Cuba Forum forum index Cuba Forum
over Cuba, Cubaanse steden, Cubanen, Cubaanse rum, Cubaanse sigaren, Havana, Santiago de Cuba, Varadero, Trinidad, enz

FAQFAQ   Cuba forum doorzoekenCuba forum doorzoeken   Cuba forum ledenCuba forum leden   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   Cuba forum lid wordenCuba forum lid worden 
 Je Cuba ProfielJe Cuba Profiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Amerikaanse stempels in paspoort

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Cuba Forum forum index -> Voor het eerst op vakantie naar Cuba
Auteur Bericht
jolien

BerichtGeplaatst: Do Jul 29, 2010 15:09    Onderwerp: Amerikaanse stempels in paspoort Reageer met quote

Hallo,

Ik reis eind september naar Cuba met mijn vriend om 16 dagen rond te trekken. Echter ben ik in 2008 en 2009 naar de VS op vakantie gegaan. Nu vraag ik me af of die 2 stempels in mijn paspoort voor problemen kunnen zorgen aan de Cubaanse douane?
Naar boven
JVLebbink

BerichtGeplaatst: Do Jul 29, 2010 15:16    Onderwerp: Re: Amerikaanse stempels in paspoort Reageer met quote

Ha Jolie,

Normaal gesproken niet. Er komen wel meer Amerikanen naar Cuba (vaak enigzins illegaal). Andersom is de kans op problemen groter, maar jij als tourist zult geen stempel krijgen.

Jeschael
Naar boven
jolien

BerichtGeplaatst: Do Jul 29, 2010 16:02    Onderwerp: Re: Amerikaanse stempels in paspoort Reageer met quote

JVLebbink schreef:
Ha Jolie,

Normaal gesproken niet. Er komen wel meer Amerikanen naar Cuba (vaak enigzins illegaal). Andersom is de kans op problemen groter, maar jij als tourist zult geen stempel krijgen.

Jeschael

Ok! Bedankt voor het snelle antwoord
Naar boven
Elisabeth

BerichtGeplaatst: Do Jul 29, 2010 17:15    Onderwerp: Reageer met quote

Is geen probleem, niet in Cuba en ook niet in USA. Behalve als je een US-paspoort zou hebben uiteraard.

Zelf in de jaren 2003-2008 geexperimenteerd. Ik heb zowel van Cuba als van de VS stempels in mijn pas. In Cuba vonden ze het US-visum van mijn man zelfs zo interessant dat ze er een chef bijhaalden, maar alleen opdat die dat ook eens kon zien. De meeste Cubanen gaan namelijk definitief naar de VS en niet op bezoek en hebben dus ook geen bezoekersvisum in hun pas.
Naar boven
HelFra

BerichtGeplaatst: Do Jul 29, 2010 18:36    Onderwerp: Reageer met quote

Wij hebben er in mei ook geen problemen mee gehad.
Er stonden meerdere USA stempels in onze pas vanwege transits via Miami en Newark.

gr
Frank
Naar boven
jolien

BerichtGeplaatst: Do Jul 29, 2010 19:57    Onderwerp: Reageer met quote

en omgekeerd? Kan ik nog gemakkelijk na de VS reizen na mijn reis naar Cuba? Of doet de Amerikaanse douane alleen moeilijk als je rechtstreeks van Cuba naar de VS reist? En doen ze niet moeilijk als ik na mijn reis in Cuba eerst terug naar België ben gegaan en bv een halfjaar later naar de VS gaat?
Naar boven
HelFra

BerichtGeplaatst: Do Jul 29, 2010 20:02    Onderwerp: Reageer met quote

In Cuba hebben we helaas geen stempels gekregen.
Zelfs het visum werd ingehouden bij vertrek.

gr
Frank
Naar boven
Robert

BerichtGeplaatst: Vr Jul 30, 2010 01:17    Onderwerp: Reageer met quote

Bij de douane op Cuba kun je wel om een stempel in je paspoort vragen wanneer je dat graag wilt.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Cuba Forum forum index -> Voor het eerst op vakantie naar Cuba Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Cubaforum weblog Casa particular Havana