| Auteur |
Bericht |
nizza77
|
Geplaatst: Vr Jul 16, 2010 16:59 Onderwerp: Buenos días |
|
|
Ik ben mike
En als het mee zit,
Hoor ik maandag of ik naar cuba ga om te werken en te wonen voor een bepaalde tijd 6maanden tot ja... 1 jaar 2 of wel langer dat moet ik zelf nog zien
Ga lekker effe rond snuffelen hier om wat info op te doen
Alle tips zijn welkom alvast ivm met wonen en werken  |
|
| Naar boven |
|
 |
|
|
 |
jorn2jorn
Geregistreerd op: 15-1-2006 Berichten: 106 Woonplaats: den haag/holguin
|
Geplaatst: Vr Jul 16, 2010 17:32 Onderwerp: |
|
|
Welkom op het forum!
Tjonge, weet je dat dat heel bijzonder is, werken in Cuba, als Europeaan?
Ja toeristen, die zijn welkom! Maar een baan voor een buitenlander die hebben ze niet vaak. De salarissen zijn trouwens niet echt hoog daar. Maar misschien heb je iets op het oog als vrijwilliger o.i.d. Vertel eens wat je gaat doen, we zijn erg benieuwd! |
|
| Naar boven |
|
 |
nizza77
|
Geplaatst: Vr Jul 16, 2010 17:42 Onderwerp: |
|
|
| jorn2jorn schreef: |
| DOE DE QUOTECURSUS > www.cubaforum.nl/viewtopic.php?t=10949 |
Ik werk voor nh hotel krasnapolsky nu al 10 jaar als chef de parti patisserie en op intranet (intern dus) zochten ze voor het NH hotel PARQUE CENTRAL een nieuwe chef voor de patisserie.
Dus heb daar op gereageerd en heb nu maandag een gesprek met de general manager van nh cuba
Ik ben ook heel erg blij als dit door gaat en dan gaat er een droom voor me uit
zo ie zo als chef funktie eindelijk en dan op zo,n eiland ook nog
En kwa salaris daar hoef ik me niet zorgen om te maken,omdat het een spaans concern is krijg ik gewoon een europees salaris voor chef
Nou nog alleen maar duimen voor maandag |
|
| Naar boven |
|
 |
quelindaescuba2000
|
Geplaatst: Vr Jul 16, 2010 18:52 Onderwerp: |
|
|
| Nou Mike, ik hoop voor je dat het door gaat en als dat het geval is zullen velen onder ons jaloers zijn en..... we, ( of in ieder geval ik) horen tzt graag je ervaringen over het werken en wonen in Cuba. |
|
| Naar boven |
|
 |
jorn2jorn
|
Geplaatst: Vr Jul 16, 2010 19:50 Onderwerp: |
|
|
| Ik hoop ook voor je dat het doorgaat! Reuze spannend! Ik ben ook benieuwd hoe het daar is voor een Chef. Ik heb wel kennissen die daar een opleiding voor kok volgden, maar dat was niet in Havana maar in Holguin. Daar is bijna niets te krijgen om mee te werken als kok. Maar dan ook echt bijna niets, dat merk je ook in de restaurants, die praktisch allemaal van de staat zijn. Allemaal hetzelfde: 1 of 2 gerechten die niet om over naar huis te schrijven zijn. Ze zijn allemaal van de staats-keten Dona Julia. Maar Havana is een andere wereld, daar is zelfs brocoli en soms aardbeien te koop! Informeer dus alvast even naar je basisproducten die je nodig hebt. Maar een ding heb je alvast mee: Spanjaarden houden erg van gebak en zoetigheid, dus een Spaanse werkgever zal weten wat je daarvoor nodig hebt. Alvast heel veel succes en hou ons op de hoogte. Als je iets speciaals wil weten zullen over cuba, zet hier je vraag op het forum en met zoveel cuba-gangers krijg je zo een antwoord. |
|
| Naar boven |
|
 |
nizza77
|
Geplaatst: Za Jul 17, 2010 18:23 Onderwerp: |
|
|
Na ik zit er niet zo over in kwa producten.
