Cuba Forum forum index Cuba Forum
over Cuba, Cubaanse steden, Cubanen, Cubaanse rum, Cubaanse sigaren, Havana, Santiago de Cuba, Varadero, Trinidad, enz

FAQFAQ   Cuba forum doorzoekenCuba forum doorzoeken   Cuba forum ledenCuba forum leden   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   Cuba forum lid wordenCuba forum lid worden 
 Je Cuba ProfielJe Cuba Profiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

aquarium en vissen winkeltje in havana

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Cuba Forum forum index -> De dagelijkse Cuba discussie
Auteur Bericht
perro de presa

BerichtGeplaatst: Zo Okt 30, 2005 16:52    Onderwerp: aquarium en vissen winkeltje in havana Reageer met quote

liep ik in een zijstraat van de calle brazil ,zie ik door een raam op de benedenverdieping van een pandje een aquariumwinkeltje met wel twintig aquaria vol visjes bedoelt voor de verkoop.is er hier iemand die in hemelsnaam weet hoe die gast dat voor elkaar krijgt??is het import of kweekt hijzelf,en waar haalt hij zijn water vandaan??het gewone douchewater is er niet voor geschikt en het leidingwater ook niet ivm metalen ,zuurwaarde enz.en alles zag er spik en span gezond uit!!
alles wat hij had valt onder de koudwater vissen zoals de goudvis en edelkweek daarvan.ook ranchus en lionheads had hij zwemmen.wist niet wat ik zag Lachen/Laughing alles met filters en zuurstofpompen.en dat op die plek...geen uithangbord en de ramen zo goed als gesloten.
havana blijft me verbazen. gr---perro------- Geschokt/Shocked
Naar boven
havanalover

BerichtGeplaatst: Ma Okt 31, 2005 12:04    Onderwerp: Reageer met quote

perro , waarschijnlijk zijn dit zoutwater vissen . Ik heb met een onder nemer in Havana hierover een gesprek gehad , deze vissen zijn BIG BIG business Volgens hem zitten er op Cuba unieke soorten die verkocht kunnen worden voor 5000 dollar/stuk . hij was aan het uit zoeken of hij ze legal kon exportereren...leek niet gemakkelijk...In Cuba zitten veel beschermde diersoorten.
Naar boven
Joop_Siroop

BerichtGeplaatst: Ma Okt 31, 2005 13:09    Onderwerp: Reageer met quote

Artikel over deze winkel...
Naar boven
perro de presa

BerichtGeplaatst: Ma Okt 31, 2005 13:52    Onderwerp: Reageer met quote

he geinig nog een ander winkeltje...deze bedoelde ik niet.die die ik heb gezien had zoetwatervissen dezelfde die ik hier heb zwemmen.allemaal chinese edelkweekjes.en een boel soorten ook nog.maar hier sta ik helemaal versteld van;zoutwater is nog even wat moeilijker en duurder.
dan zit je met nog meer problemen als met zoetwater.gewoon wat uit zee halen elke daar kom je er niet mee dat luistert heel nauw.vind wel dat deze winkel er ook weer super uit ziet.
groetjes----elperro------
Naar boven
peter
Gast

BerichtGeplaatst: Ma Okt 31, 2005 15:57    Onderwerp: Reageer met quote

er worden al jaren zout water vissen geëxporteerd.
ken een fransman die handeltje heeft en uiteindelijk belandt het via europa in voornamelijk Japan...
Naar boven
paulter_geist

BerichtGeplaatst: Vr Nov 04, 2005 19:49    Onderwerp: De Dierenwinkel. Reageer met quote

Hoewel mijn belangstelling voor vissen doorgaans niet verder gaat dan hun culinaire kwaliteiten, heb ik toch ook deze thread met veel plezier gelezen.

Blijkt uit het verhaal op de vissenwebsite die Joop 'linkt', dat visliefhebbers met moeite één vissenwinkel hebben weten te traceren, meldt perro doodleuk dat hij juist bij een andere vissenwinkel voorbij is gelopen. Grappig.

@ perro: Heb jij geen fototoestel meegesleept op :flag45:? Lijkt me wel leuk om over je schouder mee te kijken
Naar boven
perro de presa

BerichtGeplaatst: Za Nov 05, 2005 01:38    Onderwerp: Reageer met quote

voor iedereen op verzoek van onze `agitator`hehehe ; paulter-geist.
wat fotos van onze vacantie in la habana.ondanks dat ik havana eigenlijk een tyfuszooitje vind....krijg ik bij het zien toch wel weer zin.....raar eiland!!om de heimwee een beetje tegen te gaan hebben we vanavond een nieuwe dvd te kijken,althans wij kennen hem nog niet;musica cubana,de film.die concertjes kennen we nu wel hehehehe.
enne;havanalover ook even kijken he?? saludos---elperrodepresa---- Cool kijk onder de rubriek fotos aub.
Naar boven
Harjan Bos*

BerichtGeplaatst: Za Nov 05, 2005 02:41    Onderwerp: Re: De Dierenwinkel. Reageer met quote

paulter_geist schreef:
Hoewel mijn belangstelling voor vissen doorgaans niet verder gaat dan hun culinaire kwaliteiten...

Vissen kunnen absoluut NIET koken PG. Twee belangrijke redenen:
- ze kunnen met hun vinnen de pannen niet op het fornuis krijgen
- onder water gaat vuur ALTIJD uit

Wake up PG!! Knipoog/Wink
Naar boven
paulter_geist

BerichtGeplaatst: Za Nov 05, 2005 07:09    Onderwerp: Good morning campers. Time for Fish & Chips. Reageer met quote

Harjan Bos schreef:
...Wake up PG!! Knipoog/Wink

Good Morning campers.....het is weer tijd voor de Fish & Chips.

Gelukkig is er ook vandaag weer een 'agressor' die met 'vis' als onderwerp het verschil tussen vis als 'meewerkend' voorwerp en vis als 'lijdend' voorwerp uit het oog verliest Lachen/Laughing Knipoog/Wink .

(P.S. Wat is dit toch een vervelend forum Kwaadaardig of Boos/Evil or Very Mad Knipoog/Wink . Maar ik ga niet op de posting van Harjan in en déze posting is alleen bedoeld voor àlle forumleden behalve Harjan Heel kwaadaardig/Twisted Evil .)

Dit is voor mìj de ideale vissenwinkel:
Rollende ogen/Rolling Eyes Knipoog/Wink .
Naar boven
Harjan Bos*

BerichtGeplaatst: Za Nov 05, 2005 16:58    Onderwerp: Reageer met quote

Een aardigheidje meneer Sonneberg....

PG: wat bedoelt iemand als hij zegt: 'Mijn vrouw heeft uitstekende culinaire kwaliteiten' ??::
- Mijn vrouw kan erg goed koken
- Mijn vrouw is om op te eten (wilt u misschien ook een stukje proeven? Knipoog/Wink )

Meer serieus: ik vond dat PG zich in zijn berichten nou niet bepaald vriendelijk opstelde tegenover nieuwkomers als perro de presa en havanalover. En dat terwijl uit hun berichten bleek dat ze beide een waardevolle aanwinst zijn voor het forum. Waar de arrogante en agressieve benadering van PG tav deze posters vandaan komt is mijn dan ook volstrekt onduidelijk...
Naar boven
perro de presa

BerichtGeplaatst: Za Nov 05, 2005 17:52    Onderwerp: Reageer met quote

aaahhhh joh misschien komt het omdat hij jaloers was omdat hij al zo een tijd niet in havana is geweest hehehehehehe. Lachen/Laughing
ik was er lekker nog in het zonnetje Cool twee weekies terug hehehe
anyway hij komt wel weer een beetje bij voor pg-begrippen,ik kan er de humor wel van inzien,ben een vrolijk mannetje van nature.en ik heb niet echt lange tenen,gewoon gemiddeld Knipoog/Wink
saludos---perro---------
Naar boven
paulter_geist

BerichtGeplaatst: Di Jun 20, 2006 22:56    Onderwerp: Nieuwe viswinkels in Havanna. Reageer met quote

Al wandelend door Havanna ben ik op tenminste twee à drie plaatsen aquarium-viswinkels tegengekomen. Normaal gesproken zou de kans klein zijn geweest dat ik er op zou hebben gelet, maar dankzij deze thread was mijn belangstelling gewekt. En als je dan zeven dagen lang van hot naar her door Havanna struint dan kom je wel eens ergens aan voorbij. Ik was benieuwd of het, onder andere, om de winkel van perro ging, maar dat blijkt niet het geval.

Bien voilà, de nieuwe adressen zijn:

- Avenida de Italia (Galiano) # 459
- Neptuno # 1005
- Neptuno # 1119 (vlakbij Calzada de Infanta)

De eerst- en laatstgenoemde winkel heb ik ook 'in bedrijf' gezien. De middelste was gesloten toen ik er aan voorbijliep. De winkel in Galiano verkoopt ook vogeltjes.
Naar boven
perro de presa

BerichtGeplaatst: Za Jun 24, 2006 00:51    Onderwerp: Reageer met quote

zo zie je maar weer......volop vissies te krijgen daar!ik sta er eleke keer weer van te kijken achter welke deur wat schuil gaat daar.
alles is `undercover`van de tattoo-eerders tot de viswinkeltjes.
ben nog steeds benieuwd hoe ze het daar doen met het water,wat er uit de kraan komt houdt je visje niet in leven.ach ja zullen ze wel weer een trucje voor hebben.infintief zijn ze noodgedwongen wel die cubanen.
saludos----perro----------
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Cuba Forum forum index -> De dagelijkse Cuba discussie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Cubaforum weblog Casa particular Havana