Cuba Forum forum index Cuba Forum
over Cuba, Cubaanse steden, Cubanen, Cubaanse rum, Cubaanse sigaren, Havana, Santiago de Cuba, Varadero, Trinidad, enz

FAQFAQ   Cuba forum doorzoekenCuba forum doorzoeken   Cuba forum ledenCuba forum leden   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   Cuba forum lid wordenCuba forum lid worden 
 Je Cuba ProfielJe Cuba Profiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Hurricane seizoen 2006
Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Cuba Forum forum index -> De dagelijkse Cuba discussie
Auteur Bericht
André

BerichtGeplaatst: Za Jun 10, 2006 18:27    Onderwerp: Hurricane seizoen 2006 Reageer met quote

Het nieuwe hurricane seizoen is geopend:

First Caribbean tropical depression of 2006

MIAMI (Reuters) - The first tropical depression of the 2006 Atlantic hurricane season formed south of Cuba on Saturday and could become a tropical storm as it moves toward the United States, U.S. forecasters said.

The depression, which will be given the name Alberto once its maximum sustained winds reach 39 miles per hour (63 km per hour), was located around 45 miles west-southwest of Cabo San Antonio on the western tip of Cuba at 11 a.m. EDT (1500 GMT).
It was expected to bring heavy rain to the communist-run Caribbean island and also served as a wake-up call to residents of U.S. coastal areas battered by eight hurricanes in the last two years, including Hurricane Katrina -- the most costly natural disaster in U.S. history and one of the deadliest.

The depression was moving north-northwestward, and while the longer-term tracks of storms are always highly uncertain, was expected to make landfall on Monday somewhere between central Florida and the state's westernmost reaches near Alabama, the U.S. National Hurricane Center said.

Laden with rainfall but not particularly powerful in terms of their winds, tropical storms can cause deadly floods in poor countries where buildings are often ramshackle but do not present a significant threat to developed nations.

When their maximum sustained winds reach 74 mph (119 kph) they become hurricanes and the possibility of death and destruction begins to increase.

Forecasters have predicted that 2006 will see more storms and hurricanes in the Atlantic than an average season.

But it should be nothing like last year, when a record 28 tropical cyclones spawned 15 hurricanes, including monster storms like Katrina, which flooded New Orleans, killed more than 1,300 people and caused $80 billion in damage.
Naar boven
André

BerichtGeplaatst: Za Jun 10, 2006 18:34    Onderwerp: Reageer met quote

Naar boven
André

BerichtGeplaatst: Za Jun 10, 2006 18:37    Onderwerp: Reageer met quote

Worldwide Tropical Cyclone Names--------------------------------------------------------------------------------

Atlantic Names
2006

Alberto
Beryl
Chris
Debby
Ernesto
Florence
Gordon
Helene
Isaac
Joyce
Kirk
Leslie
Michael
Nadine
Oscar
Patty
Rafael
Sandy
Tony
Valerie
William

BRON
Naar boven
michiel

BerichtGeplaatst: Za Jun 10, 2006 19:47    Onderwerp: Reageer met quote

let op Michael...die heeft er zin in dit jaar!!!
Naar boven
rickenbilly

BerichtGeplaatst: Za Jun 10, 2006 22:03    Onderwerp: Tornado Alberto Reageer met quote

Kom net terug van een gepland, maar vroegtijdig beeindigd weekend in Las Terazzas.

Weg gespoeld!

Wel lekker nog lekker gelunched in el Campesino.

En op de terugweg naar Habana de kachel in de auto op vol om een beetje te drogen.

groet,

R.
Naar boven
Janette

BerichtGeplaatst: Ma Jun 12, 2006 17:25    Onderwerp: Reageer met quote

Het nieuwe hurricane seizoen is geopend, wordt er geschreven.

A.U.B. NEE TOCH.