Das met mijn ervaring wel zo dat ik van alles wat ken maken als je de basis maar heel goed onder de knie hebt,
Aangezien het een 5 sterren hotel is zullen redelijk wat hebben kwa variatie in producten
Ja info is altijd makkelijk van mensen die er vaak zijn geweest of vandaan komen
Mijn instelling is ook om niet als toerist daar heen te gaan maar als tijdelijk inwoner,want heb alle tijd om dingen te bezoeken en uit te vogelen
ben al een tijdje bezig met info te zoeken over cuba/havana,
en het belangrijkst is tot nu toe..moet nog spaans leren
Maar dat komt wel goed:)
kwa wonen daar,als het door gaat krijg ik een appartement in het hotel met alle gemakken zoals internet, eten, medische voorziening,dus dat zit wel goed
Waar het mij meer om gaat is,
hoe ga ik me vrije tijd doorbrengen daar, wat ga ik doen,wat ken ik bezichten,wat zijn mooie stranden,mooie plekken,mooie bars en clubs
Wat is er ter doen zoals op feestdagen,hoe moet of ken ik met de mensen omgaan daar
wat moet ik niet doen of mee uitkijken,of moet ik juist doen en mee maken
Zoals ik ga daar wel samba les nemen
heb genoeg tijd om alles te bezichtigen en mee te maken
Dus heb nog effe als alles door gaat om alles uit te zoeken
Maar geen internet pagina ken het op tegen de mensen die er vandaan komen of vaak zijn geweest,
dus alle tips ins en outs zijn welkom
gr mike |
|
| Naar boven |
|
 |
cubazon
|
Geplaatst: Zo Jul 18, 2010 01:10 Onderwerp: |
|
|
zoeken ze niet nog iemand met veel ervaring in de bediening
veel plezier en succes daar en ja ik ben ook jaloers. |
|
| Naar boven |
|
 |
nizza77
|
Geplaatst: Zo Jul 18, 2010 10:47 Onderwerp: |
|
|
| cubazon schreef: |
zoeken ze niet nog iemand met veel ervaring in de bediening
veel plezier en succes daar en ja ik ben ook jaloers. |
Het is voor mij natuurlijk nog niet zo ver,
maar als ik er ben zal ik me ogen open houden en me oren gespitst  |
|
| Naar boven |
|
 |
HijodelMundo
|
Geplaatst: Wo Jul 21, 2010 20:36 Onderwerp: |
|
|
| nizza77 schreef: |
...
Zoals ik ga daar wel samba les nemen
... |
Hello Nizza,
Succes met je solicitatie. Ik woon al meer dan 5 jaar hier en het is speciaal. Als je nog concrete vragen hebt dan hoor ik het graag van je. Maar om te beginnen raad ik je aan om Salsa te gaan leren en niet de Samba (of je moet plannen hebben om ook in Brazilie te gaan werken )
Hijo |
|
| Naar boven |
|
 |
Alexandra
|
Geplaatst: Do Jul 22, 2010 16:05 Onderwerp: |
|
|
Havanna/Cuba leren kennen doe je niet even. Het zal een tijd duren voordat je er achter bent wat er speelt. Ik kom op Cuba vanaf 1996, 1 tot 3 x per jaar, meer dan 30 keer en spreek Spaans, maar dan nog....ik zou nooit durven zeggen dat ik Cuba echt ken. Op Cuba verandert alles iedere dag.
Het is luxe om op Cuba te kunnen wonen met een Europees salaris in een Europees hotel, met meer dan genoeg te eten. Cuba is niet alleen maar Spaans en salsa leren, maar om te leren zien wat Cubanen iedere dag moeten verdragen en hoe ze aan de kost en andere noodzakelijke dingen in het leven komen.
Succes!
Alexandra |
|
| Naar boven |
|
 |
Elisabeth
|
Geplaatst: Za Jul 24, 2010 10:02 Onderwerp: |
|
|
Ik zou bij het sollicitatiegesprek vragen of je een koe op de binnenplaats van hotel Parque Central mag parkeren. Dan heb je in ieder geval melk, room en boter ter beschikking. Misschien zelfs nog verse kaas?
Want waar ga je anders je lekkere dingen van maken als al deze basisingredienten er gewoon niet zijn?
