappij. alle vluchten hadden een dag vertraging, de reizigers van gisteren gingen vandaag en de reizigers van vandaag konden morgen pas weg. dat was vorige week zo. en nog steeds vertragingen, een vlucht van 13:30 ging weer pas om 19:00,.......
één grote drama,
ik werk op schiphol en heb ermee te maken als martinair weer eens vertraagd,...
als KLM het overgaat nemen is je vertrek tijd meer gegarandeerd, alleen is KLM een lijndienst en zullen de prijzen flink omhoog gaan.
KLM heeft wel toegezegd om de vluchten naar Miami uit te gaan voeren.
over habana heb ik nog niks vernomen.
de piloten van martinair voeren alle vracht vluchten van KLM/Martinair uit tegenwoordig. en bij de stuwadozen heerst grote onzekerheid en onvrede, wat vanzelfsprekend is.
uiteindelijk zal alleen de bushalte "martin air" nog bestaan, jaja
suerte con Martinair. |
|
| Naar boven |
|
 |
|
|
 |
sjansen1987
|
Geplaatst: Wo Nov 17, 2010 19:29 Onderwerp: |
|
|
Heerlijk geruststellend bericht aangezien ik 3 jan. met Martin Air naar Havana vlieg.. Maar goed, dat zullen we dan wel zien!
Is het trouwens nog steeds zo dat ze bij vertragingen die langer dan een bepaalde tijd duren een deel van het ticket moeten gaan terugbetalen aan de passagiers? |
|
| Naar boven |
|
 |
morenita
|
Geplaatst: Wo Nov 17, 2010 21:20 Onderwerp: |
|
|
| Via Euclaim kan je een claim indienen bij vertraging langer dan 3 uur. Ik zit nog te wachten op een bericht dat we geld krijgen. Tot nu toe wil Martinair niet betalen dus de claim is doorgestuurd naar de hoge raad van het vliegverkeer( weet even niet hoe die instantie heet). Duurt 6 maanden voordat je in behandeling wordt genomen. |
|
| Naar boven |
|
 |
B767-300ER
|
Geplaatst: Do Nov 18, 2010 09:01 Onderwerp: |
|
|
Kleine nuance op bovenstaande is wel even op zijn plaats.
2 van de 4 767's zijn stuk geweest, de MCJ en de MCI. De MCM en MCL vlogen wel gewoon. DUs niet alle 4 in de hangaars...
MP heeft voor een week de portugese maatschappa euro atlantic ingehuurd voor een aantal van hun vluchten en dit heeft kortstoindig tot veel en lange vertragingen geleid.
Dit is nu weer verleden tijd en alles vliegt weer zoals het hoort.
De Hoge raad voor het vliegverkeer wat jij vermodelijk bedoeld is het IVW.
Echter claim nooit via EU Claim, maar via je rechtsbijstand.
Scheelt je een hele hoop geld, met hetzelfde resultaat. EU claim is een commercieel bedrijf dat 26% van de claim opstrijkt. |
|
| Naar boven |
|
 |
Sandro72
|
Geplaatst: Do Nov 18, 2010 15:53 Onderwerp: |
|
|
een tip die ik onlangs gehoord heb.
is dat sommige mensen vluchten boeken die overboekt zijn, dan word er bij het inchecken gevraagd of men misschien liever morgen wil vliegen.
dit doen die personen dan met opzet en krijgen een groot deel van reissom terug. of vliegen een dag later voor de helft,
nou heb ik dit vernomen van iemand en weet niet welke maatschappijen dit doen. maar vond het wel erg interesant. |
|
| Naar boven |
|
 |
Kefke04
|
Geplaatst: Do Nov 18, 2010 15:59 Onderwerp: |
|
|
| Luchtvaartnieuws.nl meld dat KLm vanaf komende zomer de route gaat overnemen |
|
| Naar boven |
|
 |
|