Cuba Forum forum index Cuba Forum
over Cuba, Cubaanse steden, Cubanen, Cubaanse rum, Cubaanse sigaren, Havana, Santiago de Cuba, Varadero, Trinidad, enz

FAQFAQ   Cuba forum doorzoekenCuba forum doorzoeken   Cuba forum ledenCuba forum leden   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   Cuba forum lid wordenCuba forum lid worden 
 Je Cuba ProfielJe Cuba Profiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

is de douane bij Havana mild geworden?

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Cuba Forum forum index -> De dagelijkse Cuba discussie
Auteur Bericht
dijkp

BerichtGeplaatst: Di Apr 04, 2006 14:33    Onderwerp: is de douane bij Havana mild geworden? Reageer met quote

Hoi mensen. Net terug van 3 weken vakantie.Ik had een dvd brander bij me in me handbagage, en jawel hoor, werd meteen gedetecteerd en moest naar achteren om belasting te betalen. Heb eerst me bagage afgehaald en toen naar achteren gegaan om te betalen en mijn paspoort op te halen. Tot mijn grootste verbazing hoorde ik twee douane beambtenaars overleggen en die zeiden meer of min het volgende: Dit is een dvd brander, die kost niet meer dan 50 dollar en zijn overige bagage is niet gemerkt, dus heeft niets anders van waarde bij zich. Ik mocht toen vertrekken zonder een cent te betalen. Blij dat ik toch niet die dvd speler heb meegenomen zoals ik eerder van plan was, dan was ik waarschijnlijk goed de sigaar geweest. Ook had ik veel films bij me, gebrand op schijfjes in me handbagage, dat vonden ze geen enkel probleem.Het is waar dat een dvd brander niet meer zoveel kost, maar denk in Cuba zelf dat ie flink duurder is. groeten Peter
Naar boven
Cuba-Junky*

BerichtGeplaatst: Di Apr 04, 2006 15:22    Onderwerp: Reageer met quote

Hahahaha ... dát vind ik nou zo leuk aan de berichten van diverse reizigers hier Vrolijk/Happy
Een paar dagen geleden vertelde men dat de douane de boel aan het aanscherpen is

LOL
Ik lig in een deuk
Viva Cuba Linda
Naar boven
Harjan Bos*

BerichtGeplaatst: Di Apr 04, 2006 16:13    Onderwerp: Reageer met quote

Zou Castro niet veel banger zijn voor dvd spelers dan voor dvd branders? dvd spelers laten the outside world zien, met dvd branders kun je alleen de Castro footage kopieren...

Overigens ben ik nog nooit zo snel door de douane gekomen als dit jaar. Verbaasde mij ook, omdat ik zoveel berichten las over de toegenomen controle bij binnenkomst. De vraag 'is de Cubaanse douane milder geworden?' kan ik dan ook alleen maar met een volmondig ja beantwoorden. Maar let op: dat is een indivduele ervaring en we hebben hier te maken met de Cubaanse douane: morgen kan alles weer anders zijn...
Naar boven
mimi

BerichtGeplaatst: Di Apr 04, 2006 16:48    Onderwerp: Reageer met quote

ben met terug voor de derde keer dit jaar en geen euro betaald aan de douane elke keer met volle koffers aan maxin gewicht wat mocht een keer jetair via varadero en tweemaal conder op holguin dvd speler en zo 60 films zijn al mee MIMI
Naar boven
cubavision

BerichtGeplaatst: Di Apr 04, 2006 18:29    Onderwerp: Reageer met quote

en dat is ook zo Cuba dat de douane op Cuba scherper gaat controleren alleen ze kunnen niet iedereen controleren das het probleem is hier in nederland ook een probleem. Gewoon geluk gehad. Maar ze controleren dus echt wel strenger. Oke en lig jij maar in een deuk dan
Maar als jij naar Cuba gaat sta je ook met lood in je schoenen bij de douane zoals iedereen
Naar boven
Hola

BerichtGeplaatst: Di Apr 04, 2006 22:25    Onderwerp: Reageer met quote

XXX

Laatst aangepast door Hola op Za Okt 28, 2006 07:10, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
cubavision

BerichtGeplaatst: Ma Mei 08, 2006 16:44    Onderwerp: Reageer met quote

je moet geluk hebben ze kunnen niet iedereen controleren maar ze zijn scherper geworden
Naar boven
Cuba-Junky*

BerichtGeplaatst: Ma Mei 08, 2006 17:01    Onderwerp: Reageer met quote

Geklets Cubavision
Cuba uit: 3 dozen sigaren zonder problemen.
Wat jij eens moet leren is dat er niet één logica te vinden is voor Cuba in alle zaken, niet alleen de douane controle.
Soms lukt het wel, soms lukt het niet en toevallig heb ik +20 keer mazzel
Verward/Confused Vrolijk/Happy