Maar het is echt verschrikkelijk in de tropen momenteel, waar je ook kijkt, of het nu Cuba is, heel veel regen momenteel, Suriname, Venezuela, of Brazilie, het is echt slecht.
Laten we hopen voor die mensen die binnenkort daar heen gaan, het veel en veel beter wordt, met betrekking tot het weer dan.
Naar boven
André

BerichtGeplaatst: Ma Jun 12, 2006 17:30    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
Laten we hopen voor die mensen die binnenkort daar heen gaan, het veel en veel beter wordt

Persoonlijk hoop ik vooral dat het 'veel en veel beter wordt' voor de inwoners, die geen keus hebben en keer op keer dit natuurgeweld voorgeschoteld krijgen, daar heb ik meer mee van doen dan met die vakantiegangers, voor wie het vooral 'sneu' is als je op je vakantie wegwaait of wegregend.
Naar boven
michiel

BerichtGeplaatst: Ma Jun 12, 2006 17:32    Onderwerp: Reageer met quote

t is pas juni!!!!
Naar boven
marit

BerichtGeplaatst: Ma Jun 12, 2006 20:36    Onderwerp: Reageer met quote

Volgens mij gaan de bewoners er zelf luchtiger mee om dan wij, want zij zijn het gewend. Het hoort er bij als het ware.
Nu heb ik het natuurlijk niet over zo'n jaar als vorig jaar, maar wel over het feit dat het nou eenmaal vaak en veel kan regenen en kan stormen.
Naar boven
oscar

BerichtGeplaatst: Ma Jun 12, 2006 22:15    Onderwerp: hurricane season Reageer met quote

laten we hopen dat het beter wordt... vlieg morgenochtend naar cuba Verward/Confused ach zo'n trip kan niet stuk
Naar boven
cubanaqui

BerichtGeplaatst: Ma Jun 12, 2006 22:29    Onderwerp: Reageer met quote

marit schreef:
Volgens mij gaan de bewoners er zelf luchtiger mee om dan wij, want zij zijn het gewend.

no marita. nobody can get accostumed to died.
last days there has been 40 houses fallen down and 7 deads.
those, unfortunately a lot of people, that need to live under this conditions have no life, expecting every time to die bured in the ceiling and walls of their miserable home;
a few drops rain coud be enough to cause it.
very sad when people have children living in those houses. they have scarcely live a couple of years and they could died every minute when the climate is so bad

in the meantime the eu, holland amoung they, like as last years decided today it is not necessary to put pressure on the cuban govermment to make changes in the system that is resposible in a big measure that these things happen.
the pretext they have used to do it is de usa embargo..
Naar boven
michiel

BerichtGeplaatst: Ma Jun 12, 2006 22:52    Onderwerp: Reageer met quote

sad but true...
Naar boven
rickenbilly

BerichtGeplaatst: Ma Jun 12, 2006 23:05    Onderwerp: hi cubanaqui Reageer met quote

I am happy for you that you have been able to repair the capslock.

So good for you and US.

I can't get used to the rain here as well.

Its shit.

Nothing works; even less then normal.

When are you being back again?

I mean in Cuba.

regards,

R.
Naar boven
marit

BerichtGeplaatst: Di Jun 13, 2006 07:45    Onderwerp: Reageer met quote

cubanaqui schreef:
no marita. nobody can get accostumed to died.
last days there has been 40 houses fallen down and 7 deads.

Of cours not, but that's not what I was talking about. I was only talking about the storms itselves.
Nobody get used to deaths, etc.

I was just talking about that I react like: Oh shit, there is a tropical storm or hurricane coming to Cuba, which worries me a lot......
And that some Cubans react like: Well, don't worry, we are used to that, it's part of the Carribean and we will be evacuated.
Of course not all the Cubans will react that way, especially not the ones with the worst houses Huilen of verdrietig/Crying or Very sad Huilen of verdrietig/Crying or Very sad .
Naar boven
marit

BerichtGeplaatst: Di Jun 13, 2006 07:47    Onderwerp: Reageer met quote

Bovendien denk ik dat de Cubaanse regering beter met de voorbereidingen voor een orkaan omgaat, dat ze roeien met de riemen die ze hebben.
We hebben gezien wat een puinhoop Bush ervan heeft gemaakt vorig jaar Huilen of verdrietig/Crying or Very sad .
Naar boven
]-[arry

BerichtGeplaatst: Di Jun 13, 2006 08:31    Onderwerp: Reageer met quote

lekker om dit te lezen. Over een paar uur vertrek ik met het vliegtuig Verdrietig/Sad
Naar boven
michiel

BerichtGeplaatst: Di Jun 13, 2006 08:55    Onderwerp: Reageer met quote

kop op...als jij daar aankomt, breekt vanzelf de zon door... Knipoog/Wink

veel plezier harry
Naar boven
carino

BerichtGeplaatst: Di Jun 13, 2006 09:19    Onderwerp: Se fue para la Yuma Reageer met quote

Maak je geen zorgen hij is al vetrokken naar Florida. Que lo disfrutan por allá Vrolijk/Happy

Naar boven
]-[arry

BerichtGeplaatst: Di Jun 13, 2006 09:31    Onderwerp: Reageer met quote

ah kijk, dit ziet er beter uit. Ik heb er zin an Vrolijk/Happy
Naar boven
marit

BerichtGeplaatst: Di Jun 13, 2006 09:43    Onderwerp: Reageer met quote

Veel plezier Harry!!

