|
Cuba Forum over Cuba, Cubaanse steden, Cubanen, Cubaanse rum, Cubaanse sigaren, Havana, Santiago de Cuba, Varadero, Trinidad, enz
|
| Auteur |
Bericht |
Clock
|
Geplaatst: Za Jul 31, 2010 16:33 Onderwerp: Bezoektips voor een vastgesteld reisschema (9 dagen) |
|
|
Goedendag,
Mijn vriendin en ik (20 en 21) gaan volgende week op vakantie naar Cuba en Costa Rica. Via een reisbureau (Riksja) is in overleg een aangepast reisschema tot stand gekomen waarin overnachtingen geregeld zijn. Graag zou ik middels dit forum achter wat tips komen voor de daginvulling. Het plan was om in Cuba hoofdzakelijk de cultuur 'op te snuiven' en in Costa Rica vooral de natuur op te zoeken.
Hieronder het reisschema in Cuba:
Dag 1: Aankomst in Havana om 20:00, transfer naar hotel. Verblijf in hotel Beltran
Dag 2: Doorbrengen in Havana
Dag 3: Auto ophalen. Begin van de middag naar Vinales. Overnachting in hotel La Erminta
Dag 4: Doorbrengen in Vinales
Dag 5: Rijden naar Trinidad. Overnachting in Casa Ayala
Dag 6: Doorbrengen in Trinidad
Dag 7: Rijden naar Cayo Las Brujas. Overnachten aan het strand in Villa Las Brujas
Dag 8: Doorbrengen op Cayo Las Brujas
Dag 9: Weer terug naar Havana, auto inleveren en om 18:00 in het vliegtuig naar San Jose. Daar vervolgen we de vakantie nog 15 dagen.
Daar we in Cuba vooral willen genieten van de cultuur willen we graag van de kenners horen of er plekken zijn die we absoluut moeten bezoeken/dingen moeten doen. We hebben geen zeeën van tijd, en de tijd die we hebben willen we optimaal gebruiken. Overigens spreekt mijn vriendin wat Spaans, ik helemaal niet.
Alvast bedankt  |
|
| Naar boven |
|
 |
|
|
 |
Clock
|
Geplaatst: Za Jul 31, 2010 16:40 Onderwerp: |
|
|
| Overigens ook nog een andere vraag. Op verschillende kaarten zagen we een route van Vinales naar Trindad die niet via Havana ging, maar onderlangs deels over het water. Klopt het dat er een veerdienstje/pontje is die daar vaart? |
|
| Naar boven |
|
 |
HijodelMundo
|
Geplaatst: Za Jul 31, 2010 23:38 Onderwerp: |
|
|
Geloof ik niet. Er si een veerdienst van Batabano naar Isla la Juventud maar niet (voor zover ik weet) naar Cienfuegos of Trinidad.
Ga terug naar Habana via de snelweg en dan de ring en door richting Cienfuegos/Trinidad. Reistijd +/- 8 uur |
|
| Naar boven |
|
 |
|
|