over alles wat met Cuba te maken heeft...

Moderator: FORUMBEHEERDER

#115708 door rickenbilly
08 jul 2020, 14:49
Ik wilde een thuisbezorgt diner voor 2 bestellen bij 1 van mijn favoriete Paladars in Havanna/Vedado 'Casa Mia' .
Tot mijn verbazing en tot groot genoegen kon ik een tafeltje voor 2 reserveren op het balkon met uitzicht op de Malecon.

We hebben genoten na 3 maanden thuiszitten!

groet,

R.
#115732 door Ukraina
10 jul 2020, 13:00
Je kan je afvragen wat de reikwijdte van dit 'hoopvolle' bericht is. De meerderheid van de Habaneros hebben geen geld om maaltijden bezorgd te krijgen, laat staan in een restaurant dat eten op hun bord geschoven te krijgen. Zij zijn al blij als ze iets te eten kunnen regelen in de 'winkeltjes'.

Ondertussen is door COVID19 de voedselvoorziening nog verder aangetast. Rijen voor winkels zijn nu zo lang dat er 3-4 uur per dag aangestaan dient te worden. Rijst en bonen zijn niet verkrijgbaar. De bonenoogst is mislukt door een insecten plaag.

Dit keer bronvermelding uit de staatsmedia:
"The impact of the pest has been a sensitive blow to the national economy, because the product is key to the diet of Cubans and has great connotations in the import substitution program."

http://www.trabajadores.cu/20200707/pla ... al-frijol/
Afbeelding
#115734 door HijodelMundo
10 jul 2020, 21:04
Ik vroeg me al af hoe lang het zou duren voordat dit positieve bericht weer verdraait zou worden naar: De meeste Cubanen kunnen helemaal niet in zo'n paladar eten... (konden ze voor Covid ook al niet hoor...) - Welgeteld 2 dagen!

Maar er zijn ook cubanen die juist door deze zaken (ie. werkgelegenheid) weer wel kunnen eten!!!

Fijn voor je Rick en doe Billy de groeten
#115735 door dasilvasolis
11 jul 2020, 02:07
Fijn rickenbilly.
Vooral van genieten. én als je het kan veroorloven lekker vaak doen. Goed voor jou maar vooral ook voor mensen van paladares . En voor de economie ook goed als geld rolt

saludos .