Altijd mango-sorbet is weliswaar ook heel lekker maar misschien op de duur toch ietsje saai. |
|
| Naar boven |
|
 |
cubazon
|
Geplaatst: Do Jul 29, 2010 15:06 Onderwerp: |
|
|
| en mike... ben je aangenomen? |
|
| Naar boven |
|
 |
Sandro72
|
Geplaatst: Za Jul 31, 2010 22:33 Onderwerp: |
|
|
ik had nog nooit zoveel reacties gezien bij een YO SOY topic,
eigenlijk we grapig hou iedereen daarop hapte, net goudvissen! jaja
ik had niet gereageerd maar volgde alles natuurlijk ook,
waren wij ff jalours,...... |
|
| Naar boven |
|
 |
jorn2jorn
|
Geplaatst: Zo Aug 01, 2010 17:16 Onderwerp: |
|
|
Ja,ja,ja, iedereen is zo benieuwd hoe het nou verder gaat met onze Mike! Ik ook, maar ja, geen antwoord, geen spannend vervolg, niets; behalve een vaag vermoeden dat Mike zit te kniezen over zijn gemist Cuba avontuur. Maar dat is een veel te pover eind voor zo'n ongelooflijke wending in de loopbaan van onze getalenteerde Kok. Misschien is hij al onderweg naar Havana en had hij nauwelijks tijd om een paar sokken en een koksmuts in te pakken. Wie weet bericht hij ons binnenkort dat hij het advies van Elisabeth gaat opvolgen: een koe en ook nog wat kippen, op het dak van hotel Central. En dat de container met de beloofde patisserie benodigdheden is aangekomen maar dat alle room en boter op wonderbaarlijke wijze zijn verdwenen. Of misschien krijgen we nog een glimp van het cubaanse koks walhalla, een kijkje achter de schermen, in geuren en kleuren. Al dat lekkers in overdaad, gestapeld gegarneerd en gekoeld. Daar mag zelfs een buitenlander niet eens van dromen in Cuba! En daar zit onze Mike nu misschien al tussenin. Bezig met de eerste lading gebak. Zal hij het redden tussen al die vers opgeleide Cubaanse hoteleras en camareras? En wat te denken als hij ziet dat zijn collegas de blikken olijfolie achterover drukken? En dan de chef, die vraagt of Mike even wil tekenen voor ontvangst van nooit geleverde waren?
Mike verkeerd in shock; zal hulp vragen op het Cubaforum, maar helaas, ook de beloofde internetverbinding blijkt onbruikbaar, verpatst aan Fulana! Half Havana lijkt een lijntje te hebben lopen naar het hotel.
Hoe moet dat verder met Mike en zijn vijf woorden spaans?
Wie zal het zeggen, wij kunnen alleen maar gissen en fantaseren en hopen om ooit nog een berichtje van hem te krijgen.
Laatst aangepast door jorn2jorn op Di Aug 03, 2010 00:46, in totaal 1 keer bewerkt |
|
| Naar boven |
|
 |
nizza77
|
Geplaatst: Ma Aug 02, 2010 14:36 Onderwerp: |
|
|
Nou effe maar een reactie op alles hier en om het verzonnen verhaal volgens sommige maar weg te halen
Wat ik was 10 dagen op vakantie
Had 2 weken geleden op maandag een telefonishe gesprek met de general manager en de chef kok.om 4 uur smiddags (lokale tijd 10 uur smorgens,nadat de Gm intresse in me had en het geen probleem vond dat ik geen spaans kon..chefkok is oosterijks en spreekt duits en engels
Dus heb effe een uurtje van te voren met me f&b manager gezeten om alles door te nemen wat ik ken verwachten wat ik ken vragen of moet vragen enz enz
Nou om 4 uur geen telefoon ..kwart over ..half 5 niks,
dus zelf maar gebeld.
Bleek dus dat de gm en chefkok niet aanwezig waren..mis comunicatie??
