| Auteur |
Bericht |
hapeet
|
Geplaatst: Di Jun 29, 2010 21:32 Onderwerp: Betalen met creditcard |
|
|
Ik lees op dit forum veel berichten dat je met je creditcard op banken contant geld kunt opnemen.
Maar: kun je met je creditcard in Cuba ook betalen in restaurants, winkels, etc.? |
|
| Naar boven |
|
 |
|
|
 |
Eddy77
|
Geplaatst: Di Jun 29, 2010 22:19 Onderwerp: |
|
|
| haha, ik moet lachen bij deze vraag. Volgens mij gaat dit niet, ik heb het nooit geprobeerd, maar ben ook nooit gaan dineren in het hotel nacional bv. Misschien dat het daar en in de andere luxe restaurants wel gaat... |
|
| Naar boven |
|
 |
Joop_Siroop
|
Geplaatst: Di Jun 29, 2010 22:51 Onderwerp: |
|
|
Hi Hapeet,
ga er inderdaad van uit dat je normaal gesproken niet kunt betalen met je
creditcard in restaurants. Daar komt bij dat er regelmatig berichten zijn
over fraude met Creditcards in Cuba. Dus betaal gewoon met cash. |
|
| Naar boven |
|
 |
Eddy77
|
Geplaatst: Di Jun 29, 2010 23:11 Onderwerp: |
|
|
| pcies, ik heb ook gelezen dat er bij het pinnen met creditcards bij pinautomaten fraude zou zijn gepleegd. Dus dat zou ik ook afraden. Als ik de creditcard gebruik, ga ik dus in de rij staan om op te nemen bij een bank... kom je in eht hotel nacional jacob forever ook nog eens tegen en zie je dat die gasten van gente de zona er echt warmpjes lijken bij te zitten... |
|
| Naar boven |
|
 |
Elisabeth
|
Geplaatst: Do Jul 29, 2010 17:08 Onderwerp: |
|
|
Ja hoor, dat kan wel. Ik heb vaak genoeg in betere hotels met de kredietkaart betaald en ook bij Cubalse (een kleine supermarkt) betaal ik de boodschappen met de Mastercard. Maar alleen als het bedrag wat hoger is, dus meer als 50 CUC ongeveer.
Ook je huurauto kun je zo betalen.
Ik heb nooit ergens last van gehad, met bedrog of zo. Toch hoor je er over zo af en toe.
Wat ik nooit zou doen in Cuba is geld uit de muur halen. Vooral omdat ik bang ben dat de kaart verdwijnt. Tenslotte is alle electronica in Cuba heel regelmatig gestoord. Ik ga liever in de rij bij de bank staan of wissel geld in een goed hotel. Daar krijg je trouwens wel wat minder. |
|
| Naar boven |
|
 |
Kefke04
|
Geplaatst: Vr Jul 30, 2010 09:11 Onderwerp: |
|
|
Ik haal in Havana altijd geld uit de muur, nog nooit problemen mee gehad.
alleen geven sommige automaten alleen coupures van 5 cuc, wat in een berg briefjes kan resulteren. |
|
| Naar boven |
|
 |
jorn2jorn
Geregistreerd op: 15-1-2006 Berichten: 106 Woonplaats: den haag/holguin
|
Geplaatst: Wo Aug 04, 2010 11:09 Onderwerp: VISAcard |
|
|
Als je in Cuba geld opneemt met een Visa creditcard zijn de kosten erg gunstig mits je zorgt dat je saldo niet negatief wordt. m.a.w. eerst euros op je rekening storten en daarna pas Cuc opnemen. Heb je geen tegoed staan dan zijn de kosten 4 %. De ING creditkaart biedt dit voordeel niet en rekent altijd nog hogere kosten.
Hieronder staat wat het me kostte om 1000 cuc op te nemen. Daar kwam natuurlijk weer de 12 % heffing bovenop. De gehanteerde wisselkoers klopte ook vrij aardig. (0,5 cent in mijn nadeel)
Ik kom zo op een koers van 1,145 uit Terwijl de koers aldaar voor cash 1,15 was.
30 jul CASH CADECA HOTEL PERNIK HOLGUIN, CUBA CU 1.119,19 USD 871,24 debet
Wisselkoers USD 1,28459
KOSTEN KASOPNAME 1,50 |
|
| Naar boven |
|
 |
Sandro72
|
Geplaatst: Wo Aug 04, 2010 16:14 Onderwerp: |
|
|
| ik was 1 nacht in het pernik hotel te holguin, nooit meer, moest daar 1 nacht verblijven om sóchtends naar havana af te reizen, moet er wel bij zegen dat alle olympische sporters er waren, leek wel een cubaanse flat, alleen de lobby zag er goed uit. |
|
| Naar boven |
|
 |
jorn2jorn
Geregistreerd op: 15-1-2006 Berichten: 106 Woonplaats: den haag/holguin
|
Geplaatst: Wo Aug 04, 2010 20:14 Onderwerp: |
|
|
| Mijn dochter heeft er alleen maar geld opgenomen omdat de andere Cadeca kantoren geen internet verbinding konden maken. |
|
| Naar boven |
|
 |
Joop_Siroop
|
Geplaatst: Wo Aug 04, 2010 20:53 Onderwerp: |
|
|
| Sandro72 schreef: |
| ik was 1 nacht in het pernik hotel te holguin, nooit meer, moest daar 1 nacht verblijven om sóchtends naar havana af te reizen, moet er wel bij zegen dat alle olympische sporters er waren, leek wel een cubaanse flat, alleen de lobby zag er goed uit. |
Ja, dat is een fikse tegenvaller natuurlijk, vooral als je iets heel anders
verwacht. Soms kan het flink tegenzitten.
Ik ben ook in hotel Pernik geweest. Toen ik er aankwam viel het behoorlijk
tegen. Maar dat kwam omdat ik ruzie kreeg met die lul van een bicitaxero.
Misschien had ik slecht geslapen (hoewel ik dat eigenlijk nooit doe) maar
eenmaal binnen was het prima.
Als je service niveau Nederland verwacht valt alles tegen he, totdat je in de
betere hotels in de US of A komt. Dan valt alles in NL weer tegen.
kleinigheidje heb je altijd...
edit
fuck, ga ik off topic door dat laatste bericht van Sandro
haal ik morgen weg OK??? |
|
| Naar boven |
|
 |
Sandro72
|
Geplaatst: Do Aug 05, 2010 06:21 Onderwerp: |
|
|
hey JS,
het ging mij niet om luxe, vind het juist leuk om daarin een vlink aantal stappen terug te nemen, in thailand sliep ik bij de familie van me ex op de grond tussen de rijstvelden, vlakbij Laos, dat was super, het is de sfeer om je heen die dingen aantrekkelijk maken of niet,
ik vond het Pernik hotel gewoon niks, om daar te verblijven, |
|
| Naar boven |
|
 |
|