Hoe kom je van A naar B in Cuba
#114446 door nick
03 feb 2019, 12:05
Naast Viazul bestaat er ook nog Connectandocuba voor vervoer. Connectandocuba levert transport tussen hotels, de prijzen zijn vergelijkbaar met Viazul, zie bijv http://www.particuba.net/transports/Conectando_Cuba.pdf echter geen garantie dat dit de actuele prijzen en/of tijden zijn.
Als je in Havana vieja of centro verblijft is het voordeel van Connectandocuba dat je de taxikosten voor Viazul naar Vedado bespaart. In vieja/centro kun je alleen reserveren bij de desk van Cubanacan in hotel Plaza.
Ik had 3 boekingen gemaakt bij Connectandocuba, ervaringen:
Rit 1: Havana-Pinar del Rio. Afzetpunt was anders dan volgens voucher.
Rit 2: Pinar del Rio-Havana. Ophaalpunt anders dan volgens voucher. Helaas waren ze ook vergeten mij op te halen. Het personeel van Cubanacan in Pinar del Rio nam gelukkig onmiddellijk aktie.
Rit 3: Havana-Ciego de Avila. De vertrektijd was volgens het schema in de pdf 07:40, ik zag in Pinar del Rio echter ook een schema met vertrektijd 06:40 (misschien nieuwe 2019 tijden?). Het personeel van Cubanacan in Havana zei dat iedereen om 06:00 bij het verzamelpunt moest zijn, je kon praten wat je wilde, nee het was 06:00 en niet anders.
De bus kwam om 07:45.
Conclusie:
Onbetrouwbare organisatie.
Personeel van Cubanacan in Havana incompetent.
Geen goed alternatief voor Viazul.
#114449 door HijodelMundo
03 feb 2019, 21:24
nick schreef:Naast Viazul bestaat er ook nog Connectandocuba voor vervoer. Connectandocuba levert transport tussen hotels, de prijzen zijn vergelijkbaar met Viazul, zie bijv http://www.particuba.net/transports/Conectando_Cuba.pdf echter geen garantie dat dit de actuele prijzen en/of tijden zijn.
Als je in Havana vieja of centro verblijft is het voordeel van Connectandocuba dat je de taxikosten voor Viazul naar Vedado bespaart. In vieja/centro kun je alleen reserveren bij de desk van Cubanacan in hotel Plaza.
Ik had 3 boekingen gemaakt bij Connectandocuba, ervaringen:
Rit 1: Havana-Pinar del Rio. Afzetpunt was anders dan volgens voucher.
Rit 2: Pinar del Rio-Havana. Ophaalpunt anders dan volgens voucher. Helaas waren ze ook vergeten mij op te halen. Het personeel van Cubanacan in Pinar del Rio nam gelukkig onmiddellijk aktie.
Rit 3: Havana-Ciego de Avila. De vertrektijd was volgens het schema in de pdf 07:40, ik zag in Pinar del Rio echter ook een schema met vertrektijd 06:40 (misschien nieuwe 2019 tijden?). Het personeel van Cubanacan in Havana zei dat iedereen om 06:00 bij het verzamelpunt moest zijn, je kon praten wat je wilde, nee het was 06:00 en niet anders.
De bus kwam om 07:45.
Conclusie:
Onbetrouwbare organisatie.
Personeel van Cubanacan in Havana incompetent.
Geen goed alternatief voor Viazul.

Ik wil graag rectificeren...

Conclusie:
Cuba
#114555 door holantina71
14 apr 2019, 20:11
Helemaal met Hijo mee. Ik wil het volgende toevoegen: Viazul is tegenwoordig ook behoorlijk onbetrouwbaar. Vertragingen van 1 , 2 en 3 uur zijn niet ongewoon.
Ik heb zelfs een keer een vertraging van 12 uur (!!!) meegemaakt. Bus moest om 8:20 uit Havana vertrekken. Bus vertrok om 14:40 en bij de grens Havana - Matanzas ging die kapot. Daar onder viaduct wachten. Uiteindelijk vertrokken we om ca. 20:30 richting Camagüey - Holguín. Het was in één woord schandalig. En wat ik het ergst vond: Boze reizigers gingen zich beklagen bij de bazin van het station in Havana. Haar antwoord hierop was "als u het niet leuk vindt, ga maar een taxi nemen daar buiten" Het is bijzonder onprofessioneel en klantontvriendelijk om zoiets tegen iemand te zeggen. Die mensen hadden allemaal netjes een buskaartje betaald, en voor velen is de prijs ervan een behoorlijk bedrag, vergelijkbaar aan een maand salaris (vaak hoger) Kortom, het was te erg voor woorden.