Heb in tussen nog contact gehad met me f&b manager maar voor de rest hebben we geen contact met cuba gehad(meschien de gm en chefkok op vakantie...wie weet
Maar goed om aan de echtheid hier maar effe te laten zien..want ik lieg niet doe ik ook niet zal ik ook nooit doen
Ik weet ik ken 5 woorden spaans ja en kwa grondstoffen zal ik niks te klagen hebben als alles door gaat ..want als jullie effe goed zoeken op foto,s en menu kaarten van het hotel op google zien jullie dat er gewoon vers gebakken taarten vlaaien cake soorten en muffens enz enz op het onbijt /lunche diner kaart staan
Het is immers een 5 sterren hotel met achter zich een concurn van 12000 mensen en meer dan 250 hotels
en om aan de echtheid van me verhaal maar effe op trug te komen zal ik hier wat mails van me plaatsen
Met vriendelijke groet mike de nog steeds afwachtende koekenbakkertje
31-7-2010
(emailadres verwijderd: Joop Siroop) RE: jefe de pasteleria NH Parque Central
26-7-2010
Maurits Bots RE: jefe de pasteleria NH Parque Central 26-7-2010
Maurits Bots RE: jefe de pasteleria NH Parque Central 20-7-2010
Maurits Bots FW: NH Careers - Jefe de Pastelería/Segundo de Cocina - NH Parque Central [Cuba] 21-6-2010
Maurits Bots RE: NH Careers - Jefe de Pastelería/Segundo de Cocina - NH Parque Central [Cuba] 21-6-2010
Yvonne Sollicitatiebrief + CV 20-6-2010
Volledige weergave||Terug naar BerichtenRE: jefe de pasteleria NH Parque Central
contactpersonenAan 'BENITA BINSBERGEN', (emailadres verwijderd: Joop Siroop)
Van: Maurits Bots ((emailadres verwijderd: Joop Siroop))
Verzonden: dinsdag 20 juli 2010 10:06:30
Aan: 'BENITA BINSBERGEN' ((emailadres verwijderd: Joop Siroop))
CC: (emailadres verwijderd: Joop Siroop)
Goedemiddag Benita,
Helaas heeft Mike gisteren geen contact gehad, wel heeft Mike zelf nog het hotel gebeld waar hij te horen kreeg dat Mr Innerárity Azofra niet aanwezig was.
Nu dus maar even afwachten.
Mocht je iets horen, laat je me dat weten? Dank!
Met vriendelijke groet, kind regards,
Maurits Bots | Assistant Food and Beverage Manager | NH Grand Hotel Krasnapolsky
Dam 9 1012 JS Amsterdam, THE_NETHERLANDS | T. +31 (0)6 - 21 280.... F. +31 (0)20 - 554 ... | (emailadres verwijderd: Joop Siroop) | www.nh-hotels.com
From: BENITA BINSBERGEN [mailto:(emailadres verwijderd: Joop Siroop)]
Sent: maandag 19 juli 2010 14:46
To: MAURITS BOTS
Subject: RE: jefe de pasteleria NH Parque Central
Hallo Maurits,
Bedankt voor je e-mail.
Ik heb deze aan Mr Innerárity Azofra doorgestuurd, maar helaas geen reactie.
Ga er dan even vanuit dat hij direct contact opneemt met Mike.
Met vriendelijke groet/With kind regards,
Benita van Binsbergen | Recruiter | Human Resources
P.O. Box 619 1200 AP Hilversum, THE_NETHERLANDS | T. +31 (0)356299... F. +31 (0)35629.... | (emailadres verwijderd: Joop Siroop) | www.nh-hotels.com
From: MAURITS BOTS [mailto:(emailadres verwijderd: Joop Siroop)]
Sent: vrijdag 16 juli 2010 13:31
To: BENITA BINSBERGEN
Subject: RE: jefe de pasteleria NH Parque Central
Goodafternoon Benita
In English (saves you translating), Mike would very much like to have this conference call.
How would Monday at approximately 16:00 hours GMT+1 sound? That would be 10:00 hrs in Cuba.
His telephone number (mobile) is 0031 6 542....
Would this be suitable for Mr Innerárity Azofra?
Thank you
Met vriendelijke groet, kind regards,
Maurits Bots | Assistant Food and Beverage Manager | NH Grand Hotel Krasnapolsky
Dam 9 1012 JS Amsterdam, THE_NETHERLANDS | T. +31 (0)6 - 21 280.... F. +31 (0)20 - 554 .... | (emailadres verwijderd: Joop Siroop) | www.nh-hotels.com
From: BENITA BINSBERGEN [mailto:(emailadres verwijderd: Joop Siroop)]
Sent: donderdag 15 juli 2010 19:44
To: MAURITS BOTS
Subject: FW: jefe de pasteleria NH Parque Central
Hallo Maurits,
Het heft even geduurd, maar Cuba wil graag een conference call met Mike.
