| Waarom ben je geïnteresseerd in Cuba? |
| Ik ben Cubaans gelieerd (partner) |
|
35% |
[ 85 ] |
| Ik ben op vakantie geweest in Cuba |
|
58% |
[ 139 ] |
| Politieke interesse |
|
6% |
[ 15 ] |
|
| Totaal aantal stemmen : 239 |
|
| Auteur |
Bericht |
Joop_Siroop
|
Geplaatst: Wo Mrt 10, 2004 18:36 Onderwerp: Welkom op het Nederlandse Cuba Forum |
|
|
Welkom
Welkom op het eerste Nederlandse Cuba Forum. Het is vandaag 10 maart en ik zal erg mijn best doen om hier de komende tijd een interessant rondsnuffel plekje van te maken voor de Cuba geïnteresseerde. Ik dacht al een tijdje na over een Cuba pagina maar daar zijn er eigenlijk al genoeg van. Een Nederlands Cuba forum was er nog niet vandaar deze site.
Regels
Vooralsnog tref je hier geen forum reglement aan. Ik ga er vanuit dat iedereen zich een fatsoenlijk kan gedragen en dat respect voor anderen tot de grondbeginselen hoort. Op die manier hoef ik hier geen politie agent te gaan spelen.
Voorstellen
Stel je voordat je je mengt in discussies voor aan de forumgemeenschap in de rubriek "Yo soy". Dat is wel zo aardig voor de mensen die hier al langer schrijven en verblijven.
Op zoek naar informatie: eerst zoeken dan vragen(Edit 13 juli 2004)
Het Cubaforum bevat zo langzamerhand heel veel info. Daarom zou ik nieuwe leden willen aanraden om voordat ze een vraag stellen het eerst eens via 'Zoeken' (zie bovenaan pagina) te proberen als ze op zoek zijn naar info. Je kunt daar zoeken op trefwoorden waarmee wellicht direct je vraag beantwoord kan worden. Ook blijft het forum hierdoor leesbaarder voor anderen omdat er niet op allerlei verschillende plaatsen al eerder beantwoorde vragen verschijnen. Mocht je de gezochte info niet vinden dan kun je uiteraard alsnog je vraag stellen.
Lezen of schrijven
Een groot deel van het forum is leesbaar voor iedereen. Om berichten te kunnen plaatsen moet je je registreren. Dat gaat makkelijk en snel en is gratis. Alleen in de gastenrubrieken kan ook geschreven worden zonder registratie.
Off topic, zin en onzin
In het thema "de dagelijkse discusie" kan alles worden besproken wat rechtstreeks of zijdelings met Cuba te maken heeft. Het doel hier is niet primair informatief.
Andere thema's zijn dat juist wel. Reageer hierin alleen je daadwerkelijk wat serieus denkt toe te kunnen voegen. Dus geen "dat is interessant", "daar ben ik het mee eens" of off-topic: opmerkingen die over een heel ander onderwerp gaan. Deze bijdragen zullen worden verplaatst (meestal zonder aankondiging).
Veel lees- en schrijfplezier.
Joop Siroop
Laatst aangepast door Joop_Siroop op Di Sep 25, 2007 17:06, in totaal 11 keer bewerkt |
|
| Naar boven |
|
 |
|
|
 |
El Manisero Gast
|
Geplaatst: Do Mrt 11, 2004 13:03 Onderwerp: Nieuw Nederlands Cubaforum |
|
|
Goed idee, dit forum. Misschien heb ik er ook nog wat aan. Zal het zeker in de gaten houden de komende tijd.
Groetjes El Manisero |
|
| Naar boven |
|
 |
Cuba-Junky*
Geregistreerd op: 13-3-2004 Berichten: 5114 Woonplaats: The World Wide Web
|
Geplaatst: Za Mrt 13, 2004 14:09 Onderwerp: |
|
|
Hoi ... iemand van die website weetjewel ...
Leuk initiatief een Nederlands Cubaans forum, werd tijd, en ik hoop dat het een succes wordt.
Groeten
C-J
www.iemand.com |
|
| Naar boven |
|
 |
Elisabeth
|
Geplaatst: Di Mrt 16, 2004 16:48 Onderwerp: |
|
|
Gefeliciteerd Joop!
Hebben jullie op het feestje in Harderwijk kort geleden hard gewerkt? Was tenminste Havanna Club ook van de partij?