Ik sta trouwens nooit met lood in mijn schoenen, maar vrolijk lachend. Misschien moet jij dat ook eens doen?
Naar boven
Cuba-Junky*

BerichtGeplaatst: Ma Mei 08, 2006 17:03    Onderwerp: Reageer met quote

... oh ... daarbij heb ik ook ergens gelezen dat er minder drukte wordt gemaakt bij de douane wat betreft electrische apparaten ivm de olie van Hugo ...
Naar boven
cubavision

BerichtGeplaatst: Ma Mei 08, 2006 23:54    Onderwerp: Reageer met quote

Ik weet dat je nooit tegen kritiek kunt CJ dat is al bij meerdere bekent en ik praat niet over uitvoer van sigaren en als we praten over logica in vragen hier kun jij nog een hoop leren. maar ja jij bent 20 keer in Havana geweest dus je kent heel Cuba.
Kritiek kunnen incasseren is een kunst maar die kunst beheers je (nog) niet. Ben je toevallig blond????
Naar boven
cubavision

BerichtGeplaatst: Di Mei 09, 2006 00:00    Onderwerp: Reageer met quote

ja nu komt er olie van Hugo en Cuba gooit de grenzen open voor electrische apperaten maar ja zal wel een logica zijn
Naar boven
Cuba-Junky*

BerichtGeplaatst: Di Mei 09, 2006 06:33    Onderwerp: Reageer met quote

Cubavision

Het heeft niets met het wél of niet tegen kritiek kunnen te maken maar met Cubaanse logica snappen of niet ... meestal niet want die bestaat helemaal niet.
Daarbij ben ik niet 20+ keer alleen in Havana geweest maar ook regelmatig het hele eiland over en ook geland op de diverse luchthavens. Ik heb nooit gesteld dat ik heel Cuba ken, hoewel toch wel aardig wat.
Terechte en vooral inteligente kritiek is bij mij meer dan welkom.

Wat betreft de link tussen olie van Hugo en electrische apparaten gaat jouw brein denk ik te boven, ik zal het je uitleggen hoe men (de Cubaanse overheid) denkt hierover:
Meer olie in Cuba betekend minder electriciteits problemen, en minder electriciteits problemen betekend dat men (de Cubaanse overheid) minder problemen heeft met het binnen brengen van electrische apparaten aangezien deze electriciteit gebruiken.

Entiendes??
Naar boven
cubavision

BerichtGeplaatst: Di Mei 09, 2006 07:40    Onderwerp: Reageer met quote

dan weet je het laatse nieuws nog niet uit Cuba waar de electriciteits rekeningen plotseling omhoog gaan schieten tot wel 150 pesos meer voor de bevolking per maand
Naar boven
mimi

BerichtGeplaatst: Di Mei 09, 2006 09:21    Onderwerp: Reageer met quote

dat die electrischeteit rekening omhoog ging schieten hebben ze ons in januari al gezegt toen we in holguin waren en dat is vrij normaal alleen een vraag hoe gaan de meeste dat betalen maar ja je vraagt je af hoe ze die aparaten kopen die toch ook bijbetaald moeten worden dus ergens is er toch meer geld onder de mensen dan dat wij vermoeden ( denken) mimi
Naar boven
cubavision

BerichtGeplaatst: Di Mei 09, 2006 19:02    Onderwerp: Reageer met quote

ja klopt maar nu zetten ze er nog meer boven op
Naar boven
michiel

BerichtGeplaatst: Di Mei 09, 2006 20:52    Onderwerp: Reageer met quote

eerlijk is braaf: door de prijs van elektra te verhogen, is de cubaan misschien bereid om zuinig(er) met energie om te gaan...in diverse casa's heb ik het meegemaakt dat nachtenlang allerlei lampen aan moesten blijven, want "het kost toch bijna niks"...
Naar boven
cubavision

BerichtGeplaatst: Wo Jun 14, 2006 20:40    Onderwerp: Reageer met quote

Cuba heeft hele oude energie centrales laten ze die eerst maar eens opknappen dan hebben ze wat aan hun goedkope olie
Naar boven
Harjan Bos*

BerichtGeplaatst: Wo Jun 14, 2006 21:14    Onderwerp: Reageer met quote

Cuba heeft geen geld om die centrales op te knappen en zelfs voor Cuba is de olie duur. Het is een arm land, remember?
Naar boven
paulter_geist

BerichtGeplaatst: Vr Jun 16, 2006 22:55    Onderwerp: Nieuwe electriciteitscentrales Reageer met quote

Dat de huidige electriciteitscentrales oud zijn, is geen geheim. Dat er sinds eind 2005 volop aan nieuwe centrales gebouwd wordt, met buitenlands kapitaal, en in een aparte, nieuw opgerichte, onderneming ook niet.
Vooralsnog moet ik de naam van de betreffende onderneming schuldig blijven. Excuus daarvoor.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Cuba Forum forum index -> De dagelijkse Cuba discussie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Cubaforum weblog Casa particular Havana