Kan je me laten weten wanneer dit voor Mike mogelijk is?
Dank je.
Met vriendelijke groet/With kind regards,
Benita van Binsbergen | Recruiter | Human Resources
P.O. Box 619 1200 AP Hilversum, THE_NETHERLANDS | T. +31 (0)356299... F. +31 (0)35629... | (emailadres verwijderd: Joop Siroop) | www.nh-hotels.com
From: Santiago Innerarity Azofra [mailto:(emailadres verwijderd: Joop Siroop)]
Sent: donderdag 15 juli 2010 16:43
To: BENITA BINSBERGEN
Subject: jefe de pasteleria NH Parque Central
Dear Benita,
It is a pleasure to contact with.
I have received from Tomas the CV of Mike an I am interested in him.
I see in his CV that he doesn´t speak Spanish, but I think that I can learn in 2 or 3 months, my chef speaks German and English.
I would like to have a call conference with him and throw Tomas does an offer to Mike.
I wait for your answer.
Best Regards.
Santiago
Santiago Innerárity Azofra | Director General / General Manager | NH Parque Central
Neptuno e/ Prado y Zulueta La Habana, CUBA | T. +537 860 .... F. +537 862 .... | (emailadres verwijderd: Joop Siroop) | www.nh-hotels.com
Ik heb alle emailadressen er uit gehaald, JS |
|
| Naar boven |
|
 |
Tony Cuba
Geregistreerd op: 28-2-2008 Berichten: 734 Woonplaats: Amsterdam-Cardenas
|
Geplaatst: Ma Aug 02, 2010 16:12 Onderwerp: |
|
|
En nu maar wachten op de excuses van LHC (naam verwijderd: JS) voor al zijn verdachtmakingen,insinuaties en aantijgingen tegen personen.
Schaam je (naam verwijderd: JS),want dit is niet de eerste keer  |
|
| Naar boven |
|
 |
nizza77
|
Geplaatst: Ma Aug 02, 2010 16:15 Onderwerp: |
|
|
bedankt voor het verwijderen van email adressen
Had het al met de telefoon nummers gedaan  |
|
| Naar boven |
|
 |
Elisabeth
|
Geplaatst: Ma Aug 02, 2010 17:10 Onderwerp: |
|
|
| Quote: |
| en kwa grondstoffen zal ik niks te klagen hebben als alles door gaat ..want als jullie effe goed zoeken op foto,s en menu kaarten van het hotel op google zien jullie dat er gewoon vers gebakken taarten vlaaien cake soorten en muffens enz enz op het onbijt /lunche diner kaart staan |
Ja, heb ik ook wel eens gezien in meerdere sterren-hotels in Cuba. Papier is tenslotte geduldig en je kunt in ieder geval van de foto genieten. Is ook beter voor de lijn.
Het probleem in Cuba is alleen dat als je naar die lekkere dingen vraagt je altijd of bijna altijd "no hay" als antwoord krijgt. Kijk maar even na wat het betekent wat dit moeten je zesde en zevende woordjes worden als je naar Cuba gaat!
Ik zou nog maar eens goed over die koe op de binnenplaats nadenken en inderdaad ook over een kippenhok voor de eieren. Alleen zul je wel merken dat die kippen plots op wonderbaarlijke wijze geen eieren meer leggen.  |
|
| Naar boven |
|
 |
nizza77
|
Geplaatst: Ma Aug 02, 2010 17:43 Onderwerp: |
|
|
Ja, heb ik ook wel eens gezien in meerdere sterren-hotels in Cuba. Papier is tenslotte geduldig en je kunt in ieder geval van de foto genieten. Is ook beter voor de lijn.
Het probleem in Cuba is alleen dat als je naar die lekkere dingen vraagt je altijd of bijna altijd "no hay" als antwoord krijgt. Kijk maar even na wat het betekent wat dit moeten je zesde en zevende woordjes worden als je naar Cuba gaat!