Ik heb aan jullie gedacht, toen ik op diezelfde avond in Haulerwijk op een klein babytje paste.
Moet dat echt, het voorstellen?
Nou, heel kort dan. Ik ben Cubaans gelieerd, woon sinds 33 jaar in Zwitserland (27 jaar Frans sprekend, nu 6 jaar in Basel), maar ben oorspronkelijk Drentse. Alex kent me en Joop ook van de Duitse Cubaforums. |
|
| Naar boven |
|
 |
Joop_Siroop
|
Geplaatst: Di Mrt 16, 2004 17:01 Onderwerp: |
|
|
Welkom Elisabeth. Leuk dat je de weg hiernaartoe gevonden hebt. Zoals je ziet is het allemaal nog erg rustig, zeker vergeleken bij het forum van Habanero of het oude MadMatt forum. Maar onze Cubaans/Nederlandse vrienden hebben bericht gehad en schrijven zich binnenkort ook in.
Het feestje in Harderwijk was niet al te heftig maar wel gezellig. Ik weet niet of het mag van Alex maar er zijn zelfs bewegende beelden (quicktime nodig) op het net te vinden. Zoals altijd is mijn vriendin weer de koningin van de dansvloer (in dit geval een tapijtje van 1 bij 2) en laten de mannen weer hopeloos verstek gaan. |
|
| Naar boven |
|
 |
Harjan Bos*
|
Geplaatst: Di Mrt 16, 2004 19:51 Onderwerp: Buena Suerte |
|
|
Hallo Joop,
Bij deze wens ik je veel succes met dit forum. Een goed initiatief. De discussie op cunl van yahoo gezien hebbende, kan ik alleen maar zeggen: lang leve de pluriforimeit. Persvrijheid bestaat hier - in nederland, that is - gelukkig nog wel.
Alvast de complimenten voor de degelijke set links op dit forum. Erg herkenbaar voor mij. Ik ben zelf al geruime tijd geinteresseerd in Cuba. Heb er gewerkt als reisleider en heb er een boekje over geschreven
Buena suerta
Harjan Bos |
|
| Naar boven |
|
 |
Elisabeth
|
Geplaatst: Zo Apr 11, 2004 17:52 Onderwerp: |
|
|
Joop, wordt alsjeblieft niet al te serieus!
Juist jouw surrealistische kant maakt een forum het lezen waard. Ik denk daar bijvoorbeeld aan de discussie over: "que es un blumer?" Dat is natuurlijk heel triviaal maar: lachen is gezond en juist jouw bijdragen in een ander forum zijn een lichtblik in vaak grauwe dagen. Je amuseert je, weet ik wel, maar laat de "Joop-Siroop"-kant hier iets meer zien. Tenslotte is een forum niet alleen informatief en kan de informatie, aangenaam verpakt, des te beter bij de doelgroep aankomen. |
|
| Naar boven |
|
 |
Louiske
|
Geplaatst: Wo Mei 19, 2004 14:15 Onderwerp: |
|
|
Dank je voor de leuke ontvangst mensen,
Het is een gaaf forum hier, zeker het feit dat je reelijk open met elkaar kan discussieren spreekt me aan, ik heb me al voorgesteld bij het topic Yo Soy, dus neem es een kijkje daar zou ik zeggen, ik heb er ook iets toegevoegd.
Louiske |
|
| Naar boven |
|
 |
Kayotic
|
Geplaatst: Do Jun 02, 2005 22:56 Onderwerp: |
|
|
ff komen vertellen dat dit een super forum is. 2 bad dat ik het zo laat ontdekte. btw die poll had wel wat meer mogelijkheden mogen bevatten. Voor de rest zeer dope initiatief.
greetz |
|
| Naar boven |
|
 |
Anfo
|
Geplaatst: Ma Aug 20, 2007 10:37 Onderwerp: Forum |
|
|
| Geweldig forum, veeeeels te laat ontdekt! |
|
| Naar boven |
|
 |
carino
Geregistreerd op: 4-5-2004 Berichten: 2556 Woonplaats: Cuando estoy en Cuba: Santiago, reparto Santa Rosa
|
Geplaatst: Ma Aug 20, 2007 10:54 Onderwerp: |
|
|
Welkom Anfo! Stel jezelf eens voor in de runbriek Yo Soy  |
|
| Naar boven |
|
 |
|