Ik was vorig jaar ook best ongerust om zo'n orkaan mee te maken, want ze kwamen af en aan. En vlak voor ik kwam raasde Dennis over.
Maar precies die 4 weken dat ik er was, was het perfect weer, dus...... kop op Glimlach/Smile
Naar boven
Jessy25

BerichtGeplaatst: Wo Jun 14, 2006 12:55    Onderwerp: Reageer met quote

Wat zijn de verwachtingen kwa weer voor de komende tijd dan?
Zelf vertrek ik op 4 juli voor 9 dagen naar Cuba.. En ik hoop toch op lekker weer moet ik bekennen Knipoog/Wink
Naar boven
Wim

BerichtGeplaatst: Wo Jun 14, 2006 13:06    Onderwerp: Reageer met quote

Jessy25 schreef:
Wat zijn de verwachtingen kwa weer voor de komende tijd dan?.....vertrek ik op 4 juli voor 9 dagen naar Cuba

Vanaf 4 juli zal het rond het middaguur zo'n 26 graden zijn en tegen de avond zal er een lichte bries staan, voorts zal het 7 juli overal regenen en s'nachts afkoelen tot zo'n 24 graden, daarna licht bewolkt met hier en daar een hagelbui.... Rollende ogen/Rolling Eyes Rollende ogen/Rolling Eyes
Naar boven
paulter_geist

BerichtGeplaatst: Vr Jun 16, 2006 23:03    Onderwerp: Rainman? Reageer met quote

rickenbilly schreef:
...I can't get used to the rain here as well...

Met jouw 'posting-onderschrift'
Quote:
Ja, zal wel alleen voor mij gelden, Ik trek het aan zeg maar! (vet door PG)
kan je natuurlijk niet anders verwachten. Maar goed: na regen komt zonneschijn Cool Lachen/Laughing .

Enne.... in Egypte scheen de zon gelukkig wèl (40 graden, geen wolkje te bekennen en volop guarapo!) Vrolijk/Happy Knipoog/Wink.
Naar boven
André

BerichtGeplaatst: Za Jun 17, 2006 09:07    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
Enne.... in Egypte scheen de zon gelukkig wèl

speciaal voor jou, Polleke: www.egypteforum.nl Knipoog/Wink
Naar boven
vandir

BerichtGeplaatst: Ma Jun 19, 2006 17:23    Onderwerp: Reageer met quote

De eerste tropische depressie aan den lijve ondervonden in Havana: ik moet zeggen dat ik er eigenlijk niets van gemerkt zou hebben als ik het niet op het nieuws zou gehoord hebben. Enkele dagen wat frisser en vooral van dat regenweer dat blijft aanhouden, het leek wel België.

Maar het was dan ook geen orkaan en bovendien lag het centrum (met overstromingen) rond Pinar del Rio, niet in Havana. Wat ik wel gek vond, was dat na 3 dagen min of meer aanhoudende regen het meteen weer stomend heet werd toen de eerste zonnestralen doorbraken en de wind was gaan liggen.

Deze tropische storm eiste ook geen slachtoffers. De zeven doden, volgens sommige bronnen acht, vielen enkele dagen daarvoor in Havana toen een brug instortte tijdens een hevig onweer dat enkele uren aanhield.

Daarover hadden de mensen in de straat het wel. Het was immers niet normaal dat dat onweer zoveel slachtoffers eiste, zei men, maar een gevolg van het niet tijdig ruimen van de afvoerputjes in de straten waardoor enkele stadswijken onderliepen.
Met andere woorden, op zijn minst een menselijke fout, indien al niet schuldig verzuim.
Iedereen had het erover dat men deze voorzorgen veel te laat genomen had, wetende dat het regenseizoen in mei begint.
Wat de reden ook zei, voor de slachtoffers maakt het geen verschil.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Cuba Forum forum index -> De dagelijkse Cuba discussie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Cubaforum weblog Casa particular Havana