Ik zou nog maar eens goed over die koe op de binnenplaats nadenken en inderdaad ook over een kippenhok voor de eieren. Alleen zul je wel merken dat die kippen plots op wonderbaarlijke wijze geen eieren meer leggen. [/quote]
Maar goed ,meschien is dat ook wel zo
Ik zal het horen/zien/mee maken als alles doorgaat,
Ik zal er iedergeval niet daarvoor niet heen gaan  |
|
| Naar boven |
|
 |
jorn2jorn
|
Geplaatst: Di Aug 03, 2010 00:41 Onderwerp: |
|
|
Ha je bent er weer! Mike, fijn dat je ons ook weer op de hoogte brengt, want jouw verhaal is echt zo'n byzonder avontuur dat velen hier op het forum (ik ook) met hun oren staan te klapperen. We kennen Cuba dus echt als het land van "no hay". Waar je ook gaat, winkels, restaurants, een kaartje kopen voor de trein, uitverkocht, het is op, of de trein rijdt niet, dat is wat je in cuba het meest te horen krijgt. Vandaar dat ook we wel eens willen horen hoe dat dat er toe gaat in de luxe hotels in Havana! Want de bevoorrading in Cuba is echt problematisch. Cubanen die een goeie baan hebben, doen dat niet voor het salaris, dat is maar een paar dollar per dag. De producten waar je mee werkt, die leveren je wat op! Je kan ze ruilen voor andere diensten, verkopen, en als het etenswaren zijn zal je naaste familie zeker voldoende op tafel hebben staan. Je regelt wat voor een ander en die helpt op zijn beurt jou weer. Het is geen echte corruptie, het is gewoon een manier om te overleven in een door schaarste geteisterd arm land. Maar de Hotels draaien goed dus het moet er daar wel anders aan toe gaan.
We hoorden een tijdje niks van je en ik dacht eigenlijk al dat je reis niet meer door ging. Dat van die koe is kolder, maar wat je wel vaak ziet op huizen in de stad zijn varkens die worden vetgemest boven op het dak (daar kan die niet gejat worden) en kippen natuurlijk. Niks is te gek wat dat betreft, de Cubanen zijn heel inventief!
Nogmaals veel succes! |
|
| Naar boven |
|
 |
Tony Cuba
|
Geplaatst: Di Aug 03, 2010 08:27 Onderwerp: |
|
|
Ik weet niet hoe het in Havana is maar in Varadero is alles te krijgen.
Melk,Eieren,boter is geen probleem,zeker in de hotels is alles verkrijgbaar.
Mijn vrouw heeft 12 jaar in de hotels van Varadero gewerkt.
In Cardenas ja,ja, is elke dag verse melk te koop....
In Varadero is zelfs Belgische bonbons te koop....mmmmm heerlijk  |
|
| Naar boven |
|
 |
Elisabeth
|
Geplaatst: Di Aug 03, 2010 11:21 Onderwerp: |
|
|
Het is kennelijk een goed idee om eens een keertje een nachtje in Varadero/Cardenas te blijven en inkopen te doen. TC schrijft telkens weer dat daar alles te krijgen is en het lijkt dus op een eerste gezicht de moeite waard om voor de hele familie en kennisenkring in het groot in te kopen.
Maar hoe krijg ik die melk, boter en eieren in vredesnaam in Santiago?! Dan zal ik toch echt een koelwagen moeten huren. Nou ja, misschien heeft TC voor dit probleempje ook een kant en klare oplossing.
Het is heel fijn voor de 10'000 inwoners van Varadero en de 12'000 van Cardenas dat ze zo goed worden verzorgd. De rest van de Cubanen, dus zo'n 11'978'000 kan daar alleen maar van dromen... |
|
| Naar boven |
|
 |
Tony Cuba
|
Geplaatst: Di Aug 03, 2010 12:49 Onderwerp: |
|
|
| Is er in de buurt van Santiago dan geen'' Campo'' waar je spullen bij de boer kan halen? |
|
| Naar boven |
|
 |
Tony Cuba
|
|
| Naar boven |
|
 |
nizza77
|
Geplaatst: Za Aug 07, 2010 10:42 Onderwerp: |
|
|
nou eindelijk weer goed nieuws.
gister middag rond 6 uur werd ik gebeld,maar had de telefoon niet opgenomen..was druk bezig....
Na me voicmail geluisterd te hebben bleek het de general manager zijn geweest van nh cuba..
hij was dus op vakantie geweest waardoor ik dus geen contact had gehad..maakt niet
maandag middag word ik dus gebeld om 4 uur nl tijd
nou maar duimen dat me engels wel vloeiend is
Gr
Mike |
|
| Naar boven |
|
 |
|