|
Cuba Forum over Cuba, Cubaanse steden, Cubanen, Cubaanse rum, Cubaanse sigaren, Havana, Santiago de Cuba, Varadero, Trinidad, enz
|
| Auteur |
Bericht |
pedro75
|
Geplaatst: Zo Jun 18, 2006 12:14 Onderwerp: Santa María Beach in Havana, cuba/ PICTURES |
|
|
The Santamaria Beach, in the east of Havana City in Cuba, is the most popular beach for the Cubans people. Every summer thousands of swimmers go to take a sea bath and to rest together with the family.
I want to share these Santa Maria beach pictures with the forum community
More Santa Maria beach Pictures in:
http://www.bedincuba.com/cuba_photo_new.htm |
|
| Naar boven |
|
 |
|
|
 |
Hola
|
Geplaatst: Zo Jun 18, 2006 21:42 Onderwerp: |
|
|
XXX
Laatst aangepast door Hola op Ma Okt 23, 2006 16:25, in totaal 1 keer bewerkt |
|
| Naar boven |
|
 |
paulter_geist
|
Geplaatst: Ma Jun 19, 2006 23:35 Onderwerp: Zwemmen Cubanen? |
|
|
| pedro75 schreef: |
| ... Every summer thousands of swimmers (vet door PG) go to take a sea bath and to rest together with the family... |
En dat is nou het leuke...Cubanen zwemmen helemaal niet als ze naar het strand gaan. Ze staan alleen maar in het water, precies zoals je op de foto's kunt zien.
Natuurlijk zijn er uitzonderingen (waar komen anders de kreeften vandaan?), maar in grote lijnen kan je, althans volgens mijn waarneming op mijn laatste reis, zeggen dat heel veel Cubanen slechts 'pootje baden'.
Vandaar ook dat mijn casa-eigenaar in Havanna, nadat ik naar Playa del Este was geweest, mij vroeg of ik ook had gezwommen.
Vandaar ook dat mijn casa-eigenaar in Cienfuegos zei dat je overdag niet naar zee moest gaan, want dan was het water als soep zo warm. Dat laatste klopt alleen als je niet verder dan een paar meter het water in gaat en niet zwemt.
1 + 1 = 2. Pas na deze twee opmerkingen ben ik er op gaan letten en ontdekte daardoor een mooie manier om 'jinetera-/jinetero -gezeur' te ontlopen: een eind het water in en zwemmen!
Ik vraag me inmiddels ook af in hoeverre Cubanen zwemles kunnen krijgen. Veel van de zwembaden die ik bij onderwijsinstellingen heb gezien, staan leeg. Wel heb ik in Cienfuegos een, dagelijks open, redelijk bezocht zwembad kunnen ontdekken (vlakbij het ziekenhuis). |
|
| Naar boven |
|
 |
|
|