Cuba Forum forum index Cuba Forum
over Cuba, Cubaanse steden, Cubanen, Cubaanse rum, Cubaanse sigaren, Havana, Santiago de Cuba, Varadero, Trinidad, enz

FAQFAQ   Cuba forum doorzoekenCuba forum doorzoeken   Cuba forum ledenCuba forum leden   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   Cuba forum lid wordenCuba forum lid worden 
 Je Cuba ProfielJe Cuba Profiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

worden sms berichten gecontroleerd door cuba?

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Cuba Forum forum index -> Bellen naar/op Cuba
Auteur Bericht
jethro

BerichtGeplaatst: Ma Jul 26, 2010 22:50    Onderwerp: worden sms berichten gecontroleerd door cuba? Reageer met quote

zit met het volgende mijn vriendin heeft sinds een week een telesur kaartje waarmee ze mij sms't. voorheen hema

sinds kort kun je online bij telesur ook zien hoeveel beltegoed er nog resteert.

doordat ik dit online kan inzien hebben wij geen zorgen meer over het beltegoed wat bijna op is, we kunnen nu dan ook optijd opwaarderen.

echter sinds kort gaan alle smssen eerst naar een telefoon nummer naar havana , waarna het bij mij wordt afgeleverd.

het zijn geen extra verstuurde smssen, daar dit anders aan het beltegoed te zien zou zijn.

moet er wel bij vertellen dat wij gemiddeld 40 smssen per maand p/p naar elkaar sturen en daar nog bovenop het bellen Knipoog/Wink
Naar boven
Wim

BerichtGeplaatst: Ma Jul 26, 2010 23:52    Onderwerp: Reageer met quote

Paranoia, de cubaan denkt dat de staat controleert, maar heus als jouw novia een gewone vrouw is (en niet staatsgevaarlijk) dan wordt je echt niet gescreend. Bovendien als jij haar schrijft "te amo y te extraño, zal de stasi daar echt geen rapport van maken Knipoog/Wink

Groet Wim
Naar boven
jorn2jorn

BerichtGeplaatst: Di Jul 27, 2010 08:04    Onderwerp: Reageer met quote

Nou, ik zou toch geen gevoelige zaken per SmS afhandelen. Bijv. het kopen van een huis, of vragen over verboden artikelen (satelliet), of contrarevolutionaire kretologie. Er is niks makkelijker dan het scannen van een paar miljoen sms'jes op woorden als: compra, casa, fidel, etc etc. En als je nagaat dat in Nederland elke sms lange tijd bewaard moeten blijven, dan mag je aannemen dat in Cuba dat ook gebeurt. Voor de geheime dienst is dit een waardevolle inlichtingenbron. Maar inderdaad, als je alleen liefdes sms'jes verstuurd, is er niks aan de hand. Mocht je geliefde echter niet zo'n goede verstandhouding hebben met het gezag, moet je oppassen met wat je schrijft. Ik neem aan dat telefonisch contact minder makkelijk te controleren is.
Naar boven
quelindaescuba2000

BerichtGeplaatst: Di Jul 27, 2010 15:20    Onderwerp: Reageer met quote

Uiteraard is het beroep van je geliefde ook van belang. Toen mijn man nog in de nationale selectie van Cuba zat kwam hij er via een gesprek met de INDER ( de sportorganisatie) achter dat onze toen nog prille liefde ( we hadden elkaar ontmoet en daarna alleen mailcontact en af en toe een telefoontje) daar al bekend was. Toen we eenmaal getrouwd waren ( 2 jaar later) en mijn man nog in Cuba was bleek best veel van mij bekend te zijn en ook mijn zwager als militair bijvoorbeeld door moest geven dat hij een buitenlandse schoonzus heeft.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Cuba Forum forum index -> Bellen naar/op Cuba Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Cubaforum weblog Casa particular Havana