over alles wat met Cuba te maken heeft...

Moderator: FORUMBEHEERDER

#115093 door Robert
03 maart 2020, 19:34
Ja ik ben gisteren een weekje Cuba incl all incl hotel tegen gekomen voor E443,..
Dus wie snel naar Cuba wil, kijk regelmatig op tui.nl oid.
Dit dus voor wie kan en net als ik gelooft dat een griepje voor wie gezond is geen kwaad kan, dus ook corona.
#115106 door Pieterklu
15 maart 2020, 15:12
@Robert: natuurlijk gun ik je een weekje vakantie in Cuba, maar denk je dan ook alsjeblieft aan andere mensen als je dat 'griepje' opgelopen hebt? Je (groot)ouders en andere mensen in je omgeving met een zwakke gezondheid en/of longklachten? Of ga je puur voor je eigen 'fun?'
#115107 door ginny in cuba
15 maart 2020, 17:34
ik zou zo terug gaan naar Cuba maar ook al ben ik niet ziek wil het niet op mijn geweten hebben dat ik onbedoeld en onbewust de mensen daar aan zou steken,hier hebben we alles en in Cuba niks als dit zo door gaat als hier in Holland dan heeft Cuba een heel groot probleem en is de chaos niet te overzien
wens je veel vakantie plezier
#115108 door Robert
16 maart 2020, 00:02
Vliegen met tui voor wie een pakketreis heeft momenteel onmogelijk!

Ik gok dat ze ook op Cuba bezig zijn met het zoeken naar een vaccin voor het huidige sars virus covid19.

Ik ga als ik op vakantie ga idd voor eigen fun, erg he.
Overigens nooit ten koste van anderen!
Laatst bijgewerkt door Robert op 24 maart 2020, 03:57, in totaal 2 keer bewerkt.
#115114 door Pieterklu
16 maart 2020, 17:29
Iedereen mag doen wat hij of zij wil. We leven in een vrij land.
Maar ... we hebben een eigen verantwoordelijkheid, voor onze familie en vrienden en voor de omgeving waarin we leven en werken. Als iedereen de afweging maakt tussen het goedkope weekje Cuba (op de luchthaven, in het vliegtuig, op het terras en in de disco etc.) en de gezondheidsrisico die in dat traject gelopen worden, denk ik dat er maar één juiste keus is: blijf thuis!
#115125 door Ukraina
18 maart 2020, 12:18
11 uur opeengepakt in een kleine ruimte. hoe groot zou de besmettingskans dan zijn? :wink: :)
Of wordt de 1,5 m afstand aangehouden? :)
Als je maar een weekje gaat kan je weer veilig terug in NL wellicht een plekje op de IC krijgen. Veel langer kun je beter niet gaan want op de IC in Cuba kan je maar beter niet terecht komen. 8)

UPDATE
TUI annuleert alle reizen tot 6 april 2020

TUI annuleert vanwege het Coronavirus alle reizen (o.a. pakketreizen, hotels, vliegtickets en rondreizen) met vertrek tot 6 april 2020.
#115129 door Robert
18 maart 2020, 16:08
Dom dat ik mij heb laten verleiden tot het geven van persoonlijke informatie.
Weg dus.
Laatst bijgewerkt door Robert op 24 maart 2020, 04:00, in totaal 1 keer bewerkt.
#115133 door Robert
19 maart 2020, 00:09
Nee, jij wel blijkt uit een voorgaand schrijven (in een andere draad)!
Helaas nog niet dat jouw mening niet heilig is!

En natuurlijk is ook bij mij, net als, op jouw (peterklu) na, bij wellicht iedereen sprake van voortschrijdend inzicht!
Laatst bijgewerkt door Robert op 24 maart 2020, 06:09, in totaal 2 keer bewerkt.
#115136 door Pieterklu
19 maart 2020, 14:08
@Robert: uit jouw laatste zinnen blijkt nu niet echt dat je tot de conclusie bent gekomen dat het beter is om in Nederland te blijven.

Gelukkig helpt de mankerende logistiek en de beperkende NL-bepalingen ook jou om te blijven zitten waar je zit. Je zult toch de laatste Hollander zijn waarvoor Peter Eimers een vliegtuig naar Havana moet sturen om je te 'bevrijden' en je te laten laven aan de beschermende maatregelen in NL!
#115139 door Pieterklu
20 maart 2020, 12:34
Inderdaad, lang thuiszitten - al dan niet in isolatie, quarantaine of een gewoon 'ophokgebod,' brengt niet het beste in mensen boven. Cubaforum is dan kennelijk een goede uitlaatklep. Beter is dus om de woordenstrijd te staken. Bij deze.
#115141 door Robert
20 maart 2020, 18:34
Heel vervelend voor je, Peterklu, dat je lang thuiszit- al dan niet in isolatie, quarantaine of een gewoon met een 'ophokgebod'. Dat brengt niet het beste in je boven. Cubaforum is dan kennelijk een goede uitlaatklep.

Wellicht geen opmerkingen meer als 'voor eigen fun' en ' niets bijgeleerd' tegen mensen die anderen(!) een goedkope reis naar Cuba hadden gegund!

En vanzelfsprekend wil ook ik niet schuldig zijn aan verspreiding van covid19!
En Ja voor 16 maart nam ik het idd wellicht niet serieus genoeg!
#115145 door JVLebbink
21 maart 2020, 22:28
Robert,

Pieter heeft gelijk, jij niet.

Een vakantiereisje, en zeker vanaf hier naar Cuba, is luxe.
Het leven is dat ook, maar is vele malen meer waard.
Iemand een vakantie reisje gunnen vs. iemand z'n leven gunnen is dus no